Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een laptop Tochiba Windows 7 met Core i3 en wil daar 10 opzetten. Ik probeer eerst de Windows updates doen, doch dit lukt niet. Ik zou hem dan willen terug zetten naar fabrieksinstelling, maar dit vind ik niet. Kunnen jullie me daar bij helpen aub?
 
Qtex, dit is een site in het Engels en voor mij lijkt dit Latijns. Bestaat er geen uitleg in het Nederlands? Zo heb ik dan de 3 talen haha (grapje)

er van uitgaande dat je dus een recovery wenst te doen zonder iets te behouden lees je best eens het volgende artikel na vanaf hoofdstuk "Using Partitioned Recovery Method (Free Recovery)"

*om te upgraden daarna naar de Windows 10 is het niet nodig dat al de Windows 7 updates opgehaald en geinstalleerd worden ...echter het Service pack dient wel aanwezig te zijn !
 
ik heb deze Engelse tekst effe vertaald...

de laptop dient uit te staan ..
verwijder alle externe aangesloten media’s zoals een muis of toetsenbord , monitor of een usb drive..
zorg er tevens voor dat de adapter aangesloten is ...

*enkel voor de laptop’s waardat de F keys in de boven hoek staan en waar dat de nummers in het wit zijn ...
druk de 0 toets in en blijf deze inhouden terwijl je de laptop aanzet ..
laat de 0 toets pas los als de recovery scherm te voorschijn komt ..


*enkel voor de laptop’s waardat de de F keys in de beneden hoek vermeld staan en in het grijs .
als het bios post scherm verschijnt dien je op de F12 te drukken om in het boot menu te komen ..
gebruik de pijltjes om de HDD recovery optie te selecteren en druk vervolgens op enter.

het toshiba recovery waarschuwingsscherm verschijnt met de melding dat de gehele schijf ( partitie waarop de windows aanwezig is ) zal gewist worden ... neem dus je voorzorgen !
als je absoluut zeker bent dat je verder wilt gaan met de recovery dan geef je hiervoor de bevestiging..

eenmaal de recovery opstart zal de standaard recovery module geselelecteerd staan je kan hier desgewenst aangeven dat enkel de partitie C dient gebruikt te worden en zodoende blijven de bestanden , programmas op een tweede partitie bewaard .

laat eenmaal de recovery optie geselecteerd werd en deze ook gestart werd de laptop met rust ...
de laptop zal meerdere keren heropgestart worden ....wees geduldig ...
*al de nodige drivers zijn aanwezig na de recovery .
 
Qtex, het probleem is opgelost.Hoe dit is gebeurd, weet ik niet.
Ik had hem een ganse nacht de 10 laten downloaden. 's Morgens moest ik dan 1 update downloaden, maar dit bleef maar duren en duren. Dus sloot ik hem af en startte opnieuw op en herbegon weer met de 10 te downloaden en bij deze keer is het gelukt.
Heel hartelijk bedankt voor die uitleg; die spaar ik zéker hoor.


ik heb deze Engelse tekst effe vertaald...

de laptop dient uit te staan ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan