Windows 10 Aankoop HP Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, ik weet niet of hier mensen op dit forum zitten die aankopen doen bij de Mediamarkt maar wij wel in ieder geval. Wij hebben ons vorige week een HP Laptop aangekocht en bij het instellen van Windows 10 Home konden wij niet anders dan de Mediamarkt toestemming geven om de Windows te activeren, tot zover niets aan de hand zou men zeggen. Achteraf blijkt dit niet zo een goed keuze te zijn daar zij dan ook diverse zooi op je laptop installeren en je register vol staat van linken en vermeldingen naar dit bedrijf, er staan verwijzingen in die altijd hun van bepaalde rechten voorzien iets wat mij enorm stoort alsof zij onze laptop onder beheer hebben. Wij hebben deze laptop niet laten instellen door de M.M dat hebben we zelf gedaan anders hadden we dat nog helemaal niet gezien maar eenmaal bij het instellen is er geen weg meer terug, als je dan na het instellen van Windows de laptop opnieuw opstart word je geconfronteerd met de voorgeïnstalleerde software en links van de M.M. allemaal gelinkt naar dit bedrijf.
Zijn er meer gebruikers hier te vinden die dit ook hebben ondervonden, als er oplossingen voor zijn daar vanaf te komen zouden wij dit graag horen waarvoor onze dank.
 
Andre Vb, dat heb ik al meedere keren gedaan en gepropeerd maar een (OEM) versie te upgraden naar Windows 10 Pro schijnt niet op deze manier te werken en de productcode/activatie word geweigerd.
 
@Obelix aangezien jij een OEM versie gebruikt van de Home kun je niet zomaar upgraden naar de Pro..
onderstaande key laat je toe om de upgrade naar de Pro wel te doen maar deze zal niet geactiveerd zijn ..
jij dient alsnog zelf voor deze activatie te zorgen !

*note deze key is enkel om de upgrade te starten naar de Pro maar zal geen activatie doen van de Pro..
deze key word vermeld op het net ..
Ashampoo_Snap_zondag 8 augustus 2021_13h27m44s_002_.jpg


evenwel zou een verse installatie Windows 10 Pro aanbevolen zijn .. ook hier dien je dan over een Windows 10 Pro licentie te beschikken .
 
Als je een editie hebt gekozen moet je nog een keuze maken uit de licentie type OEM en RETAIL. OEM staat voor Orignal Equipment manufacturer en wordt standaard geleverd bij nieuwe apparaten. Een OEM versie mag je alleen gebruiken voor een nieuw apparaat of wanneer je een computer helemaal opnieuw installeert.

Heb je een Windows 10 computer en wil je die upgraden naar Windows 10 Home dan moet je een RETAIL versie kopen. Functioneel gezien zijn OEM en RETAIL hetzelfde. Financieel gezien is OEM een goedkoper dan RETAIL. Het is goedkoper omdat Microsoft er op deze manier voor wil zorgen dat hun besturingssysteem zoveel mogelijk wordt gebruikt.
 
Patje001 voor mij mag er een slotje op, ik begin deze week met een verse installatie als mijn setup het toelaat en mijn schijf te benaderen is om alles te wissen maar dat horen jullie dan wel weer. Bedankt voor jullie tips en adviezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan