Heb niet alles gelezen maar ik weet wel waar je naartoe wilt. En ik denk dat er mss een klein misverstand is. Ik praat niet over een BIOS password. Maar er zijn laptops die niet alleen een ww op de BIOS zetten, maar ook op de HDD access. En dat wachtwoord valt daar in te stellen of te verwijderen.
Je moet ook denken, dit is erop gezet door doorsnee gebruiker met de middelen die de persoon ter beschikking had. Een gezonde interesse in security en wat rondneuzen in de BIOS. Maar zoals ik zei, je kan dat ww invullen maar er is geen knop die zegt, "wissen". Daarvoor moet je alleen 2 keer een leeg ww invullen en bevestigen. Is niet altijd even logisch.
Ik ontken zeker niet dat er geen software is zoals in dat topic die dit allemaal kan instellen op je HDD, maar ik denk dat je helemaal niet zover moet zoeken hoor. En zoals ik eerder zei, ik heb onlangs nog zo'n laptop onder handen gekregen voor herstelling. De zoon des huizes had net hetzelfde geforceerd gekregen via de BIOS en kreeg het er natuurlijk ook nietmeer af (HDD access ww). Papa dan maar met die laptop naar de winkel....