Windows 10 Administrator, maar geen rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben de enige met een Administrator account op mijn laptop, maar word vaak geweigerd om iets op te slaan of te openen, omdat ik geen recht van toegang zou hebben.

Wat kan de oorzaak van dit blokkeren zijn?
Heb ik iets per ongeluk verkeerd ingesteld?
 
Ik ga bovenstaande volledig moeten ontkrachten. Als je account aanwezig is in de build-in Administrator groep, heeft je account admin rechten met alles op en aan. Er is geen verschil tussen accounts die deze rechten hebben.
Dit geld ook voor het verborgen administrator account. Het is een hoax dat deze account als het ware een super administrator is met meer rechten dan een andere account met administrator rechten.

De reden dat je administrator account geen rechten heeft op bepaalde bestanden, heeft met andere zaken te maken.
Het is mogelijk dat die bestanden een verschillende owner (eigenaar) hebben, komende van een ander Windows systeem.

Uiteindelijk kan je alle bestanden die te lezen zijn op je eigen systeem, onder een admin account, openen of aanpassen. Mits aanpassing van ownership. Wil je meer info hierover, moet je het NTFS file systeem verder bestuderen.
 
De uitleg terug te vinden in schoonepc is correct. Daar staat niets fout in.
Maar de uitleg in je laatste artikel/link is totaal onwaar. Volgende dus:
"een ander super- of verhoogd Administrator-account"

De hoax in leven houden dus. En daar gaan we niet aan meedoen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan