Software Waar ligt mijn mobiele telefoon ?

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Er bestaan verschillende apps om een mobiele telefoon van op afstand te lokaliseren vanuit een ander toestel, wanneer je hem niet weet liggen.

Welke app zou u aanbevelen om een Samsung te lokaliseren ?
Zijn alle apps betalend voor elke lokalisatie raadpleging?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap er niets van..

SmartThings Find is nu geïnstalleerd op mijn Samsung GSM,

Gelijk wie (ikzelf dus inbegrepen) moet hem nu in principe kunnen lokaliseren ?

Stel dat ik thuis bij een vriend of familielid vaststel dat ik mijn GSM niet bij heb en geen flauw idee heb waar hij ligt.
Op welke wijze kan die persoon mijn GSM lokalizeren ?

Moet die dan dezelfde software installeren op zijn computer/tablet/smartphone/iphone ?
Of kan men mijn smartphone ook lokaliseren met een andere software ?

Gelijk wie (ikzelf dus inbegrepen) moet hem nu in principe kunnen lokaliseren ?
Als je kunt inloggen op die site ja. Want zonder login niet. Het moet niet zo zijn dat elke janjudokus jouw locatie/telefoon kan vinden.
Software hoef je niet te installeren op zijn computer/laptop/tablet, gewoon zelf even inloggen met jouw login en password op die site en dan zie je vanzelf waar hij is.

Deze app is van Google zelf
Ja er zijn er meer die dat hebben. Samsung, Google, Apple.

@Merel : Wat bedoel je eigenlijk met "op afstand"?
Is dat in jouw directe omgeving? Of een paar straten, dorpen, steden, landen verderop?
  • in jouw directe omgeving
    • Als het in jouw directe omgeving is (binnen hoorafstand) kan je iemand anders even naar jouw smartfeun laten bellen.
    • Als je een smart(k)watch hebt is die meestal gekoppeld aan je smartfeun en kan je hem via bluetooth lawaai laten maken zodat je hem kan vinden. Hier is de afstand beperkt tot ongeveer zeven meter, het bereik van bluetooth.
  • Voor verderaf kan je gebruik maken van de hierboven voorgestelde oplossingen.

Buiten dat ik vorig jaar een telefoon heb laten kapotvallen ben ik er ook één kwijtgeraakt in een smalle kloof in de Ardennen zonder mobiel bereik.
Dus niet op te bellen via de telefoon van mijn vrouw. Terug binnen bereik tonen de beschikbare Google en Samsung apps enkel de laatst gekende locatie aan...
Blijkbaar zouden twee Samsung telefoons die op voorhand gekoppeld waren via wifi en BT toch contact hebben gezocht maar dat was te laat.

Om dergelijk grapjes te vermijden heb ik nu een Samsung Fit 3 armband, die via BT de gekoppelde telefoon kan terugvinden. Uiteraard slechts binnen enkele tientallen meters maar dit had mij toen waarschijnlijk geholpen.
Er bestaan ook tags die dezelfde functie hebben om andere spullen terug te zoeken. Ik heb dit een beetje uitgeprobeerd, de geolocatie werkt via andere Samsung telefoons die toevallig in de buurt zijn (en deze functies hebben aanstaan), maar zelfs in druk begaan gebied slaat het de bal honderden meters mis. Wat wel werkt is een warm-koud localisatie eens er een BT verbinding is.

6 maand later belde iemand dat hij mijn telefoon had teruggevonden (vanaf dit moment kon ik zelf ook zien waar hij was). Omdat ik hem had gedesactiveerd kon hij er niets mee doen, ik heb hem voor een prijsje doorverkocht (nadat hij langs was gekomen om te ontlocken).

Het is mijn indruk dat Samsung probeert van het ingebouwde localisatiesysteem van Apple zo goed en zo kwaad mogelijk na te bouwen (maar hier bots op de argwaan van de gebruikers om gegevens te delen).

Tot zover mijn eigen ervaring zonder de waarheid in pacht te hebben :).

Dat wat je zegt over "Samsung Fit 3 armband, die via BT de gekoppelde telefoon kan terugvinden" kun je met de meeste smartwatches van Samsung.
Als de afstand tussen de smartwatch en de smartphone te groot is, krijg je een melding op beide apparaten.
Meestal is dat als de Bluetooth-verbinding verbreekt

hoe terugvinden van uw phone via Samsung-smartwatch

Zelf heb ik een Samsung Galaxy Watch5 44mm

Terug
Bovenaan