Windows 10 Aankoop HP Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, ik weet niet of hier mensen op dit forum zitten die aankopen doen bij de Mediamarkt maar wij wel in ieder geval. Wij hebben ons vorige week een HP Laptop aangekocht en bij het instellen van Windows 10 Home konden wij niet anders dan de Mediamarkt toestemming geven om de Windows te activeren, tot zover niets aan de hand zou men zeggen. Achteraf blijkt dit niet zo een goed keuze te zijn daar zij dan ook diverse zooi op je laptop installeren en je register vol staat van linken en vermeldingen naar dit bedrijf, er staan verwijzingen in die altijd hun van bepaalde rechten voorzien iets wat mij enorm stoort alsof zij onze laptop onder beheer hebben. Wij hebben deze laptop niet laten instellen door de M.M dat hebben we zelf gedaan anders hadden we dat nog helemaal niet gezien maar eenmaal bij het instellen is er geen weg meer terug, als je dan na het instellen van Windows de laptop opnieuw opstart word je geconfronteerd met de voorgeïnstalleerde software en links van de M.M. allemaal gelinkt naar dit bedrijf.
Zijn er meer gebruikers hier te vinden die dit ook hebben ondervonden, als er oplossingen voor zijn daar vanaf te komen zouden wij dit graag horen waarvoor onze dank.
 
Beste mensen, de laptop opnieuw installeren is onmogelijk? als ik de USB stick erin stopt en opstart met ESC > F9 en kies daar de USB stick gaat hij naar het Windows Setup venster en wat krijg je daar te zien..Niets? er is niets te verwijderen of te formatteren, te vernieuwen of wat maar ook, dat geeft het toch niet. Heeft er iemand hier ervaring mee dan zou ik dit graag vernemen. Je moet je eigen laptop toch zelf opnieuw moeten kunnen installeren.
 
Dag aardbei, we hebben de goede download bij ms gedaan maar er word niets getoond van de hardeschijf dus niets te verwijderen of wat dan ook. Er zit een 64 bit OS op ik en heb al heel wat pc en laptops geïnstalleerd maar dit heb ik nog nooit gezien en meegemaakt.
 
Als er geen disk zichtbaar is in de setup, ga je de drivers van de controller mee moeten integreren in de ISO. Maw, worden nieuwe drivers gebruikt die Windows niet standaard herkend.
 
Patje001 en aardbei, zouden we niets eens moeten gaan denken de USB Stick erin te duwen en Windows geheel opnieuw te installeren zoals ze al meedere meedenkers hebben aangegeven? Dan gaan wel helaas meerdere tooltjes weg o.a van B&O en van HP zelf maar dat MM geneuzel blijft parten spelen iets wat ik schandalig vind, hoe denken jullie daarover.
die beslissing moet je zelf nemen maar kijk eens ook wat er in garantievoorwaarden mediamarkt staat mocht er mankementen zijn voor je de Windows 10 her installeert
 
aardbei, de iso heb ik op de site van Microsoft gedownload via de MediaCreationTool 21H1 en op een USB laten zetten. Het beeld van die setup getoond in #51 is wat ik te zien krijgt met niets er in. En ja die garantie voorwaarden, die zullen wel vervallen als ik zelf Windows zal installeren daar zijn alle bedrijven goed in, zeg nogmaals de laptop werkt op heden perfect en snel maar ik stoor me aan die zooi van de MM die zit in de hele laptop. Opnieuw laten instellen zal hier ook niet veel helpen neem ik aan want dan zal die zooi van MM er ook weer op worden geïnstalleerd.
 
met poweriso kan je eventueel de iso aanpassen met de extra controller drivers.


Maak hiervoor een mapje aan met de naam drivers
zet daar de drivers in die je nodig hebt.
sleep de map drivers dan in de nieuw te maken iso.

zet de aangepaste iso weer op usb stick en doe dan de optie uit bericht #51
 
aardbei, ik dacht dit is voor mij een fijne tweede laptop die ik meeneem naar het Revalidatiecentrum waar ik 5 dagen per week verblijf, het moest een koopje worden en dacht deze te hebben gevonden. Een van mijn kinderen heeft deze op verzoek gaan kopen te weten hp pavilion laptop 15-eg0846nd. Dus als jullie soms niets van mij horen dan is de therapeut met mij bezig of ben een paar dagen onder zeil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan