Windows 10 KB4579311 update kan niet worden geïnstalleerd, kan de Explorer-crash veroorzaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
1603202976504.png

Windows 10-gebruikers hebben te maken met tal van problemen bij het installeren van de nieuwste KB4579311 cumulatieve update, en voor degenen die kunnen installeren, melden ze verschillende bugs, waaronder prestatieproblemen.
Microsoft heeft de cumulatieve update voor Windows 10 KB4579311 uitgebracht op 13 oktober 2020 en sindsdien hebben gebruikers problemen gemeld bij het installeren van de update, crashes, prestatieproblemen en opstartproblemen.
Vanwege de gevarieerde hardware en stuurprogramma's met Windows 10, zullen er altijd problemen zijn wanneer een nieuwe cumulatieve update wordt uitgebracht, maar het lijkt erop dat het aantal rapporten met deze specifieke update stijgt.
 
Ik heb de update op mijn laptop staan, maar heb tot op heden nog geen problemen ondervonden moet ik zeggen. Toch bedankt om het te melden, als er plots iets moest zijn dat ik niet meteen weer de neiging krijg om mijn laptop open te schroeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Hier draait die ook al op VM, op 3 PC's en 1 laptop ... alles OK - was wel zware, lange installatie maar geen probleem nadien.
 
Hier draait die ook al op VM, op 3 PC's en 1 laptop ... alles OK - was wel zware, lange installatie maar geen probleem nadien.
De kids hun laptop hebben hem op dezelfde avond gehad. Wat mij opviel was, dat ze updaten en afsluiten hadden gekozen toen ze moesten gaan slapen. Normaal gaat hij dan tot 30% en sluit dan af, maar deze keer kozen alle 3 hun laptops ervoor om herop te starten en de update door te laten gaan tot 100% en dan pas helemaal af te sluiten. Wat niet het normale doen is bij een updaten en afsluiten gekozen item.
 
Ja klopt en er is nog iets ... waar hij gewoonlijk eerst tot 30 % gaat, dan herstart (al dan niet automatisch) en dan van 30 % naar 100 % gaat en dat is het dan - kwam er nu nog een stap achteraan nl. Cleaning Windows.

Waarschijnlijk was die opruiming zo 'nodig' dat MS er maar voor gekozen heeft de herstart verplicht te maken, ook als je voor afsluiten kiest.
 
Ja klopt en er is nog iets ... waar hij gewoonlijk eerst tot 30 % gaat, dan herstart (al dan niet automatisch) en dan van 30 % naar 100 % gaat en dat is het dan - kwam er nu nog een stap achteraan nl. Cleaning Windows.

Waarschijnlijk was die opruiming zo 'nodig' dat MS er maar voor gekozen heeft de herstart verplicht te maken, ook als je voor afsluiten kiest.
Juist, dit had ik ook nog vergeten te vermelden, dat hij ook nog cleaning Windows gedaan had, wat ik hiervoor ook nog nooit gezien had. Er is wel een heel andere layout te zien in instellingen nu. Nu zie je in de linker bovenhoek iets wat er vroeger niet stond, ik zet speciaal "iets", omdat het varieert naar gelang er iets gevraagd word of niet. Nu staat er wanneer er een update controle is gebeurt met een groen vinkje erbij. Dat groen vinkje kan misschien wel bij anderen een ander kleurtje hebben, ik alles groen staan. Dus als het groen moet zijn weet ik dus niet.
 
Ik kan mis zijn, maar volgens mij werkt dit al een hele poos zo hoor !
Ander vraagske : ik zie in je systeemvak naast Defender 3 getallekes ... ik ben nieuwsgierig : wat monitor je daar ?
 
Met een lokaal account is dat precies toch weer nét ietsje anders :

1603273257238.png


en dan komt die info op het detailscherm pas :

1603273306558.png
 
Ander vraagske : ik zie in je systeemvak naast Defender 3 getallekes ... ik ben nieuwsgierig : wat monitor je daar ?
Het gele en het groene getalleke zijn te temperaturen van mijn 2 processoren en het grijze is het percentage RAM hij gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan