Windows 10 KB4579311 update kan niet worden geïnstalleerd, kan de Explorer-crash veroorzaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei, en je bent al geen grote fan van Win 10.

Het is een beetje dubbel.
Aan de ene klant ben ik blij dat het niet lukt met deze update omdat mijn pc nu naar behoren werkt.
De ervaring leert mij dat er hier regelmatig een probleem ontstaat na een Windows update dat na lang zoekwerk uiteindelijk wel weer opgelost kan worden.

Aan de andere kant wil ik dan wel weer graag up-to-date blijven wat betreft Frameworks en de Windows kernel.
 
@Skippy Voorlopig niet van wakker liggen : dat soort meldingen duidt vaak op een ongewenste 'samenloop' ... laat alle updates maar hun gang gaan en als die grote uiteindelijk als enige overblijft kan het best zijn dat hij er wel doorkomt.

En ik las daarnet dat de uitrol van 20H2 is begonnen, dus vervalt deze sowieso !
 
gebruik ook hier een lokaal account en heb hetzelfde als cve
en ik zie dat niet zo én toch is de update geinstalleerd :

1603291587824.png


Ik draai wel een "Windows 10 Pro for Workstations" - zal eens moeten checken op één van mijn laptops hoe het daar zit...
 
Ik draai wel een "Windows 10 Pro for Workstations" - zal eens moeten checken op één van mijn laptops hoe het daar zit...
Workstation is a computer, workgroup is usually at least 2 computers connected to each other.
effe vertaald .. betekend dit dus dat een "werkstation" een computer is en een "werkgroep" meestal uit minimaal 2 computers bestaat die met elkaar zijn verbonden.... ik draai zelf een W10 pro maar hier word dus workgroup vermeld ..
 
Na dat ik MediaCreationTool20H2 gebruikt heb nieuwe versie van Windows 10 20H2.
Gekozen voor upgrade en behoud van bestanden.

2424.jpg
 

Bijlagen

  • MediaCreationTool20H2.zip
    8 MB · Weergaven: 111
@Qtex Grappig ! maar ik weet echt wel wat een Workstation is en wat een Workgroup is hoor ! Ontgaat me waarom je denkt dat ik die zou verwarren. Ik heb hier 2 Workstations staan : gewoon 2 héle zware HP Z400 bakken uit mijn professionele periode. Toen ik wegging was er niemand die ze wou overnemen want ondertussen zat iedereen daar op van die flinterdunne, draagbare portables (HP Folio - gewoonweg wegwerplaptopjes...) en dus staan die hier bij mij !
En er bestaat echt een versie van Windows 10, specifiek voor dat soort bakken hoor !!!

Daarnaast heb ik hier 2 gewone PC's en 5 laptops in omloop en die hebben uiteraard niet die zware maar een 'gewone' Windows 10 Pro aan boord.

Workgroup was inderdaad het aaneenschakelen van meerdere PC's op een en hetzelfde lokaal netwerkje en was nodig voor file sharing, printer sharing etc... maar is sedert Windows 10 19xx van alle funktionaliteit ontdaan : staat nog in de instellingen maar maakt geen moer meer uit.
 
20H2.png


Die van mij heeft geen media creation tool nodig. Ik kreeg hem binnen via updates. Handmatig zoeken naar updates en daar stond hij dan tussen. Ik doe dit bijna dagelijks, al dan niet dagelijks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
@Qtex Grappig ! maar ik weet echt wel wat een Workstation is en wat een Workgroup is hoor ! Ontgaat me waarom je denkt dat ik die zou verwarren. Ik heb hier 2 Workstations staan : gewoon 2 héle zware HP Z400 bakken uit mijn professionele periode. Toen ik wegging was er niemand die ze wou overnemen want ondertussen zat iedereen daar op van die flinterdunne, draagbare portables (HP Folio - gewoonweg wegwerplaptopjes...) en dus staan die hier bij mij !
En er bestaat echt een versie van Windows 10, specifiek voor dat soort bakken hoor !!!

Daarnaast heb ik hier 2 gewone PC's en 5 laptops in omloop en die hebben uiteraard niet die zware maar een 'gewone' Windows 10 Pro aan boord.

Workgroup was inderdaad het aaneenschakelen van meerdere PC's op een en hetzelfde lokaal netwerkje en was nodig voor file sharing, printer sharing etc... maar is sedert Windows 10 19xx van alle funktionaliteit ontdaan : staat nog in de instellingen maar maakt geen moer meer uit.
Hoe moet ik in 2004 een netwerk instellen? Wij hebben 4 laptops en 1 desktop, die desktop is de hoofdcomputer, dat is deze van mijn vrouw. Daar staat ook de printer op geinstalleerd. Maar we krijgen nog niet eens de printer gedeeld met de laptops. Via wifi zou het nu wel moeten lukken, maar we hebben dit nog niet geprobeerd. We hebben deze printer ook nog niet lang.
 
ook hier is de 20H2 19042.572 een feit en heb deze ook via de update's verkregen nadat ik handmatig het zoeken naar update's heb gestart ..
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
@Qtex Zeker die connectie met Wifi eerst proberen... Ik heb hier 2 printers permanent staan en die hangen aan een UTP-kabel, vertrekkende vanuit een switch. Maar ik heb er nog 2 die ik nu en dan meeneem op verplaatsing : 1 met Wifi-verbinding en/of USB verbinding / 1 met Wifi ...

Bottomline is dat ze een IP-adres moeten krijgen in eigen naam én dat dit in de 192.168.x.x range van je router moet zijn. Workgroup komt daar niet meer bij kijken.
 
snap niet wat je nu bedoeld met "" Zeker die connectie met Wifi eerst proberen.""
ik gebruik een desktop en dus ook bedraad internet .... de printer die ik ingebruik heb kan enkel bedraad verbonden worden .
 
Ik ging af op wat je zelf zei : "Via wifi zou het nu wel moeten lukken, maar we hebben dit nog niet geprobeerd. We hebben deze printer ook nog niet lang." Niet dus ... blijkbaar.
 
Ik ging af op wat je zelf zei : "Via wifi zou het nu wel moeten lukken, maar we hebben dit nog niet geprobeerd. We hebben deze printer ook nog niet lang." Niet dus ... blijkbaar.
Dat is ik die de printer nog niet lang heb Philip. Je verwart Q met mij.
 
hihi ... juist ! Allé fout dus ...

@cve Als je iets verder wil op ingaan welke problemen je hebt met het aanleggen van een netwerkje thuis, maak gerust een nieuw topicje aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan