Welke codec nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
In het weekend was mijn schoonbroer bij mij. Hij sprak me van het probleem van bepaalde filmpjes van Youtube. Het betreft de filmpjes met de extentie MP4. Hij kan ze wel horen maar niet zien. Op de tv kan hij ze wél zien. Ze hebben een resolutie van 1920X1080.
Mijn vraag is : Welke codec moet ik plaatsen om ze toch af te spelen op zijn computer?
 
worden deze afgespeeld met de windows media player neem je het K-lite codec pack voor de media player
en anders neem je de vlc player .

Hij speelt af met VLC Player en ziet ze niet. Hij had er eentje op stick gezet en die speelde bij mij probleemloos. Ik denk dat ik de K-lite codec er reeds op gezet had. Maar ik neem die zeker mee in de loop van de week en probeer het.
 
de vlc player speelt ook de mp4 files af ...
indien deze dat niet doet heeft uw schoonbroer niet de laatste versie van de vlc player 2.0.4 in gebruik

Het rare eraan is : het heeft gewerkt. (als er iets moet aangepast worden vraagt hij het aan mij en dat breng ik dan in orde)
Dus ik vermoed dat hij niets heeft veranderd. Als het vroeger goed was met de VLC Player, dan zou het nu nog zo moeten zijn. Maar ik neem voor de zekerheid enkele codecs mee.
Ik dacht dat er ergens op het net een progje rondzwierf die U exact vertelde welke codec U nodig hebt of te kort hebt om een bestand goed af te spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan