Status
Niet open voor verdere reacties.

Yeti51

Steunend lid
Vip Lid
Een goeden dag allen!

Ik ben in het bezit van een HP 2840 all in one printer die wat problemen gaf met de drum.
Deze gaf telkens swarte vege en strepen op het papier.
Na vervanging van de drum heb ik ook maar gelijk de kleur toners vervangen, want die waren bijna leeg.

Een zwart wit print en/of scan geeft nu geen probleem.
Maar bij het printen en/of scannen van iets met kleur, geeft de printer hele fijne kleur strepen van de 3 kleuren.

Waar zit dit in en hoe kan ik dit oplossen.

Op de HP site kom ik niet verder dan een manual downloaden, waar niets over dit euvel in staat.

Vriendelijk dank alvast.
 
dan is het de vraag zijn deze wel tegoei vast geklikt ...en werden de koppen niet aangeraakt bij het ontdoen van de beschermingsfolie !

Gaat om een laserprinter. Die heeft geen printkoppen zoals een inktjet printer. Zijn vrijwel volledig verschillende apparaten.
Probleem kan ook nog in de fuser zitten. Uit ervaring weet ik dat zoiets een dure grap kan worden. Gaat uiteindelijk over redelijk dure onderdelen, en het geeft geen zekerheid of het vervangen een oplossing bied. Heb net een laserprinter voor 400 a 500 EUR opgelapt, en bleek achteraf nog steeds problemen te hebben...
 
oeps vergissing van me ... wist niet dat het hier om een lazer printer ging alhoewel ik de handleiding door gelezen heb !

Ach, iedereen maakt wel eens vergissingen, misschien heb ik wel de vergissing gemaakt om deze printer te kopen.
Het probleem blijft nog steeds bestaan en een oplossing is denk ik ver weg.
Toners + drum vernieuwd, maar geen enkel verbeterde resultaten.
Ik ga maar weer mijn oude trouwe HP 4L gebruiken, die heeft nog nooit problemen gegeven.
En voor de kleurprints ga ik wel een mooie grote doos kleurpotloden kopen. Beetje terug naar de kinderjaren.

Yeti51
 
strepen in foto's bij een hp printer waren tot nog toe, bij mij althans, altijd te wijten aan de instellingen van de printer zelf. Om zonder strepen te printen moest ik vroeger altijd de eigenschappen zetten op: best ipv normaal.
 
We hebben het nog steeds over een laserprinter die vervelend doet.
We hebben het ook over horizontale strepen met gelijke afstand van elkaar.
Maar ik ga even kijken of zo'n instelling bij mij ook werkt.
Heb ook al een tip gekregen, dat het waarschijnlijk toch aan de drum kan liggen.
Dit nog even uit proberen.

Gelukkig weer even wat te doen.

Greetz
Yeti51
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan