Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo samen

Ik heb van de onthaalouders waar mijn dochter verblijft hun laptop meegekregen omdat ze gevraagd hadden om eens te kijken en dat deze niet veel meer doet.

Als de laptop normaal opgestart word,verschijnt de achtergrond en verder enkel de onderste balk en anders gebeurd er niks meer.
Het blijft maar laden en laden en laden

Na eindelijk in de veilige modus geraakt te zijn,gaat het daar ook heel erg traag allemaal maar ben ik er toch in geslaagd om die mensen hun belangrijkste bestanden te laten kopieren.
Wat mij opvalt in taakbeheer(bij normaal opstarten) is dat bij schijf voortdurend 100% staat,maar er is niks in die lijst dat rood staat,alles is 0 of 0.1 MB.
In veilige modus kan ik het niet zien zelfs,processor en geheugen gedragen zich normaal.

het gaat over een packard bell laptop met upgrade naar windows 10

Ik heb al reeds een opstartherstel geprobeerd
via veilige modus MRT uitgevoerd en niks gevonden
Systeemherstel ook geprobeerd maar kreeg dan uiteindelijk een foutmelding met name:0x80070002

Zou het kunnen dat de harde schijf het aan het begeven is daar hij in veilige modus eigenlijk ook heel erg traag gaat of dit is puur een boos virus?
Het gaat om een packard bell laptop met upgrade naar windows 10
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
dat is het probleem net,ik kan niet op de windows toets drukken want eens ik op de balk sta blijft deze gewoon laden continue door,ook in veilige modus gebeurd dit, kan dit via de mappen zoals documenten of deze computer ook? daar kan ik mits veel geduld uiteindelijk wel ingeraken via de veilige modus dan
 
dat is het probleem net,ik kan niet op de windows toets drukken want eens ik op de balk sta blijft deze gewoon laden continue door,ook in veilige modus gebeurd dit, kan dit via de mappen zoals documenten of deze computer ook? daar kan ik mits veel geduld uiteindelijk wel ingeraken via de veilige modus dan

Hier heb je 7 opties om in Windows 10 naar een Command Prompt te gaan als als Admin
Elevated Command Prompt - Open in Windows 10 - Windows 10 Forums

Lukt dit allemaal niet, dan zou ik het niet weten.
 
zo ziet het eruit,van zodra ik op nieuwe taak klik laad hij 2 tot 5 minuten voor het kadertje opengaat

ohlwxcs7lolgd.jpg


na 20 minuten heb ik via taakbeheer de CMD opengekregen met administrator rechten en de letters kunnen intikken :D
 
ik kan van je eerder gemaakte afbeelding eigenlijk niet veel uitmaken dan dat de schijf percentage tegen de 100% zit .... dit kan om een achtergrond bewerking gaan zoals een update proces of een besmetting is hier de oorzaak van !
 
meer dan dat is het eigenlijk ook niet,tot op heden is enkel de achtergrond tevoorschijn gekomen en elke paar seconden zie je een flikkering(precies een refresh)
intussen kan ik nog steeds niets doen in windows, het cirkeltje blijft gewoon draaien en de harde schijf onafgebroken op 100%

chkdsk is zonet afgelopen en heeft geen problemen gevonden :(
 
doe dan het volgende ....

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..

in het kort geef je eerste de eerste opdracht in en klik je op enter ...geeft deze dan een fout aan ... geef je de tweede opdracht in .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan