Status
Niet open voor verdere reacties.
beste ,

ik ben op zoek naar een virusscanner/antivirus voor men laptop
welke raden jullie aan
een goede virusscanner/antivirus zou super zijn --> waar de laptop niet te veel problemen mee heeft als ie op de achtergrond draait.

bedankt alvast

mvg

italia
 
ESET is inderdaad heel goed, heb ik verschillende jaren gebruikt. Maar ik gebruik tegenwoordig Sophos, welke gratis is voor de eindgebruiker. Ik gebruik al jaren hun enterprise product en ben daar uiterst tevreden over. En sinds begin 2016 hebben ze dan een gratis product uitgebracht voor niet zakelijk gebruik. Uiteraard met dezelfde kwaliteiten.

https://home.sophos.com/reg

Een firewall is naar mijn mening een beetje overroepen. Iedereen zit tegenwoordig achter een router, dus binnenkomend verkeer is geen issue. En uitgaand verkeer wordt niet altijd even goed opgevold. Ofwel door gebrek aan kennis, of ...
 
Sophos is inderdaad ook een goede scanner en heb deze ook op meerdere pc's draaien in de bedrijfsuitvoering. Als particulier kom je daar niet zo gemakkelijk aan.
Ik wist niet dat Sophos tegenwoordig ook een Free versie in de aanbieding had en heb deze als proef eens op een test pc geïnstalleerd.
Wel even een account aanmaken en bevestigen, daarna is de free versie te downloaden.

Hij draait lekker rustig met weinig systeembronnen en laat ook bestanden met rust waar bijvoorbeeld AVG Free er een puinhoop van maakt en ongevraagd belangrijke bestanden verwijderd dat ik niet wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan