Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Mijn buurman is een jaar geleden overleden en heeft behalve zijn vrouw veel stereo-apparatuur, CD's, LP's en twee PC's nagelaten.
De Stereo-apparatuur heb ik voor haar verkocht op '2de hands'.

Ik heb zijn weduwe op de beste en zeer krachtige PC de basis-vaardigheden kunnen aanleren om te mailen, te bankieren en te internetten. Dat wou ze vroeger nooit leren tot ergernis van haar man...

Nu krijg ik voor bewezen diensten de tweede PC-toren; een merkloze computer.

Daar staat op en zit in:
- twee DVD's (?);
- XP-prof;
- AMD Athlon 64 x2 Dual core 6000+ (2 cpu's);
- 2 GB RAM;
- NVDIA GeForce 7050 PV / 630a met integrated Ram 510 MB.

Wat kan ik hiermee doen en hoe krijg ik daar Win10 legaal op?

Bedankt om dat eens te bekijken.
 
Heel juist!

Wel 't Is bijna de zelfde; Met deze zou ik 'Restore from virtual disk' klikken.

Ik blijf verder proberen en zal nu eens 'Paragon Back-up & Recovery free' downloaden op deze PC. Misschien lukt het daarmee.

Ik ben Paragon nu zo gewoon sinds een paar jaar (met de betalende versie), dat ik er mee wil verder werken.
 
Het geluid is de ventilator die hard blaast.

Ik maak het zeker open om te zien of er geen smerigheid aan hangt. Hoewel de vorige eigenaar (die nu overleden is) in een nette kamer op de PC werkte.
Hij kon er blijkbaar wat van, want de schijf is verdeeld in C en D.
 
in bericht #27 liet je het volgende zien ....
Ashampoo_Snap_2016.05.10_19h26m11s_003_.png

wel dit zijn de bestanden die op de Paragon recovery media aanwezig zijn ....
dat jij deze bestanden te zien krijgt wilt zeggen dat de iso verkent werd ...wellicht word er niet vanaf de stick opgestart !

dezelfde bestanden krijg ik hier te zien als ik via de verkenner de iso aanklikt !
Ashampoo_Snap_2016.05.10_19h31m37s_004_.png

**er is dus iets mis gelopen !
 
Nu heb ik Paragon B&R free geïnstalleerd en alles werkte zoals ik verwachte.

Maar nu zie ik dat de C-partitie maar 27 GB is en de totale bruikbare capacitieir is 147 GB.

Blijkbaar een klein schijfje. Erg is dat niet, want ik werk nu ook met een kleine van 100 GB.

Dus ik zal die schijf compleet moeten kunnen gebruiken. Hoe doe ik dat in XP? Geen schijfbeheer? Of is het beter Partition master te downloaden en gebruiken?

Bedankt bij voorbaat. XP is me compleet vreemd...
 
Zal ik doen.
Ondertussen heb ik met Easeus Partition Master free de C:partitie vergroot tot 148 GB en nog een klein beetje D:partitie overgehouden voor je-weet-maar-nooit.
Nu heb ik ook vastgesteld dat er twee schijven van 150 GB in dat spul zitten. Twee disks en twee DVD-drives... Wat wou wijlen mijn buurman daar mee doen? Ik kan het hem niet meer vragen, maar weet dat hij nogal wat DVD's maakte voor muziek - daarom misschien.
Bekijk het resultaat eens. Morgen doe ik verder om te proberen een Image van mij er op te zetten.

P1130085.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag doe ik een nieuwe poging om mijn Windows-10 te kopiëren op deze tweede PC.

Mocht dit niet lukken, dan heb ik misschien een andere oplossing: ik heb nog een Windows8 volwaardige installatie-disk, waar ik destijds mee begonnen ben.

Kan ik dat gebruiken om via 8 naar 10 te gaan?
 
als de licentie aanvaard word van deze Windows 8 dan kun je deze gebruiken om daarna te upgraden ...

*onderwijl werd vandaag de Windows 10 geupgraded naar een nieuwere build versie via de KB3156421 zodoende dat we nu build 10586.318 bezitten.

Ashampoo_Snap_2016.05.11_06h31m14s_001_.png
 
---Het zit nu zo:
Vanaf mijn D:-drive een Image plaatsen op de 2de PC lukte niet. Ik kon de file aanklikken, maar Paragon aanvaardde het niet. Misschien omdat ik de Free-versie gebuikte op de tweede PC en de Image met de betaalde is gemaakt? Ik weet het niet...
---Maar: nu ben ik Win8 aan het installeren en het lukt - nu is het bezig en 30% gedaaan.

Kan ik vanaf 8 dan updaten naar 10? Ik moet toch eerst niet 8.1 aanmaken?
 
@Wawa de D schijf waar jij over spreekt is nog geen 1gb groot ...
ik versta zelfs niet waarom dat jij deze aangemaakt heb toen je de Easues partition tool gebruikt heb om de C te vergroten!
Ashampoo_Snap_2016.05.11_10h32m38s_002_.jpg

@Mik je bedoeld waarschijnlijk een schijf van 2TB inplaats van 2GB
 
Niets gaat vanzelf...

Niets gaat vanzelf...

>>>>> Tijdens de installatie van Win8pro krijg ik plots deze melding. Als ik op vernieuwen klik, gebeurde er niets.

Waarom vraagt Windows dat?

In ieder geval heb ik nu de naam USERS veranderd in WINDOWS8 en spel gaat nu toch verder. Nu al 45%

P1130090.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan