Diverse Inlog wachtwoord vergeten PC Medion

Status
Niet open voor verdere reacties.
inlog wachtwoord vergeten kan niet meer in de pc medion.ik heb alleen een klein blauw schermpje voor het wachtwoord in te zetten
 
Een klein blauw schermpje? Dat komt van de BIOS, daar is een bootwachtwoord ingezet.
- Of je hebt dat er zelf ingezet. En dan ga je weten vanwaar dat kleine blauwe schermpje komt... want dan zal je dat recentelijk zelf wel aangepast hebben. Zoiets komt niet 'plots'.
- Of... die computer komt van elders... en je kan niet inloggen. Dan zal je bij de eigenaar van dat toestel moeten aankloppen.


Indien het om je eigen toestel gaat, kan je zoiets meestal omzeilen dmv het CMOS batterij er eventje uit te halen. 10-30sec is meestal voldoende. Of de jumper die de batterij even loskoppeld verzetten. Dit is terug te vinden in de handleiding van het gebruikte moederbord.
 
Laatst bewerkt:
Enig opzoekwerk op het Internet leert alvast dat er géén BIOS-paswoord standaard wordt ingezet op een Medion, en dat er dus ook géén standaard paswoord is.
Iemand heeft dat dus manueel ooit ingezet op die laptop. Komt er nu op aan te vinden wie en of die persoon het zich nog herinnert ...

Er is blijkbaar ook de mogelijkheid de laptop binnen te doen bij Medion Support en dan hebben zij blijkbaar een middel om daar doorheen te breken, maar die ingreep is uiteraard tegen betaling.
 
Dag philip

Ik ben in de medion ingeraakt maar als ik hem nu uitzet en ik zet het toestel terug aan komt dat kleine blauwe schermpje er terug op en moet ik er terug het woord inzetten dat ik gehad heb en kan dar schermpje nu niet verwijderd worden
 
Dag philip

Ik ben in de medion ingeraakt maar als ik hem nu uitzet en ik zet het toestel terug aan komt dat kleine blauwe schermpje er terug op en moet ik er terug het woord inzetten dat ik gehad heb en kan dar schermpje nu niet verwijderd worden
In het bios het wachtwoord verwijderen (leeg maken) en F10 om het bios op te slaan,
Hoe kom je in de BIOS van je pc? (google)
Zodra je je computer opstart houd je direct de ESC, F2, F10, of F8 knop ingedrukt. Lukt het niet om op deze manier de BIOS te benaderen? Probeer dan heel vaak 1 van de functieknoppen achter elkaar in te drukken totdat de BIOS verschijnt.
Bij medion zou het F2 zijn.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, zoals @Andre Vb zegt...
Het bij elke opstart vragen van het paswoord van het BIOS is een extra veiligheidsfunktie, die je kan uitschakelen.

Dat heeft zin als je laptop veel en makkelijk publiek toegankelijk zou zijn, veel kans loopt om meegepikt te worden, etc ... maar als het je persoonlijke laptop is, die je niet uit het oog verliest, altijd bij je hebt en zo, is dat vooral hinderlijk. Kan je dan uitzetten, zie hierboven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan