Windows 11 WINDOWS PRODUCT SLEUTEL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil iemand die zijn Windows product sleutel wél nog kent, het scriptje in bijlage eens proberen om na te gaan of dit nog correct werkt in Windows 11?
(De extensie .txt wijzigen in .vbs)
Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • Product Key.txt
    621 bytes · Weergaven: 156
Waarom wil je dat? bij Windows 8/10/11 versies hoef je geen key's in te geven bij herinstall, die zijn al digitaal geactiveerd, bij een moederbord vervangen wel en dan kan dat alleen bij retail versies, bij oem versies wordt het Microsoft bellen of een goedkope key aanschaffen.

Daarnaast bestaan er al diverse key finders zoals;
 
Wil iemand die zijn Windows product sleutel wél nog kent, het scriptje in bijlage eens proberen om na te gaan of dit nog correct werkt in Windows 11?
(De extensie .txt wijzigen in .vbs)
Bij voorbaat dank.
@goeroe: die persoon vraagt om iets uit te testen ... ge maakt er al sebiet een drama van ... waarom?
 
Bedankt, lange pier, Magical Jelly Bean, begint al met Windows 10 Home aan te geven, terwijl het om Windows 11 gaat en de sleutel is eveneens verschillend van die van het vermelde script. Blijkbaar kun je er niet blindelings op vertrouwen. Het gaat om een OEM versie, dus ga ik liever Microsoft contacteren, om zeker te zijn.
 
Deze 'truc' uit 2015 lijkt me nog altijd te werken :

start een "regedit " op
ga naar HKey-Local-Machine \ Software \ Microsoft \Windows NT \ CurrentVersion \ SoftwareProtectionPlatform
dubbel klik deze laatste en je ziet de key in het linker veld onder de naam " BackupProductKeyDefault "

Ashampoo_Snap_2015.07.29_21h12m31s_004_.jpg

met dank aan @Mik voor de bijdrage van toen !
 
Ik heb zojuist gedaan wat PhilipV hierboven beschreef.
In het register zie ik dan de volgende sleutel: YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7

O jee, geef ik nu mijn persoonlijke productcode weg? Nee hoor, dit is een generieke productcode. Iedereen die op zijn computer de gratis upgrade heeft uitgevoerd van Windows 7 Home Premium naar Windows 10 Home, zal deze generieke sleutel in zijn register zien staan.
Je kunt er Windows opnieuw mee installeren, maar het zal je niet lukken om Windows hiermee ook te activeren! Dan krijg je namelijk de volgende foutmelding te zien (in het Engels of in het Nederlands): "We can’t activate Windows on this device because you don’t have a valid digital licence or product key. If you think you do have a valid licence or key, see Troubleshoot below. (0x803f7001)"
Zie hier voor meer informatie over die generieke productsleutels: https://www.winhelponline.com/blog/windows-10-generic-products-keys-list/

P.S. PhilipV laat uit veiligheidsoverwegingen alleen het eerste deel van zijn productsleutel zien: VK7JG.
Ik voorspel hierbij zijn volledige sleutel: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Dat betekent dat hij Windows 10 Pro gebruikt. Meer niet. Hij kan verder weinig met die sleutel.
 
Het blijft allemaal overbodig daar de boel al digitaal geactiveerd is, alleen bij een moederbordwissel en een OEM key, bellen dus, of een retail Windows op een andere PC willen gebruiken, die moet dan wel eerst worden afgemeld, dan heb je die key nodig, voor W11 is die van W10 te gebruiken, die retail key heb je vaak gekocht, heb je het opzoeken ervan op de PC ook niet nodig.
 
Ik twijfelde er eigenlijk niet aan, maar voor de volledigheid heb ik ook mijn andere (test-)pc even opgestart.
Op die test-pc stond aanvankelijk Windows 7 Home Premium (OEM). Later werd de gratis upgrade naar Windows 10 Home uitgevoerd en een paar maanden geleden de upgrade naar Windows 11 Home .
Ofschoon op die pc nu niet Windows 10, maar Windows 11 staat, is de generieke sleutel ongewijzigd. Ook op die Windows 11 pc zie ik dezelfde generieke sleutel: YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7

Verder ben ik het volledig eens met lange pier. Wanneer je Windows 10 of Windows 11 opnieuw installeert op een pc waarop eerder al Windows 10 of Windows 11 stond, dan kies je tijdens de installatie voor "Ik heb geen productcode".
6231f14e68b95-Ashampoo_Snap_2022.03.16_15h15m03s_001_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan