Status
Niet open voor verdere reacties.
Was vroeg wakker heb nog maar een filmke meegenomen

HOSTEL partII

Verenigde Staten
Horror
93 minuten

geregisseerd door Eli Roth
met Lauren German, Roger Bart en Bijou Phillips

Drie Amerikaanse studentes studeren aan de kunstacademie in Rome. Ze besluiten een weekendreisje te maken en komen onderweg een prachtige dame tegen, die bij hen in de klas model heeft gestaan, en ook een tripje maakt. Ze nodigt de drie uit met haar mee te gaan, maar van een ontspannen reisje blijkt al snel geen sprake meer te zijn...


8474145a687cae.jpg
 
Vroeger wel en zonder om slaap te vallen, maar nu op het moment kan feitelijk geen enkele van de hedendaagse filmen mij bekoren. Ik zal wel op tv kijken naar een film van Segal ( nu vrijdag weer één) of naar een goede actiefilm. Er zijn ook bepaalde series die ik, bijna altijd zal volgen.
 
United 93

United 93

moet één van de beste films zijn van het jaar, en misschien wel de meest onrustwekkende en claustrofobische film die je te zien zal krijgen! Je gaat naar de bioscoop met een dubbel gevoel, gezien deze gruwel nog maar een paar jaar geleden is gebeurd, maar je beleeft iets wat je niet met woorden kan omschrijven. Sommigen zullen uiteraard heel wat kritiek hebben omwille van de snelle release, en eigenlijk kan ik daar wel voor een stuk inkomen. Ik heb zelf vaak een wrang gevoel wanneer Hollywood meteen na een ramp een speelfilm wil uitbrengen. Maar regisseur Paul Greengrass overstijgt zichzelf en brengt een zenuwslopend, aangrijpend en hyper-realistisch beeld van het gebeuren.

Greengrass werkt met een camera die getuige is van de situatie en intervenieert niet als commentator. Hij toont, maar voert toch geen show op. Hij vertelt wel degelijk een verhaal (storytelling) van heldhaftige mensen in een moment van zware tragedie, maar je vergeet dat je naar een film zit te kijken. Het is tevens geen exploitatie van de aanslag, maar wel een nauwkeurig relaas van de feiten die bekend zijn. Het is bijna een academische approach die zich niet laat verleiden door al te evidente drama-sequenties. We zullen na het zien van deze rampenfilm/docudrama nooit meer vergeten was er is gebeurd, en beseffen dat de echte helden vaak in anonimiteit leven en sterven. Het waren de passagiers van United Flight 93 die hebben vermeden dat het vliegtuig crashte op het Capitool, en in hun moedig verzet herdenken we op eerbiedige manier alle slachtoffers van 9/11.
8475af8cf0fb5e.jpg
[/IMG]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan