Windows 10 niet meer als kale .iso te downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan kan je die ISO toch enkel gebruiken op je eigen toestel. Dus als we een installatie willen doen op een nieuwe computer, dan kan dit niet. Of wel?

Gans de geschiedenis van de gratis Upgrade als je MCT gebruikt.
Met Media creation tool (MCT) kan je een gratis upgrade ISO bestand aanmaken op dvd schijfje of usb stick waarmee je een bestaande geactiveerde windows installatie (w7 of w8,w8.1) kan upgraden naar w10 . Dit iso schijfje of usb stick kan men ook een upgrade uitvoeren op andere computers of laptops, wel dient rekening gehouden met de w7 of w 8(1) versie s die geinstalleerd staan . Een w7 home kan men niet upgraden naar w10 pro , enkel maar naar w10 home enz.....

Nu waren er velen die een upgrade wilden uitvoeren waar w7 of w8 reeds voorgeïnstalleerd was , dat een clean install of schone installatie upgrade , een installatie uitvoeren was op een lege of geformateerde harde schijf . Met het upgrade schijfje of USB stick kan men de PC of laptop booten of W10 herstellen , maar geen installatie uitvoeren . Wie eerst geen systeemkopie of image gemaakt had wan zijn vorige windows zat daar dan . Toen is microsoft met het idee gekomen om met MCT een ISO bestand te maken , waarmee de pc/laptop een upghrade kon uitgevoerd worden op een volledig lege schijf . Bij de installatie werd gevraagd naar de licentiecode van W7 of W8(1) die voorgeïnstalleerd was , anders was het niet mogelijk om de activatie uit te voeren .
Ik heb me daar altijd vragen bij gesteld . Een licentiecode die hoort bij een windows versie , hoe je daarmee een activatie kan uitvoeren bij een andere windows versie . Toen ik een upgrade heb uitgevoerd van W7 naar W10 waren de 25 tekens van de licentie gewijzigd . Toen ik terug een downgrade gedaan heb stond weer de licentiecode te lezen van mijn W7 .
 
Stel dat je een nieuwe computer zelf hebt samengesteld. Of gewoon gekocht zonder software. Schijf van Win7 is er niet meer. Of je wil geen upgrade doen vanaf vorig systeem.
Hoe kan je dan opnieuw zonder nieuwe licentie vanaf niets W10 er op zetten. Dus niet beginnen met een upgrade van een vroegere Windows.
Dan moet je toch ergens de ISO voor 32 of 64 Bit kunnen ophalen?
 
zoals ik eerder al zei kun je de SSD of de HDD gemakkelijk overplaatsen van de ene pc naar de andere zonder dat je een verse installatie dient te doen ... heb dit hier zelf ondervonden en dit werd eerder al meegedeeld dat dit enkel met de Windows 10 mogelijk is .

*feit is wel dat de beiden desktops hier nog de gewone bios instelling hebben ...er is dus géén sprake van de UEFI of de Secure boot .

**op de vraagstelling van u hier boven is het antwoord dat het niet mogelijk is om op een nieuw systeem zelf een Windows 10 te installeren door middel van een verse installatie en door middel van de upgrade licentie !(met de Windows 8 - 8.1 kon dit nog maar nu met de Windows 10 niet meer !
*of je koopt dus een kant en klaar systeem of je koopt je een installatie dvd Windows 10 aan ... of je koopt je een licentie aan bij game2play waarmee je dus wel een verse installatie kunt doen op een nieuw systeem.
 
@Qtex , hieruit versta ik dat jij op computer1 een windows 10 installeert , de harde schijf of SSD eruit haalt en die in computer 2 gaat plaatsen en dit geen enkel probleem vormt, ook al zijn het 2 verschillende hardware configuraties . Of begrijp ik dit verkeerd ?
 
dat heb jij goed begrepen ... echter heb ik geen Windows 10 geinstalleert ...er was eerder een Windows 7 aanwezig en deze werd geupgraded naar de Windows 8 voor de destijdse aanbieding van 30€ daarna werd de Windows 8 geupgraded naar de Windows 8.1 en vervolgens weer naar de Windows 10 .
*let op voor dat ik telkens een upgrade uitvoerde zorgde ik er voor dat het systeem 100% in orde was ... desnoods herstelde ik eerst het systeem !
het is dus een Windows 10 die op een HDD aanwezig was die ik vervolgens gewoon in een andere desktop plaatste als een 2de interne schijf ....ik diende enkel met EasyBCD 2.3 een opstartregel aan te maken op de SSD (welke dus mijn 1ste opstartschijf is ).
 
De iso via media creation tool is de iso die overeen stemt met uw eigen OS. Als je bvb Win 7 pro of ultimate hebt krijg je de iso van Win 10 pro. Heb je Win7 home dan krijg je de iso voor Win 10 home. Die iso kan je gebruiken op andere pc, zo lang de versie overeen stemt met wat voorheen op jouw pc was geinstalleerd. Ik deed met beide iso reeds upgrade naar 10 op meerdere pc, zodat ik niet steeds die massieve downloads hoefde te doen. En 1x deed ik een clean install op mijn pc na vervanging van de schijf naar ssd. De oude schijf was ruim 6 jaar (laptop) en hield er plots volledig mee op dus ik kon niet anders dan een clean install. Ik had immers nog niet de kans om een systeembackup te maken. Maar Win 10 was reeds voordien geactiveerd. Daardoor was de clean install ook meteen geactiveerd direct na de installatie. Je moet enkel opletten dat de versie van je Win 10 iso correct is.

PS: Of dit ook kan na vervanging van een Win 7 of Win 8 schijf kan ik niet zeggen, maar ik vermoed van wel. De key van die vorige OS blijft verbonden aan die pc en zit vaak ingebakken in het bios van de betreffende pc. Dus het zou steeds mogelijk zijn in theorie om steeds die clean install te doen. Wie oorspronkelijk een geactiveerde Win 7 had kan je nog steeds die iso vinden op
Windows 7
Voor Windows 8 gaat het ook reeds via die image creation tool
Windows 8
En voor Windows 10 hier
Windows 10
 
via deze link kan je windows 10 nog steeds downloaden als iso Tech Bench eerst moet je windows 10 versie aan geven daarna kan je de taal aan geven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan