Status
Niet open voor verdere reacties.
geachte tuts. ik ben eindelijk terug bij windows 7 ultimate, van windows 10 naar windows 7. met instalatie schijf. wat is nu het geval ik kom van geen kant op internet, ik zit nu op mijn laptop daarom. krijg ik de melding.erzijn geen struurprogrammas voor netwerkadapter geinstaleert. en wel pci voor ontsleutelen/versleutelen-usb controller-sm buscontroller-ethernetcontroller. heb brobeert met updates instaleren maar gaat niet want ben niet verbonden met internet. mijn pc is een desktop compact 100-480nd van hp. nou weet ik het dus niet meer, was al een opgave voor mij om zo ver te komen, en nu dit weer. zijn er leden of gasten die mijn hiermee kunnen helpen. bij voorbaat dank.
 
bezie deze link eens HP compaq 100-480nd drivers Windows 7 indien er niet het juiste besturingssysteem vermeld zou staan dien je op wijzigen te klikken en het juiste besturingssysteem te selecteren daarna klik je op updaten ...
al de drivers die er vernoemt worden zou je in feite dienen te installeren ..
*je netwerkdriver is de Realtek Local Area Network-driver (LAN) 7.085.0423.2014
 
hallo Qtex bedankt voor de reactie op mijn probleem. ik heb de drivers allemaal gevonden bij hp zoals u dat schreef waren wel verschillend maar ok moet wel zo zijn waren van 2015. maar het probleem van mij is dit hoe krijg ik die op mijn pc, daar waar ik ze nodig heb, ik kom namelijk niet op internet, en kan nergens heen. ik zit nu op mijn laptop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo Qtex bedankt voor de reactie op mijn brobleem. ik heb de drivers allemaal gevonden bij hp zoals u dat schreef waren wel verschillend maar ok moet wel zo zijn waren van 2015. maar het brobleem van mij is dit hoe krijg ik die op mijn pc, daar waar ik ze nodig heb, ik kom namelijk niet op internet, en kan nergens heen. ik zit nu op mijn laptop.

Op cd branden of usb stick plaatsen of op een externe schijf zetten.
 
Of beide computers / laptop via een netwerk kabel aan de router hangen en bestandsdeling inschakelen. Daarna de map waar de driver downloads staan delen met iedereen en voila. Installeren vanaf de andere pc of eerst alles kopieren naar de pc. Aan jou de keuze.

Maar dan moet de netwerkkaart natuurlijk wel goed werken.
 
*installeer eerst de netwerkdriver via een externe media zoals een usb stick of cd
eenmaal je internet heb haal je ze dan binnen via de betreffende pc
 
hallo tuts Qtex. heb alle drivers gedownload van de site van hp. staan allemaal bij mijn downloads. wou nu een dvd maken met imgburn . maar dat gaat dus helemaal niet. als ik dus op imgburn klik image naar schijf dan ga ik naar downloads naar mijn bestand , maar kan het niet openen dus ook niet branden. niet op mijn pc ook niet op mijn laptop. geen mogelijkheid .
 
Met ImgBurn kan je images branden naar een DVD of CD. Die drivers die je gedownload hebt zijn geen images. Een image is bijvoorbeeld een ISO bestand.
Gebruik standaard software om een DATA CD of DVD te branden, als je op die manier de bestanden wilt transporteren. Of gebruik een USB stick, wat veel gemakkelijker is.
 
let op je zei ik heb al de drivers gedownload ....
er is ook dus een bios update rom op te halen en deze dien je enkel op te halen indien jij dus je bios wilt voorzien van een upgrade ( indien zo dien je deze op een aparte cd te branden ) maar denkelijk heb je deze niet nodig en gaat het voornamelijk enkel om de netwerk driver ....het is dan ook niet nodig om ze allemaal op te halen tenzij jij dus deze veilig wilt stellen door deze op een cd te branden ....

stel je heb ze dus allemaal opgehaald en je wilt deze op een cd branden ....
je heb ze gedownload als zijnde uitvoerbare bestanden ... en deze kregen telkens een rare benaming mee !
vb: zo kreeg de video kaart driver de naam sp69804 mee en deze dien je dan ook te hernoemen naar AMD Grafische Driver .

eenmaal je ze allemaal opgehaald heb en ook hernoemt heb dan maak je een nieuwe map aan ....
geef deze map de naam HP -Compaq Desktop -100-480nd Drivers

*zie afbeelding ...
Ashampoo_Snap_2016.04.21_09h28m11s_002_.png

*het is deze map die je op de cd brand als een data schijfje ...
of je zet de uitvoerbare bestanden gewoon op een usb stick ...
 
Ik denk dat we het best zo eenvoudig mogelijk maken. Het is goed dat je alle drivers gedownload hebt, je gaat deze ook allemaal nodig hebben (buiten die BIOS update). Hernoemen van bestanden is niet nodig! Dit mag maar moet niet... Installeer dan ook alle bestanden (drivers). Enkel de netwerk is niet voldoende.
 
ik vermelde dat men deze uitvoerende bestanden kon hernoemen en dit met de bedoeling dat men dan ook weet welke men gaat installeren , niet dat men de vergissing begaat om 2x dezelfde aan te klikken !

dat ik aanhaalde om enkel de netwerk driver te installeren ! terwijl ik eerder al zei dat men ze allemaal diende op te halen is in veronderstelling dat indien men eenmaal een verbinding heeft ook de overige drivers automatisch worden opgehaald via de Windows update's
 
Nooit vanuit gaan dat Windows update je drivers allemaal gaat installeren. Is een rariteit dat Windows update deze allemaal kan vinden en installeren. Dus bij voorkeur altijd (alle beschikbare) drivers van de fabrikant downloaden en installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan