Hardware HP printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb nog een oude

HP LaserJet Pro 300 color MFP M375nw​

werkt goed maar mijn vrouw wou een pdf afdrukken en dit ging niet, alleen A4 lukt.
Moet ik iets gaan instellen?

thanks

ed
 
en in welk formaat wou je dat afdrukken wand je zij dat het alleen in A4 lukte
maar als je opent de PDF en ga naar afdrukken daar zie je pagina indeling daar kan je verschilende formaten kiezen
ik gebruik als PDF lezer PDF-XChange Editor ik vind deze persoonlijk de beste toegankelijke PDF lezer
( zou bij download kunnen bijgezet worden)

1685963238498.png
 
PDF kan zomaar beveiligd zijn en wat heeft het met een A4 te maken? waar die PDF ook op kan.
Lijkt mij niet zo oud...
 
en in welk formaat wou je dat afdrukken wand je zij dat het alleen in A4 lukte
maar als je opent de PDF en ga naar afdrukken daar zie je pagina indeling daar kan je verschilende formaten kiezen
ik gebruik als PDF lezer PDF-XChange Editor ik vind deze persoonlijk de beste toegankelijke PDF lezer
( zou bij download kunnen bijgezet worden)

Bekijk bijlage 253598
begrijp niet goed wat PDF-XChange Editor ermee te maken heeft en je zegt kan dan bij download gezet worden???
 
PDF kan zomaar beveiligd zijn en wat heeft het met een A4 te maken? waar die PDF ook op kan.
Lijkt mij niet zo oud...
bedankt voor deze lange pier
 
Nog maar een poging...
Om iets af te drukken moet je 2 zaken bekijken :

1. het papierformaat

Dat stel je in vanuit de print-instellingen van je printer en bepaalt het formaat waarop je nadien zal afdrukken. Alle huisprinters zijn voorzien met een lade met A4 formaat en sommige kunnen met schuifjes in de lade of in de manuele invoer ook kleinere formaten verwerken. De printer waarover we hier spreken is voorzien op de A4 standaard.
En wat je dagdagelijks print is ook meestal A4 (een gewoon ! blad) dus dat zet je in de instellingen best zo.

2. het document

Als je iets afprint vertrek je van een bestand. Dat bestand staat in een bepaalde technische layout : dat kan PDF zijn, maar ook Word, Excel, Powerpoint of whatever. Dat hoef je uiteraard niet in te stellen maar je moet wel een app gebruiken die het welbepaalde bestand kan openen, lezen en printen. Word voor Word, Excel voor Excel en voor PDF heb je vele mogelijkheden (standaard app in settings van Windows). Standaard staat dit in Windows 11 op Edge (browser !) en heb je dus géén extra app nodig maar je print dan vanuit de browser.
Heb je wel een app voor PDF dan is dat vaak de Acrobat Reader DC maar het kan ook een andere zijn uit de vele mogelijkheden. (zie wat Patrick.S daarover zegt of kies zelf ...)

--> Een document openen en afdrukken zal dan resulteren in de afdruk van het gekozen bestand, en wel op een A4 blad zoals in de printer voorzien. Met software kan het mogelijk zijn te opteren voor meerdere pagina's op één blad.

Nu zou het toch duidelijk moeten zijn. Geef je eens aan of je het probleem opgelost hebt gekregen (of liever of jullie het nu beter begrijpen, want volgens mij was er geen echt probleem....)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan