Windows 10 aansluit problemen ..bekabeling Asrock 4Core 1333 FullHD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik ben in het bezit gekomen van een desktop " Delux " met een Asrock 4 core 1333 full hd en aangezien deze een voedingsblok had met uitsluitend molux aansluitingen heb ik deze voedingsblok vervangen door er eentje in te plaatsen met Sata aansluitingen ..
maar ik ondervind nu problemen met het aansluiten van de resem kleine aansluitingen ..
hier bedoel ik dan de Usb1 en Usb2 stekkers
als ook de overige kleine aansluitingen zo als de hdd-led , power sw draadje groen/zwart , system speaker rood/zwart , reset sw draadje rood/zwart .
*ik besefte achteraf pas dat ik deze kleine resem stekkertjes niet had moeten los doen om het voedingsblok te vervangen ..
ook zat er een interne kaartlezer in deze desktop en ook deze heb ik los getrokken .. ook deze moet terug aangesloten worden doçh ook hier dus ben ik vergeten waar ik deze losgetrokken heb .
**ben het vergeten omdat er iets anders tussen kwam en dit heeft wat langer geduurt dan ik dacht !

heb de manual opgehaald van dit moederbord doch kan ik er niet aan uit ..er word nergens vermeld waar deze dienen aangesloten te worden op het moederbord ..en indien dit wel vermeld staat is het voor mij althans onduidelijk !
tevens kan ik hetgene er op het moederbord vermeld sta niet lezen ook al zet ik de leesbril op blijft deze te kleine tekst voor mij onleesbaar ..

het moederbord is deze dus.
ampoo_Snap_dinsdag_3_september_2019_13h58m24s_003_.png


het gaat dus om het terug aan te sluiten Power SW / System Speaker / de Reset SW en de Usb 1 en 2 stekkers.
*heb zo een vermoeden waar ik deze dienen aan te sluiten doch is het me niet duidelijk hoe deze geplaatst dienen te worden aangezien er ook de aarding juist dient te zitten of kan dit geen kwaad !
**heb nooit eerder een systeem in elkaar gestoken ..af en toe wel eens iets vervangen maar dan is of was het eerder plug en play ...bedoel hiermee dus dat dit dan meestal direct vervangen werd zo dat ik niet kon vergeten waar deze diente ingeplugt te worden .

graag had ik hier wat hulp bij gehad ..
 
ik weet best dat het het frontpanel genoemd word .. echter zie ik nergens de Power SW of de Reset SW vermeld staan in de handleiding ..
hetzelfde voor de systeem speaker aansluiting en de Usb 1 en 2 (ik zie wel de Usb 4-5-6-7-8-9 maar nergens deze voor de 1-2 )

* stel dat ik Usb 1 en 2 aansluit op usb 4-5 dab heb je de zwarte (grounding ) maar hoe dienen dan de stekker zelf geplaatst te worden deze heeft een rode een witte en een groene draad of maakt dat niets uit..
*mag ik veronderstellen dat de rode draad dan voor de Usb pwr bedoeld is en vervolgens de witte dan voor P-9 en de groene voor de P+9

Ashampoo_Snap_dinsdag 3 september 2019_16h39m32s_005_.png
 
Laatst bewerkt:
Is het niet zo dat USB1 en 2 rechtstreeks op het moederbord zitten? Betreft de interne kaartlezer, Ik heb hier nog een kaartlezer liggen van Eminent. Een Eminent EM 1059 35" kaartlezer. Zie de aansluiting. Deze gebruikt 2 USB sloten. Maar op de voorkant heb je dus ook eentje. Als je wilt, stuur ik er U eentje op. Betreft de voeding, je kon toch overal verloopstekkers krijgen.
 

Bijlagen

  • reader.JPG
    reader.JPG
    38.2 KB · Weergaven: 87
  • Sata.JPG
    Sata.JPG
    13 KB · Weergaven: 75
  • aansluiting.JPG
    aansluiting.JPG
    34.5 KB · Weergaven: 110
ja weet dat er verloopstekkers te krijgen zijn maar aangezien ik hier nog een voedingsblok over had ..
het betreft immers de Usb bekabeling van deze interne kaartlezer (het zijn 2 grijs kleurige draden die vanaf de kaartlezer naar het moederbord gaan en die dus aangesloten dienen te worden .)
moet enkel nog de Power SW en de Reset SW als ook de system speaker aansluiten en daarna de Sata schijven monteren ..als ook een verse installatie van de Windows10 Pro
 
Ben je er zeker van dat het 2 grijskleurige draden zijn? Zijn het niet de aansluitingen van het frontdisplay? Er zitten aansluitingen op naar hd en processor om de temperatuur te voelen. Ook voedingsaansluiting. De normale aansluiting van een interne reader is de meest rechtse bij #4
 
er hangen stekkertjes aan en op deze stekkertjes staat duidelijk USB1 en USB2
die bedrading die jij voor heb betreffende de front display zijn eerder wit/wit/rood .. je heb wel gelijk betreffende de aansluiting van de kaartlezer deze bedrading is ook grijs !
heb een paar foto's gemaakt ..voormeer duidelijkheid ...
Ashampoo_Snap_dinsdag 3 september 2019_17h50m44s_006_.png

*je zie 2 grijze kabels wel deze zijn voor de front usb's ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 3 september 2019_17h51m35s_007_.png

*de front usb's zitten hier achter het afdekplaatje dat onder het Display schermpje zit alsook een kop telefoon aansluiting en een microfoon aansluiting .
 
fff snel tussendoor, ik heb weinig tijd en niet alle antwoorden gelezen

Bedoel je dit, staat op pagina 28 in de manual die ik hier heb liggen

Ronnie.png


Powerled +
Powerled -
Powerbutton
Aarde.

Daaronder

Harddisk led +
Harddiskled -
Aarde
Resetbutton
En een dummy of loze pen.
 
En ik lees volgens mij nog een problempje met de usb aansluiting.
Misschien heb je hier iets aan. Excuses als alles al is opgelost. Heb even weinig tijd om het gehele topic door te lezen

Dit is eigenlijk altijd 1 stekkertje en nooit losse draden o.i.d.

Ronnie2.png
 
de Display licht op de ventilators draaien maar zie geen lichtje op het moederbord ..
geen muis en geen toetsenbord is te gebruiken zelfs een ps2 toetsenbord en muis laat mij niet toe om de bios in te gaan het beeldscherm blijft zwart !
uitzetten dient vanachteren te gebeuren door de knop om te zetten !
*heb duidelijk ergens iets mis gedaan of zou het liggen aan het feit dat de vorige voeding maar 420W kon leveren en deze nu een 500W (denk zelf dat dit de oorzaak niet is maar aangezien ik niet weet wat de oorzaak is heb ik er het gokken naar )
 
Laatst bewerkt:
toch wel gisteren toen ik hem ophaalde werd deze getest en hij deed het maar aangezien ik hier sata schijven wenst te gebruiken diende ik er een andere voeding in te steken wilde ik géén verloopstekkers gebruiken .
 
je spreekt over de systeemspeaker wel het is deze die ik niet weet aan te sluiten ..heb reeds 10x de manual na gezien en het is me nog steeds niet duidelijk ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan