Windows 8 Wachtwoord inloggen bij Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roberke17

Steunend lid
Vip Lid
Acer pc met Windows 8.1 op, van overleden dame, is nu in handen van één van de kinderen.
Ze weten het wachtwoord niet om in te loggen in Windows.
Hoe kan ik het wachtwoord om in te loggen verwijderen?
Alvast bedankt

Roberke17(lachen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je zou een verse installatie kunnen doen ..en eerlijk gezegd is dit dan ook aanbevolen want anders kom je in de persoonlijke bestanden van deze overledene ...denk dat de nabestaanden vergeten zijn om deze dan ook opnieuw in te stellen .. dus maak je een opstartbare usb stick aan of een dvd en start op naar de bios waar je ingeeft om op te starten vanaf deze usb stick of dvd ...je verwijderd vervolgens via de geavanceerde station opties al de partities ..en je ga van start vanaf een niettoegewezenruimte ..
**heb je de licentie ter beschikking kun je er ook een Windows 10 op installeren .. denk zelfs dat de licentie gewoon ingebakken zit en indat geval word dan ook de Windows 10 digitaal ondertekend .
de Windows 10 dvd of usb stick kun je aanmaken via het media creation tool 1809.exe
wil je een Windows 8.1 erop zetten en je heb geen dvd of usb stick bij de hand kun je deze ophalen via het tool van heidoc > Windows iso downloader.exe
je gebruik dan rufus om je een opstartbare usb stick aan te maken na het verkrijgen van de Windows8.1 iso
 
Beide bedankt voor jullie uitleg.

De dochter kwam hier aan met de pc van haar overleden moeder. Deze Acer pc is aangekocht in december 2013 met Windows 8.1 op.
Als ik het systeem opstart dan krijg ik het scherm waar haar naam op staat boven het veld om het wachtwoord in te geven. Als ik dan opnieuw opstart en Del indruk kan ik in de bios en kan ik de boot instellen. Bezit een Hirens boor cd, doch daar wil hij niet van booten.
Heb ook de originele Windows 8.1 dvd van het systeem. Als ik de schijf formatteer, dan is ook haar Office weg, en die heb ik niet op dvd er bij gekregen.
Rufus ken ik, en gebruik het regelmatig.

Groetjes

Roberke17
 
een nieuwe licentie voor de office pro 2019 kan men al verkrijgen voor 10€ en alhoewel deze voor een Duitstalige versie is kan men deze gewoon gebruiken voor het activeren van de Nederlandstalige versie ..
klik hier maar eens … er is hier wel een opmerking van toepassing ..namelijk dient men deze licentie te gebruiken binnen de 10 dagen anders vervalt deze ..ook is deze licentie maar éénmalig te gebruiken ..
 
ik lees dat het je niet lukt om op te starten vanaf een Hirens boot cd ...m.a.w je heb een oudere cd gebruikt ..dan is de vraag wanneer deze werd aangemaakt ..zou het kunnen dat deze cd geen uefi ondersteund !
het gaat waarschijnlijk om het Microsoft account om in te loggen … je zou in dat geval een kleine kost kunnen doen om zo een pasword manager aan te kopen (zie deze eens )
*deze gebruik ik zelf dus ook en heb ik in mijn bezit doch enkel voor de hier binnen gebrachte pc's en deze klaart de job ...
je kan via deze tool een cd aanmaken of een usb stick maar ook daarvan dien je op te starten ...
 
Het is de Hirens bootcd v15.2. Wanneer die gebrand is weet ik niet. Heb de iso ook met Rufus op een geheugenstick gezet, doch start er ook niet van op.
Is inderdaad nuttig om een password manager aan te kopen.
Misschien een oudere versie van Hirens downloaden zoals een versie 10.
Bedankt voor de tip.
In de bios zie ik wel UEFI staan.

Groetjes

Roberke17
 
als deze uefi heeft dan dient men meestal secure boot uit te zetten in de bios om van een ander medium te kunnen starten want ik denk niet dat de Hirens boot cd uefi ondersteund althans lees ik daar niets over...
 
Roberke17 zei:
Als ik het systeem opstart dan krijg ik het scherm waar haar naam op staat boven het veld om het wachtwoord in te geven.

enkel haar naam dus en niet een email adres .. dan betreft het hier eerder om het lokaal account te gaan en niet om het Microsoft account ...
in dat geval ben je geholpen met de gratis versie van het tool waar ik u naar linkte in bericht#6
*je dient dus wel in de bios de secure boot uit te zetten als ook de legacy modus te gebruiken indien ik me niet vergis om te kunnen opstarten via een opstart medium cd,dvd of usb stick .
zelf gebruik ik nog steeds de oudere bios ...zonder uefi dus .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan