Beeld VRT Max : reeksen en films bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag, ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste plaats stel.
Ik bekijk regelmatig reeksen van TV via VRT Max. Nu lukt dat ineens niet meer. Meestal krijg ik foutmelding 201. Ik heb al zelf vanalles geprobeerd. Maar als ik google, wordt er gevraagd om bepaalde instellingen na te kijken en die vind ik al niet terug. Zo wordt er o.a. over DRM gesproken. Ik werk met Windows11, browser Google Chrome, enkel via laptop Lenovo. Graag eenvoudige uitleg, wegens technisch niet onderlegd. Ik heb ook eens een ander account aangemaakt, maar dat heeft helaas ook niet geholpen. Wel vervelend natuurlijk als je een reeks aan het volgen bent en je kan die niet uitkijken...Verder heb ik ook een berichtje naarr de VRT gestuurd, maar ik kreeg tot op heden geen reactie en bepaalde reeksen naderen hun 'vervaldatum'. Alvast bedankt.
 
Heb vroeger ook wel eens wat problemen gemeld.
Voor sommige vonden ze snel een oplossing, andere duurden dan wat langer.
Als het probleem bij hen ligt wordt het ook gemeld zodat je zelf niet verder moet zoeken.
Maar ze losten het wel telkens op.
Zijn er wrs wel mee bezig maar er zijn zoveel mogelijkheden waar het fout kan gaan...

Kan je van andere zenders niet altijd zeggen...
 
Geachte Mario


Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.



We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.

Onze technische dienst is inmiddels van dit probleem op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. U hoeft zelf niks te ondernemen. Wij excuseren ons voor de overlast en danken u voor uw geduld.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.


Met vriendelijke groeten,


--------------------------------------



Uw klacht: De beveiligingssleutel van de inhoud kon niet vernieuwd worden
Beschrijving klacht: Beste, vierde poging.
 
Zo dat was de laatste. We zien wel of het opgelost geraakt

Geachte Mario


Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.

We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.

Onze technische dienst is inmiddels van dit probleem op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. U hoeft zelf niks te ondernemen. Wij excuseren ons voor de overlast en danken u voor uw geduld.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.


Met vriendelijke groeten,


--------------------------------------



Uw klacht: De beveiligingssleutel van de inhoud kon niet vernieuwd worden

Beschrijving klacht: Ik ben diep teleurgesteld. Al een hele week kan ik amper een reeks of film bekijken. Op VTM go en Telenet TV heb ik geen probleem. Ik schreef jullie al 6 maal en ook via facebook, de ombudsman. Mijn programma verloopt op 1 juni (red Rock) Het lig niet aan mijn computer of mijn laptop of browser. Firefox, Google Chroom, met Norton, zonder Norton, Windows 7 of 11, niets helpt. Cookies wissen, noem maar op, ik geef het op om te schrijven en te zoeken. Ben geen alleenstaand geval want ken nog iemand met hetzelfde probleem. Ik heb nooit iets veranderd aan mijn Computers, het is plots ontstaan nadat ik al 19 afleveringen had bekeken. Ik voel mij een beetje in de kou staan
U had recent contact met de VRT-klachtenbehandeling. Wij hopen dat dit contact naar wens verlopen is. Om onze diensten nog te verbeteren, peilen wij graag naar uw tevredenheid met een korte enquête (1 minuut) die u vindt door op deze link te klikken.
De VRT beantwoordt klachten volgens het klachtendecreet. Als u het niet eens bent met de manier waarop de VRT deze klacht heeft afgehandeld, kan u contact opnemen met de Vlaamse ombudsman. De VRT erkent ook de uitspraken van de Raad voor de Journalistiek, de Vlaamse regulator voor de Media en van de Jury voor Eerlijke Reclamepraktijken.
 
Zonet ontving ik via e-mail het verzoek van de technische dienst van de VRT om specifieke, o.a. technische informatie te verzamelen volgens de bij de e-mail gevoegde instructies, over te maken. Men deelde mij ook mee dat het probleem zich vooral bij klanten van Telenet lijkt voor te doen.
 
Bericht gekregen

Geachte Mario

Bedankt voor uw reactie.
Ik denk dat het nu terug afspeelt? In ieder geval ligt het issue bij Telenet.

Ondertussen hebben verschillende gebruikers het kunnen oplossen door de Safespot/Safesurf optie die Telenet aanbiedt, te de-activeren. Telenet blokkeert daar dus de goede werking van onze apps en site mee.

Kan u deze ook de-activeren? Indien het daarmee nog niet opgelost is, mag u ons steeds terug contacteren.
We contacteren ook Telenet hierover.


Maar hoe doe ik dat via mijn computer ?
 
Volgens een tip van de technische dienst van de VRT helpt het uitschakelen van de Safesurf/Safespot van Telenet bij sommigen. Inderdaad, het probleem is momenteel weg. Voor het uitschakelen van de Safesurf heb ik wel Telenet moeten contacteren voor tussenkomst.
 
Hartburn, Patrick S., dan ook maar eens proberen, want bij mij is het erger geworden de laatste dagen, vermoedelijk omdat ze ermee bezig waren. Momenteel gewoon een zwart scherm met een pijltje... Bij mij was er geen verdere communicatie... Ik vrees dat het hier geen oplossing is ??? Die beide opties stonden niet geactiveerd...
 

Bijlagen

  • safespot.jpg
    safespot.jpg
    90.2 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan