Windows 10 aansluit problemen ..bekabeling Asrock 4Core 1333 FullHD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik ben in het bezit gekomen van een desktop " Delux " met een Asrock 4 core 1333 full hd en aangezien deze een voedingsblok had met uitsluitend molux aansluitingen heb ik deze voedingsblok vervangen door er eentje in te plaatsen met Sata aansluitingen ..
maar ik ondervind nu problemen met het aansluiten van de resem kleine aansluitingen ..
hier bedoel ik dan de Usb1 en Usb2 stekkers
als ook de overige kleine aansluitingen zo als de hdd-led , power sw draadje groen/zwart , system speaker rood/zwart , reset sw draadje rood/zwart .
*ik besefte achteraf pas dat ik deze kleine resem stekkertjes niet had moeten los doen om het voedingsblok te vervangen ..
ook zat er een interne kaartlezer in deze desktop en ook deze heb ik los getrokken .. ook deze moet terug aangesloten worden doçh ook hier dus ben ik vergeten waar ik deze losgetrokken heb .
**ben het vergeten omdat er iets anders tussen kwam en dit heeft wat langer geduurt dan ik dacht !

heb de manual opgehaald van dit moederbord doch kan ik er niet aan uit ..er word nergens vermeld waar deze dienen aangesloten te worden op het moederbord ..en indien dit wel vermeld staat is het voor mij althans onduidelijk !
tevens kan ik hetgene er op het moederbord vermeld sta niet lezen ook al zet ik de leesbril op blijft deze te kleine tekst voor mij onleesbaar ..

het moederbord is deze dus.
ampoo_Snap_dinsdag_3_september_2019_13h58m24s_003_.png


het gaat dus om het terug aan te sluiten Power SW / System Speaker / de Reset SW en de Usb 1 en 2 stekkers.
*heb zo een vermoeden waar ik deze dienen aan te sluiten doch is het me niet duidelijk hoe deze geplaatst dienen te worden aangezien er ook de aarding juist dient te zitten of kan dit geen kwaad !
**heb nooit eerder een systeem in elkaar gestoken ..af en toe wel eens iets vervangen maar dan is of was het eerder plug en play ...bedoel hiermee dus dat dit dan meestal direct vervangen werd zo dat ik niet kon vergeten waar deze diente ingeplugt te worden .

graag had ik hier wat hulp bij gehad ..
 
Komt niet door vervoer, kan veroudering zijn van een onderdeel, vaak de southbridge.
Of een kortsluiting ergens waardoor een onderdeel is overleden.

Geen bol staande elco's op het bord?

Bij de pc boer een diagnostisch kaartje lsten gebruiken?
 
Haal de batterij er even uit (minuutje ofzo), BIOS kan nog verkeerde gegevens bewaard hebben ivm CPU ed... Waar is het scherm op aangesloten? Steek er max 1 ram latje in voor te testen. Haal er zoveel mogelijk af, buiten het essentiele.
Drukknop aansluiten volgens schema #9 POWERBTN (rood) en GND (zwart), verder niets aansluiten om te testen.
 
krijg niets te horen !
*zouw de desktop (het moederbord) tijdens het vervoer schade opgelopen hebben ..hij was nogthans vast gegesp..
Een BIOS beepje zou je moeten horen als het speakertje niet is overleden en het versterkertje op het moederbord nog goed werkt.
Dit versterkertje is moeilijk te testen, maar je kunt wel het speakertje controleren door daar een 1,5 volt AA o.i.d baterijtje op aan te sluiten. Het conusje zou dan een kant op moeten bewegen en je zou een zacht tikje moeten horen. Plus en min van het batterijtje maakt niet zoveel uit behalve dat de conus de andere kant op beweegt. Koppel wel het speakertje los van het moederbord als je deze handeling gaat uitvoeren. Je kunt ook een voedings adaptertje gebruiken die 1,5 volt kan leveren en eventueel mag je als je een adapter hebt met meerdere spanningen deze op 3 volt zetten. Heel veel hoger zou ik niet gaan met zo'n klein speakertje.

Als er echt geen BIOS beepjes komen en je ziet verder geen beschadigingen en de voeding is OK is het einde verhaal van dit MB
 
heb gedaan wat jullie beiden adviseerden doch niets dat helpt .. het spreakertje werkt indien ik deze test doe met de 1.5 volt baterijtje..
het scherm is rechtstreeks aangesloten via de onboard vga aansluiting op het moederbord zelfs bij het gebruik van de onboard dvi aansluiting vermits een verloopt stukje gebeurt er niets .. en blijft het scherm zwart .
*denk dat het MB overleden is want eerder draaide wel de fan's (ook deze van de cpu ) en nu doen deze ook niets meer .
**bij het indrukken van de power button (opstarttoets ) flikkert het frontdisplay heel kort en voor de rest gebeurd er niets meer ..het blijft muis stil !
Einde verhaal ..
 
Omdat het frontdisplay heel even iets doet zou het nog een defecte voeding kunnen zijn. Ik heb daar een hele handige tester voor, maar Beringen is net iets te ver vanuit Nederland om deze even uit te lenen.

IMG_3602.JPG
 
de betreffende voedingsblok is zeker niet defect want deze heeft steeds gewerkt en komt uit mijn eigen reserve pc waarvan de Sata connectoren losgekomen zijn van het moederbord .. ben er 100%zeker van dat daar niets mis mee is ..
 
ok ik heb de oude voedingsblok terug geplaatst ..het frontdisplay brand constant nu en de fan's draaien ..de muis brand constant maar of ik nu een usb toesenbord aansluit of een ps2 toetsenbord het toetsenbord flikkert constant met al de 3 ledjes ..heb onderwijl ook al eens de cmos gereset maar dit verhielp niets .. de F2 toets kan ik vervolgens ook niet gebruiken aangezien het toetsenbord niet te gebruiken is .
 
Tja, als het moederbord niet werkt kun je er van alles inproppen en aanhangen maar de logica ervoor ontgaat mij.
Dat ventilatoren gaan draaien wil alleen maar zeggen dat ze aan de spanning hangen.

Kaal nog steeds geen bios beeps?, een bios reset maakt geen ... uit, mobo overleden.
 
nee ik heb de desktop met rust gelaten en ben er pas de dag er na mee begonnen .. ik had eerst de desktop moeten opstarten zoals deze was maar heb inplaats daarvan direct een andere voedingsblok gemonteerd ..ene dat er verloop stekkers zijn weet ik best..(zag er echter tegenaan om deze te gaan halen ) ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan