Pc windows overzetten

beste,
mijn laptop is van 2021 in belgie gekocht lenovo ideopad gaming 3 core i5 nividia geforce gtx.
ik ga een nieuwe kopen zelfde merk,waar ik woon dat is in thailand mijn vraag is kan ik windows van de oude naar de nieuwe overzetten windows is in nederland hier is dat thai engels niet al tijd of gewoon de oude sdd in de nieuwe werkt dat

Je kan de oude schijf klonen via een image programma of rechtstreeks naar de nieuwe pc (via image is makkelijker). Of je kan ook (zoals je al vroeg) de oude m.2 in de nieuwe pc steken. Na de image terug te zetten op de nieuwe of het plaatsen van de schijf in de nieuwe, zal windows opstarten en automatisch de nodige drivers voor het nieuwe toestel installeren. Het enige waar je eventueel tegenaan kan lopen is de activering van Windows. Het kan (is niet altijd het geval) dat je een nieuwe activatiesleutel zal moeten aankopen, kost zo'n 5 à 8 euro online voor Windows 11 pro. Met een beetje geluk gaat ie activeren via de sleutel van de nieuwe. Je kan ook - zoals reeds gemeld - een online sleutel kopen en Windows 11 via een usb-stick schoon installeren in de taal van jouw keuze. Let wel dat het bios van de nieuwe in het engels staat en niet in het thais.

Ik gebruik windows back-up een app van Windows zelf

met dit kan je al heel veel overzetten.
Enkel uw persoonlijke data moet je zelf overzetten, tenzij je alles opslaat op OneDrive .dan niet!!
Bij in stellen van uw nieuwe pc zal hij vragen voor een back-up terug te plaatsen.
Zo doe ik het.
1752229577388.png

Afbeelding 2: waarvan hij een back-up maakt.
1752229682594.png

Je kan een taalpakket installeren en dan kan je het ook weer in Nederlands zetten.

Laatst bewerkt:
Een laptop komt toch altijd met een voor geïnstalleerde versie van Windows. Waarom zou jij je windows van u oude laptop op u nieuwe willen? Taal kan altijd gedownloaded worden, dus dat is geen probleem, anders kan ik geen reden denken om u oude windows op u nieuwe laptop te zetten.

Terug
Bovenaan