Vreemde verschijnsels op Samsung laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Ik heb een Samsung laptop met een Samsung moederbord. waarop zich sinds begin dit jaar-weliswaar sporadisch- vreemde zaken afspelen die ik niet opgelost krijg.... daarom graag raad van mensen die me in het verleden dikwijls geholpen hebbben hier, waarvoor nogmaals dank.


Begin van net jaar kon ik niet meer typen en vulden zich de zoekvelden (google, facebook en wat al meer,razendsnel met "ssssssssssssssss" alsof ik de toets ingedrukt hield, edoch ik raakte het klavier niet aan,

Ook gingen op het bureaublad alle snelkoppelingen om beurten klikkeren als de lampjes in een kerstboom..

Enkele weken daarna deed het klavier helemaal niets meer....dood, fini en gedaan. Toen een extern draadloos klavier aangesloten, waarmee ik wél opnieuw kon typen maar na enkele minuten deed zich het verschijsel van de "ssssssssss" opnieuw voor. Ik dacht aan een virus en deed een compleet nieuwe Win10 installatie.

Na enkele weken was het bureaublad opnieuw een "kerstboom" en het "ssssssssssssss"-fenomeen deed zich ook opnieuw voor. Antivirus scan gedaan en adwcleaner erop los gelaten, maar na enkele uren weer van dattum

Na enkele weken van heropstarten wanneer het fenomeen zich voordeed ,had ik er een tijd geen last meer van.... en dan weer opnieuw. Enkele weken aanzeulen met heropstarten en plots gedaan tot deze week.....het externe klavier gaf er de brui aan, de "ssssss"-en en de "kerstboom" verschenen weer......doch na heropstarten deed het klavier het weer voor een paar uur.

's Anderendaags een hele dag aan de laptop gezeten met een paar navigatiesystemen en weer nergens last van, tot vanmorgen zich het fenomeen opnieuw voordeed. De laptop heeft een paar uren uitgestaa en nu deze tekst hier weer zonder probleem getypt.


De Samsung van 1000€ is nu 5 jaar oud en heb dus nog geen zin hem weg te gooien....alhoewel ik vrees dat de fout in het moederbord zit....



Hopelijk is hier iemand met het fenomeen vertrouwd die me raad kan geven.


PS : het originele ingebouwde toetsenbord heeft het nooit meer gedaan...is compleet dood..

Alvast dank
Jos
 
je dient eens het log van speccy hier neer te zetten om meer over dit systeem te weten te komen betreffende de hardware .enz...
aangezien dit toestel reeds 5 jaar oud is veronderstel ik dat er eerder een Windows 8.1 aanwezig was ..werd er destijds bij het upgraden naar de Windows 10 ook aangegeven dat dit systeem geschikt werd bevonden voor de Windows 10.
* ik heb echter het vermoeden dat je het bios ( moederbord) dient te voorzien van een upgrade..m.a.w. het bios dient geflasht te worden
 
Qtex, bedankt voor snelle antwoord. Bij aankoop stond er idd Win 8.1 op. En systeem was ook geschikt voor upgrade naar Win 10. Heeft ook probleemloos gewerkt tot begin dit jaar. En regelmatig werkt ie ook nog zonder problemen ( doe dit alles nu op de laptop).

Maar euhh...hoe doe ik dat ook weer om een schermafdruk te maken en hier te plaatsen ?? Weet enkel nog dat paint er bij te pas kwam ...sorry
 
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i5 3210M @ 2.50GHz 50 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
6,00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD. SAMSUNG_NP1234567890 (SOCKET 0)
Graphics
Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 4000 (Samsung)
2047MB NVIDIA GeForce GT 630M (Samsung)
Storage
698GB Hitachi HTS727575A9E364 (SATA) 42 °C
62GB Generic STORAGE DEVICE USB Device (USB)
Optical Drives
MATSHITA DVD-RAM UJ8D1
Audio
Realtek High Definition Audio

Hopelijk bent U hier iets mee..
 
morjos;n234833 zei:
Maar euhh...hoe doe ik dat ook weer om een schermafdruk te maken en hier te plaatsen ?? Weet enkel nog dat paint er bij te pas kwam ...sorry

printscreen plaatsen met img dumper

Maak een screenprint door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..

Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .
Ga vervolgens naar [url]http://www.imgdumper.nl/ [/URL]
Klik daar eerst op de knop Bladeren -
je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload -
even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link
en plak die in je volgende bericht.
 
er ontbreekt in de lijst (bericht#4) het gegeven betreffende de bios ...je bios zou waarschijnlijk dan ook van Phoenix Technologies Ltd. zijn maar welke versie ?
daarom dat ik u eerder vroeg het log te plaatsen van speccy
 
Is een typisch voorbeeld van een defect toetsenbord. Ga je met een BIOS update (of een welke software update) niet kunnen oplossen. Het is ook niet zo dat je toetsenbord van je laptop wordt uitgeschakeld als je er een extern toetsenbord aanhangt. Daarom dat je nog steeds die gevolgen ziet...
goeie nieuws is dat die toetsenborden (zoals andere onderdelen) meestal nog wel vlot te vinden zijn in online shops. De methode om zoiets te vervangen is niet altijd even rechtlijnig. Hangt af van model tot model. Soms moeillijk, soms gemakkelijk...
 
Print screen en plakken in Paint lukt gewoon niet...heb maar zoals hierboven de log van speccy gekopieerd en hier geplakt, in de hoop dat U er iets mee aan kunt.

Ben met laptop naar de winkel van aankoop geweest en daar blijkt dit niet te repareren; Samsung zou geen laptops meer fabriceren en wil ik toch reparatie moet laptop opgestuurd naar Samsung en zou zéér prijzig worden.

Hier de log :

Motherboard
Manufacturer SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD.
Model SAMSUNG_NP1234567890 (SOCKET 0)
Version P09ABI
Chipset Vendor Intel
Chipset Model Ivy Bridge
Chipset Revision 09
Southbridge Vendor Intel
Southbridge Model HM76
Southbridge Revision 04
BIOS
Brand American Megatrends Inc.
Version P09ABI.026.141024.dg
Date 24/10/2014
PCI Data
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage In Use
Data lanes x16
Slot Designation J6B2
Characteristics 3.3V, Shared, PME
Slot Number 0
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage In Use
Data lanes x1
Slot Designation J6B1
Characteristics 3.3V, Shared, PME
Slot Number 1
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage In Use
Data lanes x1
Slot Designation J6D1
Characteristics 3.3V, Shared, PME
Slot Number 2
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage In Use
Data lanes x1
Slot Designation J7B1
Characteristics 3.3V, Shared, PME
Slot Number 3
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage In Use
Data lanes x1
Slot Designation J8B4
Characteristics 3.3V, Shared, PME
Slot Number 4
 
ik vind totaal niets betreffende deze laptop en als ik op de support dan het model ingeeft geeft men daar aan dat het gene ingegeven werd fout is ..
 
heb jij ooit zelf eens de Samsung Update gestart om je systeem preventief te laten bijwerken ..want de Samsung support laat me niet toe om naar een mogelijke bios upgrade's te zoeken ...dit gebeurd via de Samsung Update tool wat aanwezig is of zou aanwezig moeten zijn op jouw systeem ...ik loop hier steeds op vast .
 
Qtex, die heb ik meermaals na aankoop opgestart, maar sinds enkele jaren is dat een farce....je kan enkel nog de drivers exporteren naar een map ergens op je HDD. That's it.

Update : ik heb, het advies van DDragon80 indachtig, de laptop uiteengehaald en de aansluiting van het ingebouwde klavier van het moederbord losgehaald. Ik had, toen nhet klavier stukging, gewoon een draadloos klavier ingeplugd en dat werkte. Alleen kreeg ik regelmatig die problemen waarmee ik dit draadje geopend heb. Enkel de "print screen"-toets doet het niet...krijg daarom geen screenprint gepost. maar daar kan ik verder wel mee leven...



Tot nu werkt alles prima weer...hoop ook dat het zo blijft.

iig, allen hartelijk dank voor het meedenken.
Jos
 
concreet wil jij nu zeggen dat je klavier geen streken meer vertoont behalve dat dus de prtscr/sysrq toets het niet doet …
is er dan ook een programma aan deze toets gekoppeld welke jij dan gebruikt om een printscreen aan te maken ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan