Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb een 6 jaar oude laptop, merk Asus, model K52JE. Vorig jaar nietsvermoedend geüpdated naar Windows 10, want mijn toestel was daar volgens de bestaande tests geschikt voor. Tot voor kort liep alles goed. Sinds 2 weken heb ik echter volgend probleem. Telkens als ik mijn laptop via de adaptor aan
het net koppel, wordt mijn beeldscherm zwart. Als ik terug loskoppel krijg ik terug beeld. Probleem is dat mijn batterij nauwelijks nog een autonomie van 15’ heeft. Omdat ik die bijna uitsluitend op mijn bureau gebruik (en zelden ergens anders naartoe meeneem), nam ik het maar voor lief dat ik die bijna altijd aan het net koppelde. Als ik dat nu doe, dan verdwijnt het beeld. Dus nu moet ik mijn laptop een half uur opladen om die dan nauwelijks een kwartier te kunnen gebruiken. Batterij loskoppelen helpt niet. Een aantal truukjes op het internet gevonden hept ook niet.
De fabrikant (Asus) zei me dat het probleem ligt bij de driver v/d grafische kaart en dat hun toestel voorzien is om gebruikt te worden met Windows 7. Geen update grafische kaart beschikbaar. Zou kunnen, maar waarom werkt mijn computer dan normaal op de batterij ? Iemand advies hieromtrent ?

Alvast bedankt,

Zjanonymovic
 
Vermoedelijk is de ATI graka niet meer bruikbaar door het loslaten van de soldeerverbindingen van de flip waar de gpu op zit.

Op accu wordt er gebruik gemaakt van de Intel GPU in de CPU, de IGP en bij aansluiten naar de netvoeding wordt die ATI is geschakeld, kijk in de configuratie van de Intel GPU of je die als enige kunt instellen om te gebruiken.

De/een externe monitor maakt ook alleen gebruik van die Intel GPU, die eventueel gebruiken.
 
Hey Lange Pier, bedankt voor je reactie. Ik zie echter niet hoe ik dat kan doen/vinden.
Heb ganse tijd in apparaatbeheer zitten rondneuzen naar die Intel GPU, maar niet gevonden.
Kun je me zeggen hoe ik daar geraak ?
Thx !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan