Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Mijn buurman is een jaar geleden overleden en heeft behalve zijn vrouw veel stereo-apparatuur, CD's, LP's en twee PC's nagelaten.
De Stereo-apparatuur heb ik voor haar verkocht op '2de hands'.

Ik heb zijn weduwe op de beste en zeer krachtige PC de basis-vaardigheden kunnen aanleren om te mailen, te bankieren en te internetten. Dat wou ze vroeger nooit leren tot ergernis van haar man...

Nu krijg ik voor bewezen diensten de tweede PC-toren; een merkloze computer.

Daar staat op en zit in:
- twee DVD's (?);
- XP-prof;
- AMD Athlon 64 x2 Dual core 6000+ (2 cpu's);
- 2 GB RAM;
- NVDIA GeForce 7050 PV / 630a met integrated Ram 510 MB.

Wat kan ik hiermee doen en hoe krijg ik daar Win10 legaal op?

Bedankt om dat eens te bekijken.
 
Curieus...

In ieder geval staat Win8 er nu sinds 2 minuten op...!!!!!

Dat is goed nieuws hé... Zou je systeem met "net stop wuauserv" nu werken om Win10 op te halen? Of moet ik nog Win8.1 maken?
 
je zou nu gewoon moeten kunnen upgraden naar de Win10
via een geforceerde upgrade en dit omdat je de updates Windows 8 niet dient op te halen ..dus plaats een map genaamd Windows 10 upgrade bestanden op het bureaublad en plaats vervolgens de Windows 10 upgrade installatie bestanden in deze map ...start dan de upgrade door de setup op te starten

Ashampoo_Snap_2016.05.11_12h44m32s_003_.png
 
...is niet helemaal duidelijk. Wat bedoel je met 'gewoon'? Wél of niet via een geforceerde upgrade.
Hoe kom ik aan de Upgrade Bestanden?
Heb ik de 'Media Creation Tool' niet nodig?

Sorry, ik ben een beetje hardleers zeker?
 
je kan het media creation tool gebruiken om rechtstreeks te upgraden ..of om je een een iso aan te maken of om de installatie bestanden naar de C weg te schrijven om op een latere tijdstip de upgrade te doen .

wat ik nu bedoel met een geforceerde upgrade is dat je dus het Mctool gebruikt en je een iso gaat aanmaken ...eenmaal je de iso heb open je deze via de verkenner en je kopieert de bestanden welke je in de verkenner te zien krijgt naar een nieuwe aangemaakte map op je bureaublad ..
nadien open je deze map om vervolgens de setup op te starten ...
nadat de Windows 10 aanwezig is verwijder je de map op je bureaublad evenals de Windows.old op de C
 
Eureka... ik heb Windows10 geïnstalleerd op PC2.

Het heeft wat tijd gekost, maar met je hulp Q, is het gelukt. Van 8 naar 10 werd zonder meer geaccepteerd.

► Het duurt wel lang en ik denk hierbij aan de mensen die nu in de Computershop een Pc kopen met 8.1 er op en met een sticker "Win10 gratis". Die halen toch wat op de hals, want hoewel je z.g. kunt verder werken op de Pc tijdens de installatie is het toch beter het gerust te laten. Maar het aantal keren dat je denkt 't is gedaan is niet te tellen. Telkens herstarten en wachten... Toch drie uren bezig geweest en nog eens twee uren om eerst Win8 boven XP te downloaden. Da's vijf uren terwijl de zon scheen buiten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan