Windows 10 Windows-10-21h1 nu beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen probleem bij mij, en ik ben 79 jaar , en begrijp wel de technische termen in de engelse taal. :)
herstelpunten staan bij mij altijd uitgeschakeld,
ik maak dagelijks automatische images aan met Macrium Reflect , zie onderaan.
Die backup start vanaf ik dus mijn pc aanzet., nee :) , ik sta niet op om 2 uur.

1621838918559.png

1621839324905.png
 
Moet ik nu besluiten dat het gebruik van herstelpunten op het systeemherstelstation hier slechts is weggelegd voor enkele marginalen?
In mijn persoonlijk "computer beveiligingsbeleid" spelen herstelpunten naast externe back-ups een belangrijke rol.
 
Geen probleem bij mij, en ik ben 79 jaar , en begrijp wel de technische termen in de engelse taal. :)
herstelpunten staan bij mij altijd uitgeschakeld,
ik maak dagelijks automatische images aan met Macrium Reflect , zie onderaan.
Die backup start vanaf ik dus mijn pc aanzet., nee :) , ik sta niet op om 2 uur.

Bekijk bijlage 250191
Bekijk bijlage 250192
En waarom een image en niet een clone?
Als je dagelijks een image of clone maakt, zit het gevaar er dan niet in dat je als je een probleem hebt met de ene, dit vanzelf ook zo is met de 2de?
Ik zou zeggen als je dit toch dagelijks doet, neem dan om de andere dag een andere schijf. als je 's morgens tot de vaststelling komt dat Uw schijf defect is, dan veel kans dat die van eergisteren nog goed is.
Ik heb telkens 2 clone's. Eentje van begin maand en eentje van de 15e. Zoveel verandert er toch niet als gewone mens.
 
Het enige bezwaar wat ik tot nu toe heb aan de nieuwe build, is dat ze het oude "Control" omgeving verbergen en integreren in de nieuwe stijl. Op zich geen probleem als die twee gelijkwaardig zijn. Helaas is dat niet het geval waardoor je wel wat op de sukkel raakt. Bijvoorbeeld het oude "System" control panel vond ik nietmeer terug.
Je kan dit bijvoorbeeld wel benaderen via een shortcut die je aanmaakt, met volgende link;

Code:
C:\Windows\explorer.exe shell:::{bb06c0e4-d293-4f75-8a90-cb05b6477eee}
 
  • Leuk
Waarderingen: J.W.
En waarom een image en niet een clone?
Omdat mijn SSD-M2 in 2 gedeeld is C: en D: .
1621844363583.png

en voor de rest Documenten en zo (staat allemaal op D:) , en worden apart beveiligd
Op een nieuwe schijf kan ik deze images ook terugzetten hoor, moest dat nodig zijn,
en anders nieuwe installatie is ook geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Omdat mijn SSD-M2 in 2 gedeeld is C: en D: .
Bekijk bijlage 250194
en voor de rest Documenten en zo (staat allemaal op D:) , en worden apart beveiligd
Op een nieuwe schijf kan ik deze images ook terugzetten hoor, moest dat nodig zijn,
en anders nieuwe installatie is ook geen probleem.
Maar als er dan iets gebeurd met Uw C, dan heb je automatisch toch een probleem met je D omdat dit dezelfde schijf is.
 
Maar als er dan iets gebeurd met Uw C, dan heb je automatisch toch een probleem met je D omdat dit dezelfde schijf is.
Ik zie niet in waarom , bij nieuwe installatie verwijder ik alle partities, behalve mijn D:
en installeer dan opnieuw op de vrije ruimte voor de D: en dat werkt prima, D: blijft gewoon staan.
 
er zullen nog wel meerdere gebruikers zijn die problemen onder vinden ...hoe dit op te lossen is heb ik het raden naar ..denk dat we dienen te wachten en hopen dat Microsoft ook nu weer de "bugs" uit de 21H1 haalt bij de eerst komende update .
Ik zou het toch in de hardware zoeken Skippy. Probeer eens onderdelen (grafische kaart e.d.) in jou zelf samengestelde pc uit te wisselen. Het lijkt mij echt een probleem van niet goed samenwerkende onderdelen. Ik heb zulk probleem meermalen gehad in het verleden van pc's gebouwd door een lokale computerwinkel.
 
Philip voor elkaar heb de Microsoft edge verwijderd met dit proggie.
Even hier neer gezet voor iemand die het ook weg van ze pc wil hebben.
Open het proggie.
Als het proggie opstart krijg je een nieuwe dos kader, tik nummer 2 er achter enter even wachten en de Microsoft edge is van uw pc.
Daarna even pc opnieuw starten.
 

Bijlagen

  • Win10BloatRemover_4.1.2009.zip
    14.1 MB · Weergaven: 69
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan