wifi booster

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik heb nu zo een gratis Wifi powerline gekregen van Telenet en dat werkt goed
maar vraag me toch dit af wat het verschil is met een ander
deze bestaat dus uit 2 delen , een adaptor die met een kabeltje aan de modem is en een ontvanger die je plaatst in het stopcontact waar nodig voor beter bereik
maar in reclames zoals in Het Nieuwsblad waar de Wifibooster maar uit 1 deel bestaat die je in het stopcontact steekt
is dat een andere werking dan misschien
weet iemand daar meer over ?
 
je bedoeld eerder een Wifi-repeater en deze hebben eerder de bedoeling om de draadloze verbinding op te pikken daar waar deze zijn bereik te zwak word om deze dan versterkt verder te sturen zodat je bereik groter word .
zo een repeater kan ook gebruikt worden om het draadloos signaal op te pikken waar men door omstandigheden geen kabel kan gebruiken .
 
ja , maar ik vroeg me af wat het verschil was tussen die 2 ( in bijlage dus die van Telenet die ik hen en van Het Nieuwsblad )
 

Bijlagen

  • photo18327.jpg
    photo18327.jpg
    20.1 KB · Weergaven: 126
  • photo18328.jpg
    photo18328.jpg
    82.9 KB · Weergaven: 150
Die 2 powerline adapters gaan het bedraad netwerk signaal toevoegen op het elektriciteitsnet binnenshuis. Dus eentje om het erop te zetten en eentje om het eraf te halen.

Die andere (Wifi repeater) van het nieuwsblad is iets totaal anders. Het geeft een beetje een verkeerd beeld omdat hij er hetzelfde uitziet. Die haalt enkel zen voeding van het elektriciteitsnet, geen netwerksignaal. Zou evengoed een voedingskabel kunnen aanhangen. Maar ze hebben die zo compact ontworpen zodat je ze rechtstreeks in het muurcontact kan pluggen. Verder gaan deze dus het draadloze signaal oppikken, versterken en terug uitzenden. Dit in tegenstelling tot de powerline, die zen signaal EN voeding van het elektriciteitsnet haalt (en zet).
 
Deze van telenet die jij hier post haalt via de twee buitenste pinnen de stroom en het internet signaal gaat via de aarding. Wat vroeger allemaal langs de twee buitenste stroom pinnen ging. Dus moet je stopkontakten ook voorzien zijn van aarding voor het werkt. Wij hebben ook zulke en dat werkt inderdaad super.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan