Windows 10 AVG Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
De opmerking snap ik niet want als je AVG draait moet je Defender uitschakelen en dan krijg je meteen geen meldingen meer, en moet je die dus ook niet onderdrukken.
Overigens doe je met Defender om te ruilen voor AVG, volgens de meeste en recente tests, géén goede zaak.
Maar dat is uiteraard je eigen, vrije beslissing.
 
Laatst bewerkt:
AVG gebruik ik al heel lang tot grote tevredenheid.

Ik hoorde eerder nooit iets over Defender. Maar sinds de laatste nieuwe (schone) Windows 10 installatie komen regelmatig die updates met de naam „Beveiligingsinformatie voor Windows Defender“.

Ik denk dan steeds: "Windows Defender zou toch uitgeschakeld moeten zijn?" en daarom verberg ik ze/houd ik deze updates tegen.

De Mini Tool heb ik zeker ooit geprobeerd en zal dat naar aanleiding van uw advies nog eens opnieuw doen.
 
AVG gebruik ik al heel lang tot grote tevredenheid.
Hoe beoordeel je dat als leek?

Je hebt helemaal geen 3e party AV's nodig, Defender werkt prima, waarom mensen een ander AV gratis of niet gebruiken ontgaat mij.
 
Je laatste opmerking snap ik niet want als je AVG draait moet je Defender uitschakelen en dan krijg je meteen geen meldingen meer, en moet je die dus ook niet onderdrukken.
Inderdaad maakte ik mij hierover gisteren nog zorgen.

Zoals reeds gezegd krijg ik Defender gerelateerde updates sinds de laatste (schone) Windows installatie.

Bij de instellingen zie ik nu dit:

Defender.PNG
 
ik heb ooit gemerkt als je Defender niet manueel uitschakel dan Windows Defender en avg beide draaien Firewall en dat vertraag de pc en dat geeft een gevoel dat je jassen over elkaar draagt
 
Mijn computer is inderdaad duidelijk trager geworden, maar er is geen sprake van malware of iets dergelijks.

Hoe kan ik Defender manueel uitschakelen?

AVG eerst verwijderen? Want nu gaat het niet, denk ik.

Als ik bij Defender klik op "App openen" komt er een kader rond AVG.
 
Ik doe dat via configuratiescherm weergave kleine pictogrammen
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Windows Defender Firewall (<-- plakt deze link in deze pc )

1651927829489.png


1651927865713.png
 
Maar, maar, maar: het gaat hier wel om Defender Antivirus, niet om de Firewall.

Er is geen reden om de Firewall uit te schakelen.

Ik wil één anti-virus en één Firewall. Zo was de situatie in mijn vorige Windows installatie.
 
Vraagsteller meldt me dat zijn probleem nog niet is opgelost.
Kan iemand hem verder helpen aub ?

Vooral proberen op het onderwerp te blijven en dus af te wijken naar firewalls, andere oplossingen dan AVG, etc...
Het is de keuze van TS om met AVG te werken en erbij te blijven.

Iemand ervaring met die antivirus app ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan