Windows 10 AVG Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
De opmerking snap ik niet want als je AVG draait moet je Defender uitschakelen en dan krijg je meteen geen meldingen meer, en moet je die dus ook niet onderdrukken.
Overigens doe je met Defender om te ruilen voor AVG, volgens de meeste en recente tests, géén goede zaak.
Maar dat is uiteraard je eigen, vrije beslissing.
 
Laatst bewerkt:
Hallo PhilipV,

Zoals gezegd in mijn privébericht aan u (7:39 uur) ben ik gisteravond met mijn probleem verhuisd naar het PC Helpforum waar zich inmiddels een zeer interessante ontwikkeling heeft voorgedaan:

Iemand adviseerde DefenderControl, ik zei die heb ik al geprobeerd, lukt niet (geblokkeerd door Defender), maar nu blijkt dat hij een link naar een oude versie had geplaatst (1.5) en die werkt wel! (Niet geblokkeerd dus).

Blij, blij, blij.

Defender is nu geheel uitgeschakeld.
 
Defender.PNG
 
wat ik jammer vind .... mensen zijn gemakzuchtig geworden het antwoord dat hij kreeg via ..... stond ook op onze site, maar ja ....
dit is nu éénmaal het leven, niet .... ?

1652001530950.png
 
Dit "antwoord" heb ik helaas nergens gezien (had het mij dan gegeven) en toevallig las ik gisteren ergens dat Microsoft het uitschakelen van Defender via het register enige tijd geleden onmogelijk heeft gemaakt.

Ik had trouwens de download van deze website gebruikt.
 
Inmiddels heb ik zeker meer dan één keer gemeld dat ik de laatste versie had gedownload van deze website en dat die door Defender geblokkeerd werd.

U leest blijkbaar niet wat ik schrijf en ik geef het nu echt op!

Prettige dag nog!
 
Toch even een paar zaken op een rijtje :
  1. Als je geen problemen wil gebruik je idd. best steeds de meest recente versie van een app, gelijk de welke.

  2. Als een installatie door Defender wordt geblokkeerd schakel je Defender even uit, enkel als je weet wat je installeren zal en het volledig vertrouwd ....En ... voor je begint te kermen dat je Defender niet kan uitschakelen : dat kan je wel ! tenminste tijdelijk. Door de realtime protection in Virus - en bedreigingsbeveiliging uit te zetten leg je Defender voor enkele minuten het zwijgen op, nadien start hij zichzelf terug op. Tijd genoeg om je installatie uit te voeren.

  3. Je kan ook in die sectie voor een uitsluiting kiezen maar om een installatie mogelijk te maken zou het kunnen (valt te proberen) dat je niet enkel het bestand maar ook het proces moet opnemen als uitsluiting. Dat vergt wat meer opzoekwerk.
Als dan die DefenderControl is geinstalleerd kan je alles weer terug instelllen als voorheen en dan die app opstarten.
Daar krijg je dan de kans (zie hierboven) om Defender blijvend uit te schakelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
helaas als een site zoals ' PCTuts ' kunnen je de items in de sectie downloads niet up-to date blijven, maar de verwijzingen naar een bepaald item blijven geldig. zou het niet beter zijn verwijzingen te plaatsen ipv de apps?

opmerkingen zoals ' de download op jullie site is verouderd ' wordt 100 % uitgeschakeld op deze wijze en werkt misschien plaats besparend op de server?
 
@wivy Aangezien je je vraag publiek stelt, antwoord ik ook even publiek.
Je indruk is niet helemaal correct : de apps worden wel zo veel mogelijk up-to-date gehouden en soms zelfs uitzonderlijk snel.
Sedert enige tijd steken we daar ook meer tijd in en zijn we uitermate snel met het uitbrengen/publiceren van updates van apps. Hoe we die opvolging nu doen laat ik hier even in het midden.

Voordien is dat misschien minder goed opgevolgd, door het verloop/wegvallen van beheerders die de tijd en zin hadden zich daarover te bekommeren. Maar om die reden ben ik ook bezig met een 'refresh' van alle apps die we hosten op het forum. De voorbije week vooral kan u daarvan de sporen terugvinden : er zijn héél wat updates gebeurd.

Overigens zijn onze downloads op die manier gestructureerd :
  • een deel bevat echt een downloadbestand, gehost op onze servers. Die hebben het voordeel dat ze eens niet meer ter beschikking bij de oorspronkelijke producent toch nog een tijdje beschikbaar blijven op onze site. Soms zijn onze gebruikers op zoek naar oudere versies wegens compabiliteitsproblemen ;
  • een ander deel bevat al meteen een link, verwijzing naar de downloadpagina van de producent. Dat krijgt bij ons de voorkeur als die downloadpagina's voldoende stabiel zijn maar anderzijds de mogelijkheid bieden om steeds bij de meest recente versie te belanden.
Los daarvan hebben we eigenlijk geen weet van meldingen in de zin van 'download op jullie site is verouderd', het probleem lijkt ons onder controle.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan