Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo PC.tutsers.
Ik heb een wat oudere Walkman van Sony (staafmodel) type NW-E005, met bijbehorende installatie-cd. Na jaren wil ik nieuwe muziek op dat ding zetten maar de installatie-cd laat zich wel installeren in windows 8.1 maar niet afspelen. Sony heeft ook geen drivers voor dat ding. Vermeld wordt wel dat het programma niet onder windows 7 of 8 kan worden gebruikt. (In XP deed ie het wel)Ik heb ook geprobeerd om windows XP te simuleren maar dat doet het ook niet. Weet iemand misschien nog een ander programmaatje om mijn nieuwe muziek op de walkman te zetten? Bijvoorbaat dank voor het meedenken
 
als je de bijhorende cd in je drive plaatst mag je deze niet vanzelf laten installeren !
je dient de setup.exe met rechts aan te klikken en deze uit te voeren als de administrator ...soms is het zelf niet nodig om de bijgeleverde software te installeren .!
zo heb ik hier een Silvercrest cd speler die ik via een usb aansluit op de pc en deze doet het gewoon op de Win8.1

*bij het plaatsen van de bijhorende cd word er je normaal gezien gevraagt wat je wilt gaan doen ....je kiest hier dus om de mappen en bestanden te laten weergeven via de verkenner en dan rechts klik op de setup.exe en je kies hier dan " uitvoeren als administrator "
 
Zeker met oudere apparaten is dit soms een probleem.

Inmiddels heb ik ook een oude PC met Windows XP vaarwel gezegd. Alleen via deze PC / besturing was het nog mogelijk om een gedateerde MP3 Player van muziek te voorzien.

De player is inmiddels bij het chemisch afval belandt omdat hij onder Windows 7 niet herkend werd en installatie niet mogelijk bleek.
 
oude sony mp3 speler

oude sony mp3 speler

als je de bijhorende cd in je drive plaatst mag je deze niet vanzelf laten installeren !
je dient de setup.exe met rechts aan te klikken en deze uit te voeren als de administrator ...soms is het zelf niet nodig om de bijgeleverde software te installeren .!
zo heb ik hier een Silvercrest cd speler die ik via een usb aansluit op de pc en deze doet het gewoon op de Win8.1

*bij het plaatsen van de bijhorende cd word er je normaal gezien gevraagt wat je wilt gaan doen ....je kiest hier dus om de mappen en bestanden te laten weergeven via de verkenner en dan rechts klik op de setup.exe en je kies hier dan " uitvoeren als administrator "

Hallo Qtex.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb alles als administrator uitgevoerd (stond op de installatie cd). Helaas niet gelukt.
Maar bedankt voor het advies.
groeten Tippelaar
 
Qtex, ik heb inderdaad de cd geinstalleerd zoals je schreef (stond ook in de handleiding van de cd) als administrator. Programma installeert zich op de hd maar doet dan niets meer. Ik heb ook gekeken op de lijst van Sony maar mijn type walkman staat er niet bij, dus geen drivers o.i.d. Dan kom ik tot de conclusie dat Spony niets voor mij kan doen maar misschien dat een ander merk walkman, de driver daarvan, wel kan werken op mijn walkman.
 
het programma is dus geinstalleerd geworden ..
klik met rechts eens op deze snelkoppeling en kies dan eigenschappen ..
open de tap compatibiliteit en vink het vinkje aan bij dit programma als administrator uitvoeren ..
ook ga je een vinkje zetten bij dit programma uitvoeren in de compatibiliteitsmodus en je selecteert hier dan XP sp3
bevestig dit met toepassen en ok

**als dit niet werkt dan kan je dus enkel hopen dat je een gelijkaardige driver vind die geschikt is voor een latere windows dan XP ..
dit mag dus ook een Vista driver zijn .
 
het programma is dus geinstalleerd geworden ..
klik met rechts eens op deze snelkoppeling en kies dan eigenschappen ..
open de tap compatibiliteit en vink het vinkje aan bij dit programma als administrator uitvoeren ..
ook ga je een vinkje zetten bij dit programma uitvoeren in de compatibiliteitsmodus en je selecteert hier dan XP sp3
bevestig dit met toepassen en ok

**als dit niet werkt dan kan je dus enkel hopen dat je een gelijkaardige driver vind die geschikt is voor een latere windows dan XP ..
dit mag dus ook een Vista driver zijn .

Hallo Qtex, ik heb precies gedaan wat je mij geadviseerd hebt, dus installeren als administrator, de comptabiliteit aangegeven voor windows XP, servicepack 3, maar helaas geen resultaat. Nogmaals bedankt voor je adies. . Tippelaar
 
Grote probleem is het merk SONY. Deze bepaald wat wel en niet kan met dit toestel. Helaas heeft Lana gelijk.
Toestel is nog goed voor de sloop. Gaat enkel werken met een toestel ouder dan W7. Sony heeft rechten ingebouwd in het toestel.
 
@tippelaar
Wat je desnoods kunt doen is,eens kijken bij Sony of er soms drivers zouden zijn voor Linux, indien ja...ja één of andere Linux OS naast je Windows plaatsen!
Linux kan soms veel maar dan Windows(niet altijd natuurlijk)Dan is je walkman niet voor het schroot.;)
 
@tippelaar
Wat je desnoods kunt doen is,eens kijken bij Sony of er soms drivers zouden zijn voor Linux, indien ja...ja één of andere Linux OS naast je Windows plaatsen!
Linux kan soms veel maar dan Windows(niet altijd natuurlijk)Dan is je walkman niet voor het schroot.;)

Waarom dan geen XP naast Windows 7 of 8 ??
 
Waarom dan geen XP naast Windows 7 of 8 ??

Natuurlijk is dit ook super tip,als je nog ergers XP heb liggen of.....
Lijkt me wel als ik het woord Linux neerpen,ergers lijkt of ik één moord bega!Heb geen aandelen in Linux ,want het gratis /gratuit/voor niks
Waar om zeg ik soms zo iets, ja zal één voorbeeld geven.....
Had wifistick voor XP, schakel over naar Win7...dat ding niet werkend te krijgen...zoeken bij de fabrikant ...no drivers te vinden voor Win7!
Stick heeft hier jaren gelegen,awel heb dit onder LinuxMint werkend gekregen...zo maar voor de lol hoor!Soms kan zo iets.
Heb nog nooit tegen één TS gezegd je moet Linux dit of dat.....gewoon van wat denk je,en ben altijd berijd om dan te proberen te helpen.
@Luc waar om iets weg gooien ? als er nog kans om het te laten werken.
mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan