Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Mijn buurman is een jaar geleden overleden en heeft behalve zijn vrouw veel stereo-apparatuur, CD's, LP's en twee PC's nagelaten.
De Stereo-apparatuur heb ik voor haar verkocht op '2de hands'.

Ik heb zijn weduwe op de beste en zeer krachtige PC de basis-vaardigheden kunnen aanleren om te mailen, te bankieren en te internetten. Dat wou ze vroeger nooit leren tot ergernis van haar man...

Nu krijg ik voor bewezen diensten de tweede PC-toren; een merkloze computer.

Daar staat op en zit in:
- twee DVD's (?);
- XP-prof;
- AMD Athlon 64 x2 Dual core 6000+ (2 cpu's);
- 2 GB RAM;
- NVDIA GeForce 7050 PV / 630a met integrated Ram 510 MB.

Wat kan ik hiermee doen en hoe krijg ik daar Win10 legaal op?

Bedankt om dat eens te bekijken.
 
Oké. Het lijkt wel een betere PC dan de mijne - behalve het lawaai;
► ► het liefst direct Win10 i.p.v. via 7 te moeten gaan. Kan dat als ik de Code heb?

Merci...!
 
Een gek gedacht: kan het volgende? Denk hier eens over na...

- Ik installeer mijn welbekende Paragon Rescue programma op PC B.
- Ik sluit mijn externe drive D er op aan. Hier staan Images/Systeemkopieën van PC A op...
- Ik start computer B met de Paragon-stick op (alleen weet ik niet welke toets ik moet gebruiken om de BIOS te openen).
- Ik installeer de laatste Image/Systeemkopie op computer B.

...Voilà. Ik heb een identieke Win10 op computer B staan.

Of is dit een stom gedacht? Te simpel misschien om waar te zijn..? Of wordt het herkent dat dit een andere PC is en mag dat niet. Het is toch van mij op het zelfde IP-adres?


Mijn Images bevatten alléén het OS met mijn programma's.
 
komt het lawaai niet van de ventilatoren af ?
indien zo kan het zijn dat deze ventilatoren aangekoekt zijn met stof en dien je de ventilator zuiver te maken of er nieuwe in ter plaatsen!

wat jouw gek gedachte bevat wel toen ik destijds ook mijne 14 jaar oude desktop inruilde voor de 8 jaar jongere game pc ( ook al game ik niet ) ..
heb ik eerst de opslag media's van mijne oude overgezet naar de nieuwe pc ...
*nu dacht ik dat ik genoodzaakt was om ook de Windows 10 opnieuw te installeren .. wel deze op de SSD heb ik dus vernieuwd !
**maar deze die op de HDD aanwezig was was ik vergeten ...en wat bleek ik hoefde deze zelfs niet te vernieuwen of te herinstalleren en kon zowaar de Windows 10 gebruiken welke dus op de HDD aanwezig was en welke dus over geplaatst was van de oudere desktop naar de iets jongere desktop ...
***de reden dat ik mijn oudere verving door de jongere is dat op mijn oude geen ram uitbreiding mogelijk was ...dat moederbord (Asus m2n-cm-dvi ) kon maar 4gb aan ... het moederbord dat ik nu gebruikt kan er 16gb aan ( dit is mooi meegenomen indien je meerdere virtuele machienes wilt draaien )..
 
Oké. Toffe informatie over de ervaringen van Q.
en
Ook de aanmoedigingen van C.A. en de andere interventies.

Hopelijk vind ik de toets om in de Bios te geraken.

Wx
 
je dient volgens de handleiding de F2 toets te gebruiken om in de bios setup untility te komen ... lees blz 40 maar eens na .

Ashampoo_Snap_2016.05.10_09h17m58s_001_.png
 
Ik heb de manual bekeken. Het is perfect. Alles komt overeen.

Ik zie ook dat er geen eSata aansluiting is - alléén USB2.
Mijn D:-drive heeft eSata (wat ik gebruik = snel) en USB2.

Als het lukt om te verbinden, zal het lang duren om 50 GB te downloaden = mijn C-totaal = Image grootte.

Jullie worden op de hoogte gehouden van het experiment.
 
Boot via stick

Boot via stick

Helpers...,

Ik heb in de bios kunnen opstarten met F2 en de PC komt wel degelijk met de PARAGON stick, maar ik krijg het beeld dat je hieronder ziet en niet wat ik verwachtte.
Normaal krijg ik een Paragon venster waarin ik kan klikken dat ik de Recovery wil.

Wat doe ik hiermee?

P1130084.jpg
 
zelf heb ik Paragon nooit gebruikt maar als dit de backup (image ) is dan gaat er wel degelijk iets mis tijdens het opstarten ...en denkelijk zit jij hier nu in een WinPe vermoed ik zo .

*verbeter me indien ik mis ben maar volgens mij is de stick verkeerd aangemaakt geworden ... jij heb wellicht een verkeerde usb stick aangemaakt om op te starten en zodoende om de backup (image ) welke je op een externe schijf bewaarde te kunnen benaderen !
 
Mmmm, ik heb die stick al meerdere keren gebruikt. Ik bekom telkens een venster met tegels waaruit ik 'Recover Post mortum' kies en dan krijg ik steevast de gelegenheid om naar de schijf te gaan met de Images.

Er is veel gelijkenis met de Windows Systeemkopie procedure.

De externe drive met de Image(s) is aan de USB3 out aangesloten naar de USB2 in van de PC. Dat werkt blijkbaar toch goed.

IK heb nog een andere Paragon rescue stick van de Free versie van het jaar '14. Ik probeer het nu hiermee.

Wens me 'good luck'... Gelukkig is het met een reserve PC en riskeer ik eigenlijk niets.

P.S.: Wat vind je van de karakteristieken van deze PC? Is dat beter dan mijn 2600 MHz dual Core van mijn mini PC'ke? Misschien is deze beter?
 
je bedoeld dus dat je normaal gezien het onderstaande scherm te zien krijgt ..
waarom dit nu niet zo is heb ik het raden naar ...

Ashampoo_Snap_2016.05.10_18h27m48s_002_.jpg

*wat betreft de vraag of deze pc beter is dan deze van u ...dit kan ik niet vergelijken !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan