wachtwoord op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
ik zou een wachtwoord moeten maken op deze pc
nu start deze pc gewoon op zonder wachtwoord hoe moet ik dit eigenlijk doen ?
mijn account staat mijn voornaam en mijn mail adres ?
hoe moet ik eigenlijk een wachtwoord maken liefst pincode
ik heb daar nooit een wachtwoord op gezet maar kan niet verder omdat microsoft account een wachtwoord vraagt
 
moet straks toch nog eens zien hoe het zit

ik meld af bij mijn account ,daarna ik sluit de pc af
na opstart moet ik geen pincode invullen (misschien dat het maar nu en dan werkt ?)
 
Qtex;n232916 zei:
nee afmelden kan geen kwaad ..
vergrendelen is gewoon hetzelfde als slaapstand ...men speelt met onze kl...… door dit nu "vergrendelen ' te noemen … denk dat er nog vele zich gaan afvragen was da !

Vergrendelen is niet hetzelflde als slaapstand hoor. Alleen hebben ze bij Microsoft deze 2 samengevoegd. Er bestaat welliswaar een manier om de slaapstand na vergrendelen uit te zetten. Heb volgende gevonden:

After running PowerCfg /q and reviewing this page, I believe I have determined the solution to this problem.
There appear to be many power settings that just don't show up in my advanced power options window. One is Sleep → System unattended sleep timeout. To make it visible, I opened regedit.exe and found this key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power\PowerSettings\238C9FA8-0AAD-41ED-83F4-97BE242C8F20\7bc4a2f9-d8fc-4469-b07b-33eb785aaca0 Set its Attributes DWORD value to 2. This will make it show up in your advanced settings. Go there and configure it to be zero minutes if you don't want it to sleep when you lock your screen.
 
je zegt ik meld me af en daarna sluit ik de pc af ...ik vermoed dat het over een laptop gaat en dat je dan gewoon het deksel toeklapt ...wel indien zo dan sluit je deze dus niet af via start en komt je laptop dus in een slaapstand te staan ..
als er dan op je systeem ingesteld staat dat wanneer deze uit de slaapstand komt er geen wachtwoord (in uw geval nu geen pincode) dient ingegeven te worden dan start deze dus gewoon terug op ..
 
Qtex;n232939 zei:
je zegt ik meld me af en daarna sluit ik de pc af ...ik vermoed dat het over een laptop gaat en dat je dan gewoon het deksel toeklapt ...wel indien zo dan sluit je deze dus niet af via start en komt je laptop dus in een slaapstand te staan ..
als er dan op je systeem ingesteld staat dat wanneer deze uit de slaapstand komt er geen wachtwoord (in uw geval nu geen pincode) dient ingegeven te worden dan start deze dus gewoon terug op ..
het is geen laptop

ben nog wat aan het zien hoe dat het eigenlijk moet dat afmelden

kan ik gewoon de pc afzetten zoals normaal via startknop en zou als ik terug bij opstarten het blokje moeten zien voor de pincode ?

ik moet niet afmelden via start op dat bolletje met mijn naam en daar na de pc afsluiten ?

ik vraag dit omdat ik soms de pc opstart en moet ik geen pincode invullen hij start gewoon op
 
Laatst bewerkt:
ik meld mij af bij dat rondeke van het account links

okee dan krijg ik een nieuwe achtergrond voor de pincode in te vullen maar wat ben ik daar mee ?
dat is eigenlijk als je de pc verlaat (en je laat die opstaan de pc )

waarom is er geen blokje voor pincode als je de pc opstart ? die pc start gewoon op bij mij
 
raymon;n232941 zei:
kan ik gewoon de pc afzetten zoals normaal via startknop en zou als ik terug bij opstarten het blokje moeten zien voor de pincode ?
das normaal gezien de logische wijze ..via de aan/uit knop in het startmenu..
Ashampoo_Snap_dinsdag 26 juni 2018_16h44m40s_001_.png
het kan ook met een rechts klik op start …
Ashampoo_Snap_dinsdag 26 juni 2018_16h47m12s_002_.png

raymon zei:
k moet niet afmelden via start op dat bolletje met mijn naam en daar na de pc afsluiten ?
tenzij er iemand anders zich wens aan te melden hoef jij je niet af te melden ..
raymon zei:
k vraag dit omdat ik soms de pc opstart en moet ik geen pincode invullen hij start gewoon op
waarschijnlijk heb jij dan ook de pc niet afgesloten maar in slaapstand gezet ..
 
ik sluit mijn pc altijd volledig af, ik zet die nooit in slaapstand
weet ook niet waarom dat komt dat er geen wachtwoord word gevraag bij het opstarten

is weer een raadsel
 
graag gedaan ..aangezien ik hier in feite steeds werk met het Lokaal account zonder wachtwoord dacht ik niet eerder aan ..en opeens gaat er een lichtje aan !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan