Windows 7 Acer 5734Z

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit oudje van 2010 met daarop win7, geactiveerd bij Microsoft.
Wil niet upgraden naar win 10, nazicht naar uitgevoerde updates in verleden geeft aan dat SP1 telkens mislukt.
SP1 gedownload en wil dit eveneens niet installeren, krijg als melding, de installatie is mislukt kan element niet vinden.
Win 10 geprobeerd te installeren op een andere schijf, geen enkel probleem, wil enkel niet activeren.
Dan maar nieuwe win 7 installatie gedaan met SP1 erin, probleemloos geïnstalleerd met Microsoft key, die op de sticker staat.
Maar nu komt het, is niet geactiveerd, moet 3 dagen wachten voor hij automatisch gaat geactiveerd worden, ofwel online activeren, dit geprobeerd, maar wil hem niet activeren.
Zal eens 3 dagen wachten zeker, maar toch eigenaardig, kan de laptop met de schijf met geactiveerde Windows met behulp van de media creation tool eveneens niet upgraden.
 
Geactiveerd of niet maakt eigenlijk niets uit als je een clean install gaat doen. Je geeft de key in tijdens de instalatie van Win 10. Dan wordt je key geregistreerd en krijg je dan een geactiveerde Win 10 licentie. Met diezelfde key kan je daarna ook nog over stappen naar Win 11, let wel hier moet jij omdat de laptop reeds van 2010 is een dll eruit halen. Die haal je het gemakkelijks uit door de ISO te downloaden van de officiele weg, dus mediacreation tool. Dan download je rufus en als jij dan het medium om een ISO te branden kiest, kan je ergen in het midden kiezen om met of zonder TPM 2.0 en secure boot te branden op u USB. Kies hier echter voor zonder TPM en secure boot. Daarna stop je je stick in je computer, ga naar de verkenner en open de stick, klik op setup en gaan met de banaan. U niet ondersteunende computer krijgt een nu volledig geregistreede Win 11 geinstalleerd. Echter moet je wel ervoor te kiezen om NIET naar updates te zoeken tijdens de installatie. Want dan zoekt hij alsnog naar u TPM module en Secure boot.
 
Op deze laptop is aanwezig een geactiveerde win7 home premium zonder service pack 1, bij nazicht is dit telkens mislukt op deze laptop.
Zal eens opsommen wat ik tot nu geprobeerd heb:
1: clean instal met win10 home, wil niet activeren met win 7 key.
2: clean instal met win 7 met service pack1 wil niet activeren met win 7 key
Deze zaken heb ik geprobeerd op een andere harde schijf, ben dus nog steeds in bezit van originele schijf met een geactiveerde win 7 erop zonder service pack1.
Deze geprobeerd up te graden naar win 10 werkt niet, service pack1 moet er op staan, maar die krijg ik er niet op!
 
Is dezelfde Win 7 home premium.
Heb ook al geprobeerd met het service te installeren die ik eerst op stick had gezet via andere pc? deze gebruikt voor x64 systemen, mislukt telkens met deze melding:
"de installatie is mislukt kan element niet vinden".
 
jij heb een merk pc dus dien je zeker een oem versie te gebruiken ..
*effe iets recht zetten via de Heidoc Windows iso downloader kan men enkel een Engelstalige W7 premium x64 bit ophalen ..
op spotnet is deze dan weer wel te vinden .

Ashampoo_Snap_zaterdag 28 mei 2022_18h46m07s_001_.jpg


deze post werd geplaatst door JustBe
REPOST Windows 7 OEM X64 NL+SP1 (4 versies) Alleen Voor Slic 2.1 In Bios
*deze dien je te gebruiken aangezien je een merk pc heb zal deze dan ook geactiveerd worden ..
doch dien je deze zelf op te halen .. je kan sunnyusenet 1 week gratis gebruiken !
 
maar jouw iso heeft het sp1 niet mee gekregen en daar wringt het nu ..
of je gebruikt RT7Lite en je bewerkt jouw iso door het service pack eraan toe te voegen of je haalt een nieuwe oem iso op waar het sp1 aanwezig is.
 
eigenaardig ik heb nog enkele maanden mijn Eepc terug geactiveerd met win 7 sp1 (32 bits) met aankoopdatum:

1653762954976.png


wel heb ik een verschil gemerkt tussen de versie van Microsoft en Heidoc.net, één van de twee ondersteunde geen OEM ...
dit euvel heb ik ook al meegemaakt met Win 10 .... . blijkbaar zit er een verschil tussen de wim.install en esd.install (Source)
 
hoeveel keer heb je tot nu toe heb je die windows 7 al geinstalleer. wand een Microsoft key die op de sticker staat. kan je maar een 5 a 10 keer gebruiken denk ik, er staat toch een beperking op ! maar probeer een uw windows 10 via Microsoft Authenticiteit te activeren bij mij lukt dat maar dan moet uw Microsoft key gekoppeld zijn met uw Microsoft account
 
Is een laptop van 2010, met allerlei rommel op, die niet meer gebruikt is sinds 2015, met steeds mislukte service pack1.
Qtex, de iso die ik gebruikt heb was een OEM met service pack1 erin, heeft de key aanvaard tijdens installatie maar weigert hem te activeren.
Heb dus momenteel 2 harde schijven, eentje met geactiveerde win 7 zonder service pack1, en eentje met win7 met service pack1 met dezelfde key, maar deze kan ik niet activeren.
Heb ook nog een originele win7 maar van een medion pc indertijd, daarmee installatie doen en key gebruiken van laptop, is dit een optie?
Wil naar win10, maar daarvoor moet er een geactiveerde win 7 met service pack1 erop staan denk ik.
Windows 10 erop zetten is eveneens geen probleem, maar weigert de key van win7.
 
indien jij rechtstreeks een W10 er op wilt zetten dien je er op te letten dat dit dan de Windows 10 home is en niet de pro
de W7 premium licentie activeert géén pro !
*wellicht ben je hier in de fout gegaan door dat jij een Windows 10 pro had geïnstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan