Windows 10 Acer Aspire E5-773G HDD defect

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Gisteren de laptop van de kleinzoon binnengekregen. Is een Acer Aspire E5-773G. HDD is defect. Ik heb ze uitgehaald en extern aangeboden bij mijn pc. Schijf is niet toegankeliijk. Ook niet te benaderen via schijfbeheer. Soms zie je ze en dan is ze opeens verdwenen. Wil eens testen met een schijfje dat ik liggen heb. Schijfje is 200GB. Maar mijn probleem is de drivers.
Gekeken op de site van Acer maar die niet kunnen downloaden.
Dus als er iemand is die me aan de drivers hiervoor zou kunnen helpen, je zou me er een groot plezier mee doen. Stuur me maar de link door.

Laatst bewerkt:
jammer heb ik al een paar keer meegemaakt, auto-fill kan veel verprutsen. we zijn het niet meer gewoon van te controleren of we worden een dagje ouder ...
komt allemaal in orde ... enkel wat tijd nodig!

Pakket zou vandaag geleverd worden. Zie dat er een verkeerd huisnummer is gebruikt. Bestelling is terug naar afzender. Heb al een mail geplaatst naar klantendienst hiervoor.
Wacht nog oplossing.
Mail gekregen, zodra pakje terug sturen ze het opnieuw. Uiteraard verzending betalen...
Heb je per ongeluk zelf een verkeerd huisnummer ingegeven tijdens het bestellen ?
Heb ik na mijn verhuizing ook wel eens aan de hand gehad. Oude huisnummer gebruikt dat nu in mijn straat niet bestaat dus pakketje kon nergens afgeleverd worden.
Was even een blackout hier denk ik.

Was trouwens wel een razendsnelle levering vanuit Nederland met Megekko. Complimenten hiervoor.

jammer heb ik al een paar keer meegemaakt, auto-fill kan veel verprutsen. we zijn het niet meer gewoon van te controleren of we worden een dagje ouder ...
komt allemaal in orde ... enkel wat tijd nodig!
Ja, maar het kan ook die Duitse dokter zijn die voor problemen zorgt hé. Hoe noemt die ook alweer? O ja, Parkinson............

Heb je per ongeluk zelf een verkeerd huisnummer ingegeven tijdens het bestellen ?
Heb ik na mijn verhuizing ook wel eens aan de hand gehad. Oude huisnummer gebruikt dat nu in mijn straat niet bestaat dus pakketje kon nergens afgeleverd worden.
Was even een blackout hier denk ik.

Was trouwens wel een razendsnelle levering vanuit Nederland met Megekko. Complimenten hiervoor.
Inderdaad, razendsnel. Maar eigen schuld, dikke bult zeggen ze. Zou meer moeten lezen. Ik heb nog altijd de neiging van teveel naar het klavier te kijken en niet naar het scherm. Maar ja, de jaren zijn er en denk niet dat er aan 73 (bijna) nog veel gaat veranderen.

• Leuk
Waarderingen: Quit
pakketje al toegekomen?
Ja, alles is in orde gekomen. Kleinzoon is heel tevreden. Is nog nooit zo snel opgestart en geweest.
Inderdaad, een SSD geeft maakt groot verschil.
Heb ondertussen bij een dochter ook een SSD geplaatst op haar laptop. Opstartverschil, voor, minutenlang wachten tot laptop klaar was. Nu, binnen de halve minuut.

Ja, dat klopt en er hoeft geen hoog bedrag aan gespendeerd.

Ligt eraan welk pc merk je hebt.
Bijvoorbeeld HP kan je alleen uitbreiden met HP gekwalificeerde geheugenreepjes. Gebruik je andere heb je kans dat ze niet gedetecteerd worden of zelfs de pc crasht. Laat je dus goed informeren bij aankoop van geheugenreepjes.

Nog nooit van gehoord dat HP kritischer zou zijn : als ze compatibel zijn komt het in orde.
Op veel online shops voor geheugenuitbreidingen kan overigens je latjes kiezen op basis van het type van je PC.

Ik heb hier onlangs 2 HP Workstation Z-420 bakken (Xeon machines) uitgebreid met modules die ik gewoon - maar wel héél zorgvuldig gekozen - op Coolblue heb besteld.
De specifieke online-shop "ram-geheugen.nl" had gezegd dat ze me niet konden helpen - maar Coolblue had ze gewoon in de catalogus. (Kingston)

• Leuk
Waarderingen: Mik
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan