Welke anti-virus?

Welke anti-virus?

• Totaal aantal stemmers
    61
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik werk al een paar jaar met Panda antivirus+firewall en tot op heden weinig problemen. Ik koop gewoon ieder jaar de nieuwe cd Rom met licentie voor 3 pc's ;)

bitdefender is al 2 jaar mijn ding.

Met de gratis versies van AVG,....wordt toch niet alles tegen gehouden.
NOD32 ook gehad,maar als ik dan een online scan deed bij bitdefender vond die wel iets.

Norton is veel te zwaar....
kasperky op de laptop staan.... tot nu toe geen probleem

Bitdefender op de desktop en ik wil geen ander meer (zolang hij zijn ding goed doet)

vroeger draaide hier norton maar zoals geweten belaste deze het systeem te zwaar ben nu al jaren gebruiker van AVG-free en comodo firewall en ben tot op heden zeer tevreden.

Ik gebruik geen aparte virusscanner, ik laat gewoon windows defender openstaan en de windows firewall.
Nooit problemen mee, zelfs niet met de defender.
Dat is alleen als je er een andere virusscanner opzet.
Heeft die defender niet graag.
En als ik een onbekend bestand binnenhaal scan ik dat met mbam, die is freeware, daardoor geen realtime bescherming.
Af en toe eens een systeemscan ermee, ook eens met lavasoft scannen, en hijach this heb ik nooit nodig (tot nu toe).
Wel heb ik enige tijd pctools anti virus gebruikt, alles blijft goed draaien, ik hoef windows defender niet uit te zetten.

En als ik een onbekend bestand binnenhaal scan ik dat met mbam, die is freeware, daardoor geen realtime bescherming.

MBAM is absoluut géén virusscanner. Het zal malware zoeken die al geïnstalleerd is en niet door een virusscanner is tegengehouden.

Over ± 2 weken zal de nieuwe versie van a-squared Free beschikbaar zijn, die bevat wel een zeer goede virusscanner (Ikarus, kost als los product € 40,-) en daarmee kun je dan bestanden controleren die je hebt gedownload met een zeer goede virusscanner.

main.jpg

De beta is nu al beschikbaar, maar bevat nog wel wat kleine bugs

MBAM is absoluut géén virusscanner. Het zal malware zoeken die al geïnstalleerd is en niet door een virusscanner is tegengehouden.

Elke 14 dagen een systeemscan en ik heb nooit problemen, ik doe het al meer dan een jaar zo.
En het is wat je zelf zegt, niet alles word door een virusscanner tegengehouden, dus waarom geld uitgeven aan nutteloze dingen??
Loop er de discussies in hijack this maar op na, allemaal de besmette pc daar hebben een virusscanner, en toch worden ze besmet.
De beste scanner (en dit is reeds vermeld in deze discussie) zit achter het klavier.
Ik vind zo een scanner goed als je kinderen veel rare dingen binnenhalen, maar op mijn eigen pc vind ik het geldverspilling (mijn mening, ik weet dat de meesten dit niet graag lezen, er staat al een onderwerp waarin ik dit verteld heb, en de reacties waren fameus ook, maar hier werkt het allemaal goed zoals het nu is.
Ik gebruik zelden of nooit een scanner, en als windows defender een bestand aangeeft als verdacht, dan installeer ik dit eerst eens op mijn virtuele pc.
Enkele virusscanners e.a. erop los en als het ok is gaat het terug naar mijn hostsysteem.
Virtuele pc besmet?
Gewoon de virtuele hard disk weggooien en 't is ook opgelost.

Virtuele pc is een must have.
En zeker voor de teamleden, zo kan je de adviezen die je geeft aan de mensen snel even bij jezelf uitproberen en hoef je niet steeds te vragen of het werkt.

a-squared Free is helemaal gratis, en alleen actief wanneer de gebruiker kiest om een scan uit te voeren.

Het infecteren van een systeem gebeurt niet alleen maar door zelf een bestand te downloaden waar malware in zit. Het gebeurt steeds vaker dat een systeem wordt geïnfecteerd bij het bezoeken van een hele normale en betrouwbare website.

Dan is iemand erin geslaagd om de code van een pagina iets te wijzigen, of staat het gevaar op andere servers, bijvoorbeeld in advertenties die getoond worden en afkomstig zijn van andere servers.

Natuurlijk kan een gebruiker zelf al veel ellende voorkomen door goed na te denken en niet overal op te klikken, maar dat doet niet iedereen.
Veel mensen trappen er nog steeds in wanneer er een update wordt aangeboden voor iets, of als er een codec geïnstalleerd moet worden volgens een pop-up die op een pagina verschijnt.

Virtuele pc en/of goede recente backups zijn ook zeer handig.
De meeste mensen denken pas aan backups wanneer er al problemen zijn, en dat is net iets te laat....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan