Status
Niet open voor verdere reacties.

luc

Erelid
Windows 8.1 UPDATE is nu te downloaden in de STORE Windows 8.1 Update 01.jpgWindows 8.1 Update 02.jpg
 
de code die jij voor heb kun je ook naar een ander email adres laten toe sturen ...
deze heb je maar 1 maal nodig *juist om je in te loggen op je Microsoft account
wil jij dan van je Microsoft account over gaan naar het lokaal account dien je dit via pc - instellingen te doen ...( ook nu dien je een code toe gestuurd te krijgen )
 
de avg pc-tune up 2013 werkte dus niet meer nadat de upgrade windows 8.1 gedaan was ...
ik heb deze dienen te upgraden (gratis ) naar versie 2014 en met resultaat dat deze nu wel werkt ...
Ashampoo_Snap_2013.10.18_14h34m31s_001_.jpg
 
ik heb hier een systeembackup op een externe schijf maar vanuit win 8
en dat gaat niet meer volgens mij vanuit win 8.1

je dient via het configuratiescherm herstel aan te klikken .
klik dan verder daar op een herstelstastion aanmaken ...en gebruik een lege usb stick ( deze mag er 1tje zijn van 1 Gb omdat het opstartbare bestand maar 512Mb groot is .
dit was vroeger de herstel cd en werd nu de herstel usb stick ...

14cac00f95-Ashampoo_Snap_2013.10.18_16h49m15s_001_.png


indien je dus vanaf deze stick opstart en de image selecteerd vanaf de externe schijf kun je deze wel terug plaatsen , maar dien je dus de upgrade terug te starten .... best is dat je in feite een nieuwe image ( backup ) aanmaakt .

de backup functie vind je via de Pc-Instellingen > bijwerken & herstellen > bestandsgeschiedenis .
links onder in beeld klik je dan op de vermelding back-up van systeemkopie en je volgt de wizard op
 
Laatst bewerkt:
nog even dit nadat de update Windows8.1 op je pc staat zie je de map Windows.old vermeld staan in C
wel deze Windows.old map word vanzelf verwijderd na dat je de Windows 8.1 2dagen gebruikt heb ...

zo duurde gisteren avond het afsluiten van de pc hier wel een 30 minuten vooralleer deze daadwerkelijk uitgezet werd ...

ik vond dit hoogst merkwaardig en stond op het punt de pc geforceerd uit te zetten ....maar dit heb ik toch maar niet gedaan ..en liet de pc maar doen .
pas vanmorgen bemerkte ik dat er zomaar 5GB aan de Cwas toegevoegd geworden ...
ik heb daar op de C aangeklikt en dat was dus het moment dat ik bemerkte dat de Windows.old map verdwenen was .

** straffer nog ook de map Windows.old.bak die destijds werd aangemaakt na de upgrade Win7> Win8 werd verwijderdt
 
Opmerking :
voor al diegene die de update naar Windows8.1 hebben gedaan ....!
noteer de licentie key ergens , de reden hiervoor is dat deze niet meer over een komt met de key die je destijds heb ingevoerd bij de Win 8.
en maak allezins een image aan van je besturingssysteem Win8.1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan