Windows 10 Aankoop HP Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, ik weet niet of hier mensen op dit forum zitten die aankopen doen bij de Mediamarkt maar wij wel in ieder geval. Wij hebben ons vorige week een HP Laptop aangekocht en bij het instellen van Windows 10 Home konden wij niet anders dan de Mediamarkt toestemming geven om de Windows te activeren, tot zover niets aan de hand zou men zeggen. Achteraf blijkt dit niet zo een goed keuze te zijn daar zij dan ook diverse zooi op je laptop installeren en je register vol staat van linken en vermeldingen naar dit bedrijf, er staan verwijzingen in die altijd hun van bepaalde rechten voorzien iets wat mij enorm stoort alsof zij onze laptop onder beheer hebben. Wij hebben deze laptop niet laten instellen door de M.M dat hebben we zelf gedaan anders hadden we dat nog helemaal niet gezien maar eenmaal bij het instellen is er geen weg meer terug, als je dan na het instellen van Windows de laptop opnieuw opstart word je geconfronteerd met de voorgeïnstalleerde software en links van de M.M. allemaal gelinkt naar dit bedrijf.
Zijn er meer gebruikers hier te vinden die dit ook hebben ondervonden, als er oplossingen voor zijn daar vanaf te komen zouden wij dit graag horen waarvoor onze dank.
 
na het lezen van dit verhaal en mijn eigen ervaring met HP-laptops is mijn conclussie:

1. registreer je toestel bij HP-België
2. laat de tool van HP zelf de gegevens van je laptop bepalen! vermoedelijk kom je op deze pagina terecht:
https://support.hp.com/be-nl/produc...60941?jumpid=reg_r1002_benl_s-001_title_r0001

hier vind je al de drivers, Bios, Firmware, hulp programma's .... teveel om allemaal op te noemen! DOWNLOAD ALLES!

3. download een verse WIN 10 versie van Microsoft met behulp van de MCT of iso+Rufus
4. steek de usb-stick in de laptop: DIE UITGESCHAKELD IS! uuiteraard
5. schakel de laptop in en duw op: ' ESC ' of F10, dit zorgt voor de keuze van opstart medium ( dvd, stick .... hdd)
6. kies stick + enter .....
7. indien nodig dien je de licentie nog in te toetsen of ingeven van je Microsoft Account
8. na de verse install, kan je de drivers, soft ...... , van in #2 naladen

EEN VERSE HP-laptop ZONDER MEDIAMARKT prullen!!!

hopelijk levert dit het einde van dit Topic!!!

S6 alvast
 
Beste mensen ik kan enkele tijd hoelang weten wij niet geen bericht of reactie meer doorgeven wij zijn geëvacueerd geworden uit ons dorp..wij wonen langs de maas vandaar. Het gaat jullie goed.

Héél veel succes en ik hoop dat alles mee valt. Maar als ik de berichten lees staat jullie nogal wat te wachten.
 
Patje001 en beste forumleden, we zijn na de hoogwater evacuatie weer blij thuis te zijn en alles was gelukkig in nog orde.
In de tussentijd heb ik een RUFUS installatie stick gemaakt met een geweldige handleiding waarvoor dank. Woensdag ga ik deze gebruiken als volgt, stick in de usb > laptop opstarten > Esc > F9 > en de RUFUS stick selecteren > Enter > hopelijk naar het Setup waar een installatie wel mogelijk word, als het anders moet hoor ik het graag. Áls er ooit weer eens een nieuwe installatie gedaan moet worden kan dat dan weer op de normale wijze met een installatie stick gemaakt met de MediaCreationTool via Microsoft of weer met RUFUS..ik hoor het wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Patje001 en beste forumleden, we zijn na de hoogwater evacuatie weer blij thuis te zijn en alles was gelukkig in nog orde.
In de tussentijd heb ik een RUFUS installatie stick gemaakt met een geweldige handleiding waarvoor dank. Woensdag ga ik deze gebruiken als volgt, stick in de usb > laptop opstarten > Esc > F9 > en de RUFUS stick selecteren > Enter > hopelijk naar het Setup waar een installatie wel mogelijk word, als het anders moet hoor ik het graag. Áls er ooit weer eens een nieuwe installatie gedaan moet worden kan dat dan weer op de normale wijze met een installatie stick gemaakt met de MediaCreationTool via Microsoft of weer met RUFUS..ik hoor het wel.
vergeet niet alles te downloaden wat bij post #63 staat.
 
Beste forumleden, ik wilde het niet nalaten alles uit te te proberen alvorens de RUFUS stick te gaan te gebruiken om op de laptop een verse installatie te doen zonder enige zooi wat er bij aankoop is opgezet door de MM. Nadat we de laptop bij instellingen > bijwerken > pc opnieuw instellen > alles laten verwijderen en Windows opnieuw installeren is alles weg inclusief alle MM vermeldingen in het register en de Windows activatie was ook gedaan. We kunnen nu verder met nog wat eigen programma's te installeren en hopen dat het hele probleem is opgelost. Bedankt voor jullie vele hulp en tips, is er nog iets dat ik zou moeten weten hoor ik het graag waarvoor mijn grote dank.

We kunnen (hopelijk) een slotje zetten op deze post.
 
is het nu gelukt om je pc te herinstalleren het kan ook via het hulpprogramma van windows 10 https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 dit kan je van uit het programma op een usb stick installeren daarna start je uw pc op maar je shift toets in gedrukt houwden dan komt je op blauwe scherm daar kies je voor het 2de "een Apparaat gebuiken" daarna kies je terug het 2de dan herstart uw pc opnieuw op maar van op de usb stick je kan ook de video bekijken

https://youtu.be/X61sSMXQBF0
 
Dag patje001, ik heb de laptop niet opnieuw geïnstalleerd maar opnieuw laten instellen zie #70. Ik zit nu met een Windows 10 Home (OEM) maar die kun je volgens zeggen niet upgraden naar Windows 10 Pro. We hebben nu een USB stick van de MS site gedownload en willen graag een Retail productcode ergens zien te kopen?. Zoals je hebt kunnen lezen kan ik niets leegmaken, verwijderen, formatteren enz in de setup want er staat niets in vermeld ook geen drivers te laden vandaar de tip een stick te maken met RUFUS wat ik ook heb gedaan maar nog niet heb gebruikt. Ik ga je tip bekijken en eraan werken, je hoort nog van mij en bedankt voor je meedenken.
 
Dag patje001, ik heb de laptop niet opnieuw geïnstalleerd maar opnieuw laten instellen zie #70. Ik zit nu met een Windows 10 Home (OEM) maar die kun je volgens zeggen niet upgraden naar Windows 10 Pro.
Upgrade met een productsleutel van Windows 10 Pro
  1. Selecteer de Start-knop en selecteer vervolgens Instellingen > Update en beveiliging > Activering .
  2. Selecteer Productcode wijzigen en voer vervolgens de productcode van 25 tekens voor Windows 10 Pro in.
  3. Selecteer Volgende om de upgrade naar Windows 10 Pro te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan