App "Mail" onder Windows 8.1 ter vervanging van "Windows Live Mail" onder Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
App "Mail" onder Windows 8.1 ter vervanging van "Windows Live Mail" onder Windows 7

Gegroet allen,
Ik heb her en der al gelezen dat Windows Live Mail onder Windows 8.1 niet meer hetzelfde is.
Hiervoor (corrigeer mij als nodig) moet je nu een nieuwe app installeren, nl "Mail".
Mijn vragen gaan hierover.
Is "Mail" even goed (uitgebreid) als Windows Live Mail ?
Worden bij het upgraden naar Windows 8 (8.1) alle accounts, opslagmappen, emails, contactpersonen en feeds mee geïnstalleerd in Windows 8 Mail ?
Ik wil dit graag weten van mensen die dit al doorlopen hebben, voordat ikzelf de (grote ?) stap zet naar Windows 8 (8.1).
Dank voor jullie reacties.
Geert1964
 
Ik werk met Live mail in Win 8.1 op mijn laptop.;;;is identiek als op mijn andere PC's.

Je moet wel eerst "Windows Live essentials" downloaden en installeren.

Dan heb je ook "messenger, picture vieuwer" en al die andere tools.

Die mail app gebruik ik niet.....geloof trouwens dat ik die al heb verwijderd
 
Die Windows mail app is niet zo bijzonder. Windows Live Mail (te vinden in Windows essentials) is een beter alternatief. Er zijn misschien wel andere alternatieven (niet Microsoft) die ook aan te raden zijn natuurlijk.
 
Ok, de app Mail is niet zo interessant.
Dan maar Live Mail van Windows Essentials.
Maar mijn vraag blijft aan jullie : hoe gaat het met het overzetten van email-accounts, email-mappen, feeds, contactadressen enz.
bij upgrade naar 8 ?
Geert1964
 
Je applicaties blijven behouden bij een upgrade. Je hoeft dus niets te doen. Alleen uit voorzorg een goede backup van je bestaande data (emails, documenten, foto's,...).
 
@Allemaal,
Behoud Windows live mail..! Ik heb met beide gewerkt en Live Mail is echt beter. Je combineert gemakkelijk al je mail adressen. De filter voor "ongewenste mail" doet het zeer goed. Alle brol wordt daar perfect geplaatst.

Mvg ||| Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan