zoekmachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
is "startpage.com" een goed alternatief om te werken? Hier kan men ongestoord werken zonder cookies en kan ook anoniem gebruikt worden.
 
Ja waarom niet
Met Startpage.com gebruik je Google anoniem en zonder sporen achter te laten. Het zoeken verloop dan via een proxy en geeft geen privacygevoelige gegevens van je door.
Het nadeel is wel dat de beste zoekresultaten dan deels de resultaten zijn waar de proxy zich bevindt.
Als je daarmee kunt leven zou ik zeggen: Gewoon doen.

Stel jij woont in Aalst, Belgie en je geeft met Startpage.com de zoekopdracht Autogarage dan krijg je alle autogarages in Belgie. Google weet dat jij in Aalst woont en dan zijn de bovenste hits de autogarages in Aalst of in de buurt van Aalst.
In Statpage.com moet je dan de zoekopdracht Autogarage + Aalst opgeven om de beste resultaten te krijgen en niet alleen Autogarage. Start.com slaat dan nergens op dat u in Aalst woont, terwijl Google dat wel doet.
 
echter bemerk ik zelf hier met de zoek opdracht "Autogarage beringen " dat het pas vanaf de 5de hit is die dan daadwerkelijk een autogarage aanlevert ...
de 4 bovenstaande hit's hebben niets met deze zoekopdracht te maken ..
 
Qtex;n239333 zei:
echter bemerk ik zelf hier met de zoek opdracht "Autogarage beringen " dat het pas vanaf de 5de hit is die dan daadwerkelijk een autogarage aanlevert ...
de 4 bovenstaande hit's hebben niets met deze zoekopdracht te maken ..

Tsja, het is geen Google natuurlijk dat vele gegevens opslaat van een gebruiker om daarna te gebruiken tijdens andere zoekopdrachten.
Startpage.com zal hierdoor natuurlijk nooit voor 100% goed werken.
De juiste hit op de vijfde plaats vind ik een hele goede score zonder opgeslagen gegevens van u te kunnen gebruiken.
 
Hoe bedoel je dat ?
Als je in Startpage de zoekopdracht "Youtube" geeft dan vind je dit toch gewoon. Je kunt daar dan op klikken en je gaat naar Youtube.

Youtube.jpg
 
Skippy;n239337 zei:
Hoe bedoel je dat ?
Als je in Startpage de zoekopdracht "Youtube" geeft dan vind je dit toch gewoon. Je kunt daar dan op klikken en je gaat naar Youtube.


Ik ben daar mee akkoord Skippy, maar zoals jij aanduid in het rood, beland je weer gewoon op de gewone Google. Klik eens op "anonieme wdeergave".
 
Qtex;n239340 zei:
nee via de "anonieme weergave " krijg je een blanco scherm te zien wat dus normaal is aangezien je anoniem wenst te zijn .

Dus wat Leono schrijft klopt niet echt? Hij zal nooit klikken op "anoniem"? Daaruit besluit ik dat "Startpage.com" niet interessant is?
 
Startpage is een concurrent van Google
Youtube is meer dan 10 jaar geleden overgenomen door Google.

Youtube is in principe ook gewoon een website en hier zijn vele scripts voor te bedenken.

Wat hier waarschijnlijk aan de hand is, is dat door bepaalde scripts, Youtube niet te bezoeken is met Startpage.

Op zich een logische zet van Google / Youtube.
 
men kan via Startpage wel op YouTube en filmpjes , muziek enz … bekijken zolang dit maar niet anoniem gebeurd ..
via de edge kan men via een inPrivate venster dan wel op YouTube
 
bernard;n239344 zei:
Dan zit je terug op de gewone brouwser en heeft het geen zin om te werken met Startpage he.

Daar heb je gelijk in.
Ik denk dat Youtube de enige website is die niet goed te bekijken is met Startpage. Dit zal met de samenwerking van Youtube en Google te maken hebben en is niets aan te doen.
Verder is Startpage een goede veilige Browser.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan