Status
Niet open voor verdere reacties.
in het openingsbericht verklaar Mik dat azerty eerder wel te gebruiken was maar bij het terug zetten naar de fabrieksinstellingen het blijkbaar verdwenen is !


Dan moet hij zijn schrijftaal bij de vorige keer ook niet in het Nederlands gezet hebben, maar in het Frans denk ik. Want in Frankrijk is het ook azerty. Dat is ook een mogelijkheid natuurlijk.
 
Ok, ik heb iets gevonden dat misschien ook voor die Medion kan helpen.
Je gaat naar taal en invoer. je gaat naar toetsenbord en invoermethoden. Daar zie je je toetsenbord dat geselcteerd is met een sleuteltje of een tandwieletje naast, klik daarop. Dan ga je naar schrijftalen, dan heb je bij dit voorbeeld althans bovenaan rechts een tekentje van een klaviertje, klik daarop en dan kan je kiezen tussen qwerty, qwertz en azerty, vink daar azety aan en klaar is kees. Hopelijk is dit iets.
 
Ok, ik heb iets gevonden dat misschien ook voor die Medion kan helpen.
Je gaat naar taal en invoer. je gaat naar toetsenbord en invoermethoden. Daar zie je je toetsenbord dat geselcteerd is met een sleuteltje of een tandwieletje naast, klik daarop. Dan ga je naar schrijftalen, dan heb je bij dit voorbeeld althans bovenaan rechts een tekentje van een klaviertje, klik daarop en dan kan je kiezen tussen qwerty, qwertz en azerty, vink daar azety aan en klaar is kees. Hopelijk is dit iets.

Heb dit niet. Staat niet onder invoertalen. Alleen Nederlands.
 
Dan moet hij zijn schrijftaal bij de vorige keer ook niet in het Nederlands gezet hebben, maar in het Frans denk ik. Want in Frankrijk is het ook azerty. Dat is ook een mogelijkheid natuurlijk.

Heb vorige maal ook een extern toetsenbord opgehaald. Maar dat was achteraf niet meer nodig en is verwijderd geweest en toen bleef Nederlands België in de mogelijkheden staan.
Heb het voorgestelde toetsenbord reeds opgehaald ook nog een ander en die waren niet te selecteren. Stonden onder mijn app's, maar toetsenbord bleef QWERTY.
 
Heb dit niet. Staat niet onder invoertalen. Alleen Nederlands.

Omdat ik ook in het Frans typ zo af en toe heb ik het franse woordenboek ook geinstalleerd en daar zit de clou MIK. Selecteer ook Frans en dan kan je ook azerty kiezen. Het het engelse woordenboek ook staan. Dus ik heb heel veel woorden staan in die woordenboek van mij.
 
Omdat ik ook in het Frans typ zo af en toe heb ik het franse woordenboek ook geinstalleerd en daar zit de clou MIK. Selecteer ook Frans en dan kan je ook azerty kiezen. Het het engelse woordenboek ook staan. Dus ik heb heel veel woorden staan in die woordenboek van mij.

Als ik Frans selecteer, staat de taal dan ook in het Frans. België Frans is dus ook niet goed.
 
Als ik Frans selecteer, staat de taal dan ook in het Frans. België Frans is dus ook niet goed.

Je verzet het op de verkeerde plaats MIK, je moet iets naar onder kijken naar je toetsenbord en daar rechts op het tandwieletje of sleuteltjes klikken, daar ga je dan naar schrijftalen, daar haal je ook frans binnen en eens je dat binnen hebt kan je rechts boven een klaviertje vinden. Daarop klikken en daar kan je dan azerty selecteren. Als het tenminste hetzelfde systeem is als dat van mij is tenminste.
 
Als ik Frans selecteer, staat de taal dan ook in het Frans. België Frans is dus ook niet goed.

OPGELOST...... Gewoon het Android toetsenbord opnieuw ophalen en Nederlands (België) stond er tussen.
Blijkbaar was de toetsenbordsoft aan een update toe.
Allemaal bedankt voor de hulp. Hopelijk is de post ook voor iemand anders een oplossing.
 
Ha ja, dat moet natuurlijk up to date zijn he maat. Maar van u had ik dat wel standaard verwacht. Zo ne slimmerd gelijk gij.
 
Ha ja, dat moet natuurlijk up to date zijn he maat. Maar van u had ik dat wel standaard verwacht. Zo ne slimmerd gelijk gij.

Blijkbaar nie hé. Toen ik het toestel kocht stond er een upgrade op voor Android 4. Toen heb ik daar het Hackers toetsenbord op gezet en dat werkte.
Maar sommige tekens waren niet zoals ze moesten. Op een bepaald moment heb ik dan Nederlands(België) kunnen selecteren.
Nu verwacht ik als de soft van het toetsenbord op mijn pc juist staat, dat die dan zo blijft zolang er geen nieuw systeem op gezet wordt.
Dus er was hier geen nieuw systeem opgezet. Het heeft lang moeten draaien vooraleer ik doorhad dat Android toetsenbord in de store er niet voor niets staat.
 
Ja nu mag je inderdaad die toetsenborden dat je afgehaald hebt er terug af smijten, je bent er helemaal niets mee nu. Dus hoeven ze er ook niet meer op te staan ook.
Android werkt inderdaad heel anders als Windows, ik heb minder moeite met Android als met Windows. Maar Windows is en blijft wel een heerlijk besturingssysteem.
 
Ja nu mag je inderdaad die toetsenborden dat je afgehaald hebt er terug af smijten, je bent er helemaal niets mee nu. Dus hoeven ze er ook niet meer op te staan ook.
Android werkt inderdaad heel anders als Windows, ik heb minder moeite met Android als met Windows. Maar Windows is en blijft wel een heerlijk besturingssysteem.

Ik ben veel te weinig met Android bezig. Heb al een paar versies gehad en telkens valt me op dat er zoveel anders is. Met Windows gaat het meestal geleidelijk al ze veranderen maar met Android, zie ik dat de menu's en dergelijke altijd serieuze verschillen zitten.
Laat mij maar bij Windows blijven, wat men er ook van beweert, voor mij is het goed.
 
Ik ben veel te weinig met Android bezig. Heb al een paar versies gehad en telkens valt me op dat er zoveel anders is. Met Windows gaat het meestal geleidelijk al ze veranderen maar met Android, zie ik dat de menu's en dergelijke altijd serieuze verschillen zitten.
Laat mij maar bij Windows blijven, wat men er ook van beweert, voor mij is het goed.

Dat is dikwijls ook heel erg verschillend tussen merken ook, welke skin ze er overheen zetten. Heel veel merken zetten ook nog een hoop blaotware op hun toestellen mee met hun Android en dat is ook nooit leuk. Google wil daar eigenlijk ook vanaf, maar dat lukt hen niet zo makkelijk als ze zelf hadden gehoopt. Google wil eigenlijk net als Windows en IOS alles op alle toestellen gelijk hebben. Als dat erdoor komt dan zal je hoogstwaarschijnlijk niet zo gek veel meer kunnen kiezen tussen merken, enkel een paar zoals Motorola, LG die nu al pure Android op hun toestellen zetten gaan toestemming krijgen van Google om toestellen te mogen maken met Android, maar gaan dan ook de updates dat Google uitbrengt wel gestaag moeten mee updaten, daar kunnen wij als Android lovers aan de ene kant eigenlijk alleen maar blij om zijn, omdat de updates eindelijk door gevoerd gaan worden, maar aan de andere kant is er ook een maar en dat is dat je nu een enorme keuze uit merken en modellen hebt zal dat dan enkel maar met een paar merken en modellen gebeuren vrees ik.
Een ander verhaal doet ook de ronde en dat is dat Google zelf de toestellen gaat maken gelijk Apple doet, alles in eigen huis. Juist nog een Google phone of zo iets met hun besturingssysteem. Dan heb je net als nu Microsoft die Windows phones maakt, Apple die iPhones maakt en Google die Android phones maakt. Geen wirwar van merken meer dat allemaal Android phones maakt, maar juist nog 3 grote groepen die elk hun eigen modellen op de markt brengen en updaten. Hoe ze het juist zien is nog zeer de vraag. Ik hou jullie op de hoogte van zodra ik zekerheden heb, maar momenteel is er nog niets van zekerheden, maar dat er iets op til is is zeker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan