Netwerk wi fi booster

Hallo,

Sinds kort heb ik een fiber aansluiting met proximus en ze hebben 2 wifi boosters bij geplaatst die ik moet huren van proximus.
Ik zou die willen opzeggen en er 2 kopen en wat zijn de meest courante die in omloop zijn?

Mvg

ik denk dat hij bedoeld dat hij vervangende wifi boosters wil kopen die met proximus kunnen werken?
Reden van opzeggen?

Als je signaalproblemen hebt in verschillende kamers in je huis, is er een oplossing: je kan je eigen mesh wifi opzetten.

Ik heb - na overschakeling van Proximus naar Scarlet (wat ik iedereen zou aanraden te evalueren) - die wifi boosters moeten inleveren. Ook de Wifi 6 router.
Ik heb voor eenmalig €60 een losse wifi 6 router gekocht (https://www.amazon.com.be/dp/B09BMXXW6N?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1) die ik in de traphal heb geplaatst en BEKABELD met de Scarlet router verbonden (BBOX3 wifi 5:() in Access Point mode. Op die manier blijven de netwerkpoorten van de BBOX3 bruikbaar (uiteraard staat die Wifi af) en heb ik er nog 3 plus een USB poort op de Archer.
Installatie wijst zichzelf uit.
Ik heb nu veel betere Wifi (minstens 50 Mbps) van kelder tot zolder dan met de oplossing van Proximus (waarvoor ik veel te veel betaalde).
De Archer AX55 in kwestie kan zonodig ook met meerdere exemplaren in een mesh netwerk worden geplaatst.

In plaats van de 1Gbps fiber (overkill voor ons twee) van Proximus heb ik 100 Mbps (zou nu 150 zijn, ik wacht nog af...) wat ongeveer de snelheid was met VDSl.
Ik meet op dit moment 93 Mbps download en 38 upload.
We betalen nu, incl vaste lijn en 2 GSM's bij Mobile Vikings (zelfde Proximus 5G) €73/maand ipv €125.
Mailboxen enz blijven bestaan. Het enige verschil is dat de kleur van de website en de facturen rood is ipv van blauw.
Voor €10/maand meer kan je bij Scarlet 300 Mbps krijgen (max 3TB/maand ipv 6TB bij PX).
O ja, maar 35 TV kanalen ipv 85 :oops:.

m.i. is een kabel naar de wifi access points een betere (en goedkopere) oplossing dan een mesh netwerk. Antennes zijn misschien niet zo mooi maar zorgen ook voor een groter bereik.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan