Windows 10 Windows 10 wil laatste Windows Update niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Op mijn (oude MSI) Laptop, wil Windows 10 de laatste cumulatieve Windows Update niet installeren (zie bijgevoegde afbeelding). Ik heb al van alles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Kan iemand s.v.p. helpen ? Ik hoor het nog graag.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    284.7 KB · Weergaven: 203
Ik kan je nu al zeggen dat hij hééél zal lijken stil te staan op 44 %, daarna iets minder lang op 45 % en nog eens behoorlijk lang zo rond de 70 à 74 %. Eens die 74 % voorbij gaat het ietwat vlotter tot 100 % ... en dan duurt het nog wel even en krijg je de vraag om te herstarten ...

Ok Philip, bedankt voor deze info. Deze beschrijving over het verloop van de Update komt mij heel bekend voor. Dat alles heb ik al meerdere malen de revue zien passeren. De vraag om te herstarten heb ik ook gehad. Dat heb ik allemaal gedaan met als resultaat dat er één (kleine) Update wel werd geïnstalleerd, maar de grote cumulatieve Update steeds niet en ik krijg dan steeds deze foutcode:
installatiefout - 0x800f0988
Groet,
Cor

herstel eens je Windows systeem bestanden door het volgende uit te voeren ..
Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png

Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !

Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..
-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png

In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..

En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.
-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png

Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !

noteer ook dat de Windows die je dient te gebruiken als Source over de instal.wim dient te beschikken en niet over de instal.esd !

dus aangaande deze nu kenbaar aangeeft dat er niets te herstellen valt kan ik maar 1 ding besluiten ..
en dat zou zijn dat mogelijk dit systeempje niet meer in aanmerking komt om de nodige voorbereidende cumulatieve updates te verkrijgen om eind deze maand over te kunnen gaan naar versie 2004 en dit omdat dit systeempje waarschijnlijk verouderd is.

*als laatste "redmiddel "zou je een volledige verse installatie kunnen doen ..
d.w.z. dat je dus al je software naderhand opnieuw dient te installeren ..

ok en wat is jouw besluit .. ga je het nog 1x proberen met een geheel verse installatie ..dus naderhand dan ook geen eerdere backup terug plaatsen of zeg je ik laat het voorlopig zo en als de gelegenheid zich voordoe koop ik me wel een nieuw systeempje .

Ik had al een Systeem-Backup gemaakt en Ik ben ook al bezig om een nieuw Systeem Windows 10 opnieuw te installeren. Dat gaat natuurlijk erg traag op dit oudje. Ik ben natuurlijk wel benieuwd, of hij na de nieuwe installatie ook de benodigde Windows-Updates wil installeren. Ik laat jou dat nog weten.
Groet
Cor

indien jij je backup ga terug plaatsen nadat deze nieuwe Windows er op staat dan behouw je het diep gaande probleem betreffende het niet kunnen ophalen van deze update ..
je mag dus deze backup niet gebruiken .

Ja, dat realiseer ik mij qtex. Gisteren heb ik Windows 10 helemaal opnieuw geïnstalleerd. Deze nieuwe versie had inderdaad alle Windows updates binnengehaald. Ondanks dát, werkte deze nieuwe versie zo belabberd, dat ik heb besloten om de back-up van de eerdere Windows 10 (met het update-probleem) weer terug te zetten en dat is nu de huidige stand van zaken. Ik ben dus weer terug bij áf...
Groet
Cor

dan mogen we besluiten dat je systeempje omwille dat deze dan zo belabberd werkt Niet meer voldoet aan de vereisten.. ook al verkreeg je nu op deze "nieuwe" Windows de update dus wel .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan