Netwerk Zyxell GS1510-16 switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een vijftal jaar geleden, deze switch zodanig afgeschermd, dat zelfs Angry IP scanner hem niet ziet. Ook in het home netwerk van Telenet is deze volledig gemaskeerd, ik vermoed dat hij op een ander subnet zit, ik heb Zyxell al gecontacteerd en die weten het ook niet hoe zoiets kan. Ik kan dus ook de switch niet bereiken, zelfs niet met de utilitys die bij de switch waren. Hoe kan ik dat terug vinden? Misschien met een andere tool? Ik moet enkele poorten voorzien van POE, deze switch heeft dat aan boord, maar lastig als je er niet in geraakt. Of anders een nieuwe kopen?
 
En als je de resetbutton eens gebruikt, die zit rechts op het frontpaneel.
Als het goed is staat hij dan weer op 192.168.1.1
Als het goed is is de gebruikersnaam dan admin en het wachtwoord is 1234

Hang hem dan rechtstreeks aan een PC ( dus zonder router omdat deze ook het IP 192.168.1.1. kan hebben en dat geeft een conflict )
Nu zou je hem dus op 192.168.1.1 moeten kunnen benaderen.
 
Ha, Skippy, ik had hem al een paar keer gereset, maar met de router nog aangesloten, ik ga nu enkel de computer er eens aanhangen en de rest uit trekken. Misschien is het dan opgelost. Thanks voor de tip, Hopelijk werkt dit :)
 
Met een reset ga je naar de fabrieksinstellingen en 192.168.1.1 is het IP dat hij dan standaard heeft vanuit de fabriek.
Grote kans dus dat de router ook 192.168.1.1 heeft.

Lukt dit niet dan houd het voor mij op.
Lukt dit wel dan kun je hem configureren en een vast IP geven in dezelfde range van de router. ( Dus bijvoorbeeld 192.168.1.55 o.i.d. ) Wel even kijken in de router of dit adres niet gebruikt is.
Ook even zeker weten dat je de PC niet ooit een keer een vast 192.168.1.1 IP hebt gegeven en de router bijvoorbeeld 192.168.1.2 want dan hebben de PC en de switch ( twee apparaten dus ) het hetzelfde adres in het netwerk en dat gaat niet.
 
Jammer, maar helaas, ga een 8 poort switch bij kopen, met POE is iets van een 40€, dit moet dienen om AoIP te streamen met Dante. Ik heb daarvoor 2 teaming poorten voor nodig. Toch bedankt. Verder doet die switch het heel goed, is nu 12 jaar oud en heeft sinds dan 24/24/7 gewerkt, dus mag niet klagen. Thanks :)
 
Ik weet niet wat hij tegenwoordig kost maar ik gebruikte hiervoor de Cisco SG300
Het was niet de goedkoopste, maar wel de beste om 64 lijnen door een Dante netwerk te sturen met een primary en een secundary kabel.
 
Ha, je zit ook in de audiowereld? Prima, ben nu een dsp plugin offload server aan het maken, met Audiogridder, is free software, je maakt een server aan op de remote computer, en je laad plugins, via de VST plugin client, daar kan je alle plugins selecteren. Het is bijna hetzelfde als Soundgrid van Digigrid en Waves, maar dan gratis. Ik heb hier al een 250 plugins en als een groot deel geladen zijn in je DAW dan zie je het CPU verbruik spectaculair stijgen. Daarom de server. En je kan zoveel servers maken als je wil. Dus gegroepeerd bvb. Erg handig. Heb de Zyxell er al mee getest. En die deed het erg goed, nu Cisco zijn goede switchen, heb er zo één geplaatste bij een maatje van mij, heeft een radiostudio, dus daar gaat ook wel één en ander digitaal van zijn iMac en PC. Alleen POE is nodig met Dante VIA en de virtuele sound kaart. Die zijn gemount via firewire. 48 kanalen. Maar dat is voor mijn gebruik meer als voldoende.
 
Ha, je zit ook in de audiowereld?
Inmiddels ben ik gestopt, maar dit soort vergelijkbare dingen deed ik met het Dante netwerk.
Even een fotootje gezocht op internet.

cl_ex02_636x628_2f5e67154d7f5c5dc2b28e3b353957ed.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan