Windows 10 Windows 10 mijn naam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb hier een laptop Windows 10 die ik wil cadeau doen, doch hij staat op mijn naam. Kan ik dit wijzigen zodat mijn naam verdwenen is?
 
ja dat kun je maar je dient zeker dit systeempje dan ook te ontkoppelen van je Microsoft account aangezien je deze weg wilt geven ..
je kunt een nieuwe gebruiker toevoegen ( aanmaken ) en deze geef je de naam van de persoon waar jij deze cadeau aan wilt doen ..
deze nieuwe gebruiker geef je vervolgens al de (administrators ) rechten ..
is deze eenmaal aanwezig dien jij je vervolgens af te melden en meld jij je aan via deze nieuwe gebruiken om vervolgens in accountbeheer jouw account te verwijderen ..
of je vernieuwt de Windows 10 zonder behoud van persoonlijke bestanden en instellingen en maak dan als gebruiker het account aan van deze persoon ..
*L.P. vermelde dit al .
 
Qtex zei:
je vernieuwt de Windows 10 zonder behoud van persoonlijke bestanden en instellingen en maak dan als gebruiker het account aan van deze persoon ..
*L.P. vermelde dit al .
Ik heb het gedaan zoals jij en Lange Pier voorstelde en het is gelukt. Ik heb wel de internetaansluiting moeten afzetten.
Bedankt aan jullie beiden en voor iedereen een heel mooie Kerst.
 
fijn dat het je gelukt is ene ook voor u dus de Beste Wensen .

*je heb dus nu een Lokale account voor deze nieuwe gebruiker maar dit systeempje is dan nog steeds aan je Microsoft account gekopppeld indien jij ook op dit systeem het Microsoft account eerder ingebruik had bijgevolg dien jij dit systeempje te ontkoppelen van jouw Microsoft account
ontkoppel je deze niet van je account en je geeft dit systeempje aan een andere ..
dan zal de andere van het moment hij op dit systeempje zijn Microsoft account wilt activeren mogelijk de vraag krijgen om deze Windows opnieuw te activeren aangezien deze eerder onder jouw account digitaal geactiveerd was !
 
Vertel, de Windows installatie is actief maar heeft toch niets met je Microsoft account te maken als je een lokaal account aangemaakt hebt.
Klopt, maar je gaat er dan wel even van uit dat de nieuwe eigenaar géén Microsoft account WIL gebruiken ! Wat Qtex aanbeveelt zou ik toch maar doen, om in alle omstandigheden de nieuwe eigenaar de keuze te geven ...
 
raar aangezien ik hier zelf een desktop opnieuw voorzien had van een verse Windows10 pro en deze aan mijne zoon heb gegeven maar doordat ik vergeten was deze te ontkoppelen kreeg hij vervolgens de melding om deze opnieuw te activeren ...daarop heb ik deze dan ontkoppeld en was er vervolgens géén probleem meer bij hem betreffende de activatie ..
 
raar aangezien ik hier zelf een desktop opnieuw voorzien had van een verse Windows10 pro en deze aan mijne zoon heb gegeven maar doordat ik vergeten was deze te ontkoppelen kreeg hij vervolgens de melding om deze opnieuw te activeren ...daarop heb ik deze dan ontkoppeld en was er vervolgens géén probleem meer bij hem betreffende de activatie ..
De link tussen de PC en de Windows account ligt niet in de installatie. Je mag die dus maagdelijk of out-of-the-box geinstalleerd hebben of niet ... als er voordien met de activatie-sleutel van de Windows een link was met een Windows account zal hij netjes vragen of je die ook opnieuw wil activeren. Waarschijnlijk hebben Bernard en Lange Pier het zo voor : je mag een gelinkte, ooit gebruikte Windows activatie key/licentie zo vaak installeren of herinstalleren als je wil - zolang het dezelfde key is ligt de link met de Windows account erop, tenzij verbroken ...
 
Stel dat jij een pc of laptop hebt die je weg wilt geven. Je logde op die computer altijd in met een Microsoft account.
Je denkt slim te zijn en voordat je die computer weg gaat geven, voer je een nieuwe installatie van Windows 10 uit, waarbij je de computer helemaal leegmaakt en tijdens de installatie kiest voor een lokaal account.
Dan zal die pc daarna nog steeds gekoppeld zijn aan jouw Microsoft account. Ik kwam daar een tijdje geleden achter. Ik had 6 computers weggegeven. Op 4 computers had ik een nieuwe installatie van Windows 10 uitgevoerd, waarbij ik steeds koos voor een lokaal account (gebruikersnaam: user; wachtwoord: user).
Maar een paar weken of maanden later ging ik naar deze website: https://account.microsoft.com/devices/
Ik logde in met het e-mailadres en wachtwoord van mijn Microsoft account. Je ziet dan alle apparaten die aan jouw Microsoft account zijn gekoppeld. De pc's die ik had weggegeven, bleken nog steeds gekoppeld te zijn aan mijn Microsoft account, ook al stond er nu enkel een lokaal account op.

Je kunt die weggegeven pc dan alsnog loskoppelen van jouw Microsoft account. Het maakt niet uit of je niet meer bij die weggegeven pc kunt komen, omdat hij bijvoorbeeld terecht is gekomen op een adres dat jij niet kent.
Klik op de pc die je wilt loskoppelen van jouw account.
Klik dan op Details weergeven
In het volgende venster klik je op Beheren en daarna op pc verwijderen:

5e04ce322502f-Beheren_en_pc_verwijderen.png

In het volgende venstertje zet je eerst een vinkje en daarna klik je op Verwijderen:

5e04ce93ebacd-vinkje_en_Verwijderen.png

En even later krijg je onderstaand venstertje te zien, waarin je mag klikken op OK:

5e04cec9c86db-is_verwijderd.png


Op die manier heb ik 4 apparaten verwijderd. Op dit moment is nog slechts 1 pc gekoppeld aan mijn Microsoft account. Dat is de pc waar ik nu op aan het werk ben. Maar waarom is die pc gekoppeld aan mijn Microsoft account? Ik weet het niet zeker. Op deze Asus pc heb ik altijd enkel lokale accounts gebruikt om in te loggen op de pc. Nooit een Microsoft account. Wel staat er Microsoft Office 2016 op, waarvoor ik mijn Microsoft account moest gebruiken. Zou deze Asus pc daarom gekoppeld zijn aan mijn Microsoft account?
Ook heb ik op deze pc een keer gebruik gemaakt van de Microsoft Store om een programma aan te schaffen. Daarvoor moest ik in de Store inloggen met mijn Microsoft account. Zou dat de oorzaak zijn van de koppeling van deze Asus pc aan mijn Microsoft account? Is dat mogelijk? Nou ja, ik zal die koppeling maar in stand houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan