Windows 10 aansluit problemen ..bekabeling Asrock 4Core 1333 FullHD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik ben in het bezit gekomen van een desktop " Delux " met een Asrock 4 core 1333 full hd en aangezien deze een voedingsblok had met uitsluitend molux aansluitingen heb ik deze voedingsblok vervangen door er eentje in te plaatsen met Sata aansluitingen ..
maar ik ondervind nu problemen met het aansluiten van de resem kleine aansluitingen ..
hier bedoel ik dan de Usb1 en Usb2 stekkers
als ook de overige kleine aansluitingen zo als de hdd-led , power sw draadje groen/zwart , system speaker rood/zwart , reset sw draadje rood/zwart .
*ik besefte achteraf pas dat ik deze kleine resem stekkertjes niet had moeten los doen om het voedingsblok te vervangen ..
ook zat er een interne kaartlezer in deze desktop en ook deze heb ik los getrokken .. ook deze moet terug aangesloten worden doçh ook hier dus ben ik vergeten waar ik deze losgetrokken heb .
**ben het vergeten omdat er iets anders tussen kwam en dit heeft wat langer geduurt dan ik dacht !

heb de manual opgehaald van dit moederbord doch kan ik er niet aan uit ..er word nergens vermeld waar deze dienen aangesloten te worden op het moederbord ..en indien dit wel vermeld staat is het voor mij althans onduidelijk !
tevens kan ik hetgene er op het moederbord vermeld sta niet lezen ook al zet ik de leesbril op blijft deze te kleine tekst voor mij onleesbaar ..

het moederbord is deze dus.
ampoo_Snap_dinsdag_3_september_2019_13h58m24s_003_.png


het gaat dus om het terug aan te sluiten Power SW / System Speaker / de Reset SW en de Usb 1 en 2 stekkers.
*heb zo een vermoeden waar ik deze dienen aan te sluiten doch is het me niet duidelijk hoe deze geplaatst dienen te worden aangezien er ook de aarding juist dient te zitten of kan dit geen kwaad !
**heb nooit eerder een systeem in elkaar gestoken ..af en toe wel eens iets vervangen maar dan is of was het eerder plug en play ...bedoel hiermee dus dat dit dan meestal direct vervangen werd zo dat ik niet kon vergeten waar deze diente ingeplugt te worden .

graag had ik hier wat hulp bij gehad ..
 
Nog even voor de zekerheid, je heb ook de vier polige molex die aan de voeding zit op het mb aangesloten. Meestam twee gele en twee zwarte draden. Stekker zit linksboven op de foto van het mb
Deze aansluiting zorgt er in eenvoudige bewoording voor dat de voeding gaat werken
 
het topic ga ik afsluiten ..heb alles meerdere keren nagelopen en het blijft hetzelfde .. frontdisplay brand ..fan's draaien ..ledje van de muis brand maar het scherm blijft zwart en er branden géén ledjes op het moederbord ..ook het toetsenbord blijft dood.. conclusie Mobo is dood .
 
goed nieuws .. ik heb hem werkende gekregen ..en ben hem nu aan het opnieuw instellen zodat ik mijn gebruikersnaam kan ingeven .
*het probleem lag wel degelijk aan die ene bevestiging van de 4 bevestigingspunten waarmee de cpu koeler aan het moederbord vast zit ..aangezien er eentje losgekomen was diende ik deze 4 te vervangen ..nu zit vanonderen het moederbord een bevestigingsplaat waarmee ik deze cpu koeler kon vastzetten .
 
gisteren zag het er rooskleurig uit aangezien ik deze als nog gestart kreeg en er een verse installatie kon opzetten maar startte deze hier vandaag op om 14.50u en heb er enkel de nodige achterstallige updates laten ophalen , wat dan ook lukte maar opeens viel deze uit en zit ik met hetzelfde probleem als ervoor .. d.w.z. de fans draaien , displayfront licht op maar géén beeld … via de on-board videokaart (interne videokaart aangesloten maar ook deze geeft géén beeld ) .. temps waren zeker niet hoog te noemen ( 27° - 45° )
een ander scherm aangesloten geeft ook géén beeld ..
 
heb verleden week een andere desktop met het moederbord " Asrock 4Core 1333 FullHD " verkregen ..
het gaat dus over 2 verschillende reserve desktop's die beiden hun eigen probleem hebben ..
 
Laat me ff weten hoe alles afloopt met deze 2 projecten en geef me een PB als ik weer even moet gaan zoeken op zolder.
Ik heb al gekeken voor de verzenkosten naar Belgie voor een pakket https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details
Ik weet even niet wat het weegt, dus zullen 19,50 of 25 euro zijn.

Of je mag uiteraard een keer een biertje bij me komen drinken en dan neem je hem gratis mee natuurlijk.
 
effe hier een vervolg op geven ..blijkbaar scheelde er toch iets aan dit Asrock moederbord ..nadat ik dus de bestelde cpu binnen gekregen heb kon ik vervolgens de Asrock vervangen door het MSI 770-C45 moederbord .
wat blijkt nu de computer ( lees Windows 10 ) start nu op en dit zonder dat ik zelfs een nieuwe installatie diende te doen ..
het probleempje echter waar ik dan tegen aan loop is dat nu de Windows 10 niet meer geactiveerd is omwille van andere hardware ..moederbord + cpu + ram
dit is natuurlijk op te lossen door een licentie aan te kopen ..
ook zit er nu maar 1 ram latje in van ddr3 2gb aangezien de asrock ddr2 gebruikte ..
*dit moederbord kan echter 16gb ddr3 aan denkelijk is dit een aankoop voor volgende maand...this immers een reserve pc !
**mocht er iemand ddr2 ram geheugen bij hebben , heb hier 12 reepjes liggen van 2 gb
 
Dat is dan het hele mooi nieuws. Die ram geheugens, hoe zien die er uit? Heb hier nog 4 latjes van 4GB liggen. Mogelijks deze.
4GB 2Rx8 pc3-12800U - 11 - 11 - B1 2 latjes
4GB.2Rx8.PC3-10600U - 9 - 10 -B0.1333 OOK 2 latjes.
 
het systeem is een cumulatieve update aan he doen als deze gedaan is maak ik eens een foto van de huidige aanwezige ram geheugen ..
zal mogelijk ook de gegevens vermelden .. is namelijk zeer klein gedrukt ! ( dient wel ddr3 te zijn ..)
 
ben vergeten een foto te nemen maar ik heb er nu een Kingston Hyper X in zitten ..
*echter de blauwe omkasting is er af gehaald > de cpu fan komt te ver kon deze anders niet in het eerste slot steken !
de exacte gegevens zijn 2GB DDR3-1333 SDRAM 9-9-9-24 666MHz

** het MSI 770-C45 moederbord ondersteund DDR3 800 / 1066 / 1333 / 1600 240pins 1.5v up to 16Ram.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan