Windows 11 Windows 11 in S-modus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Mn buur zn laptop heeft het deze week begeven.Hij heeft nu een nieuwe gekocht,maar die draait Win 11 in S mode.Kan je die omzetten naar Home versie

thx Hans
 
Heb ik alleszins gedaan ! Had ik nog nooit van gehoord van die S-mode.
Lijkt me bizar dat een nieuw toestel met Windows in die mode wordt verkocht. Zou ik onmiddellijk laten aanpassen door de verkoper !
 
Heb ik alleszins gedaan ! Had ik nog nooit van gehoord van die S-mode.
Lijkt me bizar dat een nieuw toestel met Windows in die mode wordt verkocht. Zou ik onmiddellijk laten aanpassen door de verkoper !
Philip dat wordt vaker gedaan als je zou denken. Dit is vaker ook het geval met toestellen van in de budget reeks. Die toestellen hebben vaak ook een Intel Celeron. Deze vallen ook eerder onder de noemer netbooks in de plaats van laptop. Je kan er ook in de meeste gevallen niets aan upgraden, SSD is gesoldeerd, RAM eveneens gesoldeerd op zulke toestelletjes.
 
Heb het ook meegemaakt vorige week zaterdag. Nieuw toestel dat in s modus staat en waarbij je enkel programma´s van de Windows store kunt downloaden.
Je moet eerst deze s modus uitschakelen om iets anders te kunnen installeren.
 
Windows S-mode, gelanceerd in 2018, was oorspronkelijk bedoeld voor computers (laptops) met lage specificaties.
(Spijtig genoeg zeggen dozenschuivers dat er meestal niet bij...)
Bedoelt als competitie voor Chromebooks in het onderwijs, vooral in de U.S. veel gebruikt.

Mocht ik er iemand mee hier krijgen en zou ik toch eens naar de specs zien.
Zou het dan een Atom, Celeron of een of andere slechts Dual Core zijn en dan ook nog eens weinig geheugen wat mogelijk niet uit te breiden zou ik aanraden terug te brenge of sturen als er retourrecht is.

Mocht je naar een "gewone" windows 10 of 11 willen upgraden en het lukt niet:

Een upgrade naar een full Windows 10 kon dan tegen betaling, op sommige modellen gratis.
Bij sommige modellen kan een installatie van bv windows 10 Home, denk zelfs ook met pro, ook als je alles wist, resulteren in terug een S versie.
Zit dan wrs een S-mode activiatie string in het bios en zal je een activatie code, lees windows upgrade of full versie of key aankopen.
Die voorwaarden kunnen mogelijk aangepast zijn.
 
Laatst bewerkt:
Beste Deus,
Vaak lees ik bij de toestellen met een S mode OS, dat er gratis kan overgegaan worden naar een Home versie. Het staat wel niet bij iedere laptop waar er zo een S Mode OS op staat dat je gratis kan upgraden naar een Home. Als het nu zo is als het bij toestellen is waarvan het niet bij de beschrijving staat dat het dan ook betekend dat je niet kan overgaan naar een Home versie en bij diegene waar het er wel bij staat dat je kan overgaan vind ik het erg jammer voor diegenen die eentje gekocht hebben waarvan je niet gratis naar een Home kan overgaan. Want met een S versie ben je eerlijk gezegd niet zo gek veel. Je kan immers heel veel dingen niet, bv gewoon installeren van een .EXE dat je gedownload hebt lukt al niet. Welke beperkingen de S mode heeft tegenover een Home weet ik totaal niet van buiten. Maar het zal volgens mij wel meer aan de hand zijn dan enkel niet kunnen installeren van een .EXE bestand dat je gedownloaded hebt.
 
FF snel gegoogled en je kan dus bij iedere S mode OS gratis over stappen naar de Home versie.


Windows 11 in de S-modus is ontworpen voor beveiliging en prestaties, waarbij uitsluitend apps uit de Microsoft Store worden uitgevoerd. Als u een app wilt installeren die niet beschikbaar is in de Microsoft Store, moet u de S-modus uitschakelen.

Windows 11 in de S-modus is alleen beschikbaar in de Windows 11 Home edition. Als u de Pro-, Enterprise- of Education-edities van Windows 10 in de S-modus hebt, biedt Windows Update geen Windows 11 omdat de S-modus niet beschikbaar is in die versies van Windows 11. Als u daarom de Pro, Enterprise- of Education-edities van Windows 10 in de S-modus hebt, moet u overschakelen van de S-modus om een upgrade uit te voeren naar Windows 11.

Het uitschakelen van de S-modus kan niet worden teruggedraaid. Als u overschakelt, kunt u niet teruggaan naar Windows 10 of Windows 11 in de S-modus. Er zijn geen kosten verbonden aan het overschakelen uit de S-modus.

Bron: https://support.microsoft.com/nl-nl...-windows-4f56d9be-99ec-6983-119f-031bfb28a307
 
In oktober 2022 heb ik voor het eerst op een nieuw laptopje een Windows 11 S mode omgezet naar Windows 11 Home.
Daarvoor ben ik toen als volgt te werk gegaan:

Blijkbaar was Microsoft toen nog niet volledig klaar om dit te kunnen uitvoeren vanuit alle talen. Het kon wel vanuit de Engelse taal (United States).
  • Ga via Instellingen naar Tijd en Taal > Taal & regio > Een taal toevoegen.
  • Kies voor English United States (let wel, NIET United Kingdom !). Plaats zeker een vinkje bij “Als mijn Windows weergavetaal instellen”.
  • Wanneer de installatie van deze taal gereed is klik je op het witte knopje “Afmelden” en meld je daarna opnieuw aan. Let wel, op dit moment wordt je klavier ook "querty".... Dus aandacht bij het invoeren van een paswoord of pincode via het querty klavier.....via oogje in paswoordzone kan je zien wat je inbrengt.
    Ga nu eens via Settings (instellingen) > System > Activation een kijkje nemen en je zult zien dat Windows 11 Home actief is.
  • Pas nu de voorkeurstaal terug aan naar Nederlands (klavier wordt terug azerty) . Dat doe je zo:
  • Ga via Settings naar System > Time & Language > Language & region.
  • Klik bij Dutch (Belgium) op de 3 horizontale puntjes (uiterst rechts) en klik op Move up.
  • Klik bij Windows display language op het v’tje bij English (United States) en kies Nederlands (België).
  • Klik op Sign out om u af te melden en meld je opnieuw aan. Vanaf nu kan men alle programma’s downloaden ook als ze niet in de MS STORE zitten.
 
Het uitschakelen van de S-modus kan niet worden teruggedraaid. Als u overschakelt, kunt u niet teruggaan naar Windows 10 of Windows 11 in de S-modus. Er zijn geen kosten verbonden aan het overschakelen uit de S-modus.

Bron: https://support.microsoft.com/nl-nl...-windows-4f56d9be-99ec-6983-119f-031bfb28a307
@cve : de duif is geland .... terugdraaien naar de S-mode kan ... !
om de App down te loaden vanuit de MS-store wordt je vriendelijk verzocht een microsoft-account aan te maken.
het is ook mogelijk om dit te verwezenlijken met een lokale account en zonder die App, die MS-account is niet echt nodig, indien je prijs stelt op je privacy. switchen tussen de twee modi is mogelijk ... . werkt ook met MS-account!
wordt vervolgd ... ?
de gebruikte tool zit in de Windows zelf ... geen 4russen of andere ' vuile ' trucjes.
 
Laatst bewerkt:
@wivy, Dan liegt de site van Microsoft. Het staat er nochtans duidelijk te lezen dat je dit NIET kan.
Zou eigenlijk niet weten waarom je eigenlijk terug naar S mode zou willen terug gaan.
 
@cve: microsoft liegt niet, enkel onvolledige info gegeven ..... .

kinderen die met je pc spelen? en je systeem om zeep helpen ....
geïnfecteerde bestanden downloaden .... dikke problemen dus !

heb er een 'Tutorial' van gemaakt ... enkel checken met PhilipV of het gepubliceerd mag worden ...
 
@wivy , Ik heb hier 3 tiener in huis lopen. Ze hebben alle drie al van toen ze nog in hun kinderjaren zaten, een computer, eerst eentje zonder internet dat we nog gekregen hebben van @Mik , waarvoor we dankbaar zijn. Daarna begon het met een jongere laptop en met internet en onder begeleiding van mij. We hebben in al die jaren nog maar 1 keer op 1 computer beestjes gehad(mijn vrouw haar computer heeft al vaker beestjes gehad als de 3 kids samen). Dus ik denk dat begeleiding en de gevaren ervan erg duidelijk maken even goed werkt als dat je ze een computer geeft met "S"mode. Want al hun eigen computers hebben nog nooit een "S" mode OS gehad. De oudste heeft een education, de tweede heeft een gewone Pro en onze dochter heeft een computer met Home op. Mijn vrouw en ik hebben er eentje met een Pro op. Allemaal zonder "S" mode.
 
als iemand met een laptop met S-mode naar mij toe komt , en vraagt om die op te heffen dan doe ik dit ...
heeft de betrokkene een MS-account: fijn, heeft die geen MS-account: OOK fijn! ik smeer hem/haar geen account aan!
als tech los ik problemen op ... waar ligt mijn bezwaar ...

1706439957901.png


ben ik baas over jouw pc-park .... nee, ik beheer enkel de mijne, en probeer problemen op te lossen ...
nog een prettige dag verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan