Smartphone AVG

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik heb al lang gratis AVG Antivirus app op mijn smartphone
moest dus nu en "scannen " en "junk " verwijderen
nu is er sedert gisteren een ander look als ik het open
vraag me af of ik nog wel beschermd ben tegen virus
of dat het gewoon anders gaat nu
noemt nu blijkbaar SCAN Bewaking en zou automatisch gaan
kan je een niet zo goede kenner geruststellen OF een tip geven voor eventueel anders of beter ?
dank u

Bijlagen

• 1.jpeg
    1.jpeg
    40.9 KB · Weergaven: 26
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    35.6 KB · Weergaven: 24
Maar waarom een antivirus op u smartphone is helemaal niet nodig .

Android: gebruikers kunnen apps van het internet downloaden op hun telefoon als ze dat willen. Android geeft waarschuwingen dat de app niet wordt vertrouwd, maar er zijn nog steeds veel onvoorzichtige gebruikers die kwaadaardige apps installeren en deze volledige rechten toekennen.

Geen antivirus programma nodig op de smartphone......daar doe ik nu eens raar van .....wist dat niet
en ondertussen eens gegoogeld en jawel , veel bijgeleerd over o.a. Google Protect
maar toch een antivirus er plus opgezet als voorzorg
een ander ,door de tip van PhilipV , nu BitDefender

Laatst bewerkt:
Voor Android zou ik het wel aanraden, voor een iPhone niet, een antivirus.
moest het onnodig zijn, het zou niet aangeboden worden.
maar ik zou toch iets anders nemen dan AVG

Sommige zijn ook voor smartphones beschikbaar, zelfs "Microsoft Defender: Antivirus"

Voor Android zou ik het wel aanraden, voor een iPhone niet, een antivirus.
moest het onnodig zijn, het zou niet aangeboden worden.
2 betwistbare uitspraken hé ... De mythe dat iPhone veiliger is als Android is al lang doorprikt.
En dat er geen overbodig spul wordt aangeboden, met enkel de bedoeling om geld te verdienen, dat geloof je toch zelf niet ...

dag PhilipV , ik heb uw raad opgevolgd en AVG antivirus vervangen door een andere gratis antivirus ...Bitdefender
goeie keuze ?

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    24.8 KB · Weergaven: 10
  • 2.jpg
    2.jpg
    37.4 KB · Weergaven: 9
Deze Bitdefender "app" heb ik al een hele tijd, maar heb het gevoel dat hij weinig nut heeft. Hij scant de aanwezige "apps" en de opgeslagen bestanden. En dat is altijd in orde. "You are safe" zegt hij dan.

Maar bescherming lijkt hij niet te bieden.

Echter ben ik wel safe natuurlijk.

BitDefender is onder de gratis scanners een goede keuze, niet alleen voor Android maar ook voor Windows. Het belangrijkste is natuurlijk de detectie maar ook in gebruiksgemak scoort deze goed. Nadeel van deze scanner is dat alles wat trager wordt (vergeleken met andere scanners).

Avast en AVG zijn beide van Gen Digital en gebruiken dezelfde detectie-engine. Ze detecteren zeker zo goed als BitDefender maar gebruikers zijn minder tevreden omdat ze minder vriendelijk aanvoelen en veel reclame hebben. Ze vertragen de smartphone wel minder dan BitDefender.

Het klopt wat @Leono aangeeft, de gratis versie van BitDefender doet z'n werk goed maar geeft (volgens Claude) geen scamalerts en realtime-meldingen bij verdacht app-gedrag.

De gratis Avast+AVG hebben (volgens Claude) dit extra t.o.v. de gratis BitDefender
  • Veel reclame in de app
  • Web bescherming (schadelijke links)
  • WiFi scanner
  • Beperkte scam/phishing bescherming

Ik heb geen aparte virus scanner ,en zie hier ,want een antivirus helpt niet met phishing of dergelijke ,alleen het gezond verstand werkt .

Screenshot_2026-07-15-18-26-16-74_802baa4d43c8a36d5f6b52919f31d8f2.jpg

Ik heb me enkele jaren geleden verdiept in het welles nietes spelletje over wel of geen AV op een Android toestel. Ikzelf dacht dat het niet nodig was. Maar het blijkt weldegelijk in sommige gevallen heel erg nuttig te zijn. Dus voor die sommige gevallen staat er dus op mijn toestel ook een AV. Die heeft in de afgelopen 4 en een half jaar (zolang heb ik mijn toestel) nog nooit iets terug gevonden. Terwijl ik wel heel af en toe eens sideload. Dus niet alles op mijn Smartphone komt van google playstore. Roekeloos ga ik er zeker niet mee om, maar als ik iets wil dat niet op de playstore te vinden is haal ik het wel van het net. Maar alleen als ik het niet kan vinden op play store. Maar eerlijk, de modale gebruiker hoeft helemaal niet de sideloaden. Je vind het meeste wel gewoon op playstore.
Nog iets wat ik wil meegeven is, dat jij zelf het eerste AV bent op u toestellen. Alles begint met op het verkeerde te klikken. Dus aandachtig bekijken wat je wil donwloaden. Ook op playstore vind ik het wel heel erg handig om het voor je er iets van af haalt of het ok of twijfelachtig is.

Alle APK's die ik buiten de Play Store heb gedownload werden eerst getest door Play Protect. Anders kun je ze helemaal niet gebruiken.

Ook hiermee geen problemen dus.

Terug
Bovenaan