Hardware (deels) flikkerend beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeiemorgen. Ik heb een (reserve)desktop PC, een Packard Bell. Die vertoont sinds kort een deels flikkerend beeld.
Maar alleen in het scherm dat opkomt als je wat wilt opzoeken en voornamelijk als ik de muis beweeg ?!
Een andere muis geprobeerd, het flikkeren blijft...
Het moederbord is een MSI GF615M-P3 (MS-7597).
Video is onboard nForce 6150SE, 64 Mb.
Ik dacht het op te kunnen lossen door het plaatsen van een extra videokaart, maar daar wijzigt het niet van.
Het ligt zeker niet aan mijn monitor omdat ik die ook gebruik voor mijn eigen desktop (Medion) en daar doet dat verschijnsel zich nooit voor.
Zie bijgevoegd filmpje
Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft hoe ik dit opgelost kan krijgen.
Bedankt alvast !
 

Bijlagen

  • Flikkerend scherm.mp4
    23.9 MB
(Asus EAX 1605 Silent 512 Mb)
Veronderstel 1605 een typo is en 1650 moet zijn?
Dus Asus EAX 1650 Silent ? Dat zou dan wel een ATI ipv nVidia videokaart zijn?
Asus EAX 1650 Heeft dan ook ATI ipv nVidia drivers nodig, of je die nog gaat vinden...
ASUS EAX1650 SILENT drivers << Geen idee of dat officiële zijn.
Tenzij EAX een typo is en GTX moet zijn, dan is het een nVidia maar die heb je denk niet met slechte 512MB geheugen.

Mss even laten welke het precies is?
 
Laatst bewerkt:
ASUS ??? Het moederbord is een MSI GF615M-P3 (MS-7597).


 
Veronderste 1605 een typo is en 1650 moet zijn?
Dus Asus EAX 1650 Silent ? Dat zou dan wel een ATI ipv nVidia videokaart zijn?
Asus EAX 1650 Heeft dan ook ATI ipv nVidia drivers nodig, of je die nog gaat vinden...
ASUS EAX1650 SILENT drivers << Geen idee of dat officiële zijn.
Tenzij EAX een typo is en GTX moet zijn, dan is het een nVidia maar die heb je denk niet met slechte 512MB geheugen.

Mss even laten welke het precies is?
Ja, dat klopt, dat blijkt een typefout van mij te zijn [net zoals de missende "l" in je bericht :) ].
De sticker op de videokaart vermeldt: EAX 1650 Silent/HTD//512M/A. Een driverupdater vond daar volgens mij wel een juiste driver voor. Omdat ik de PC op dit moment niet meer hier heb kan ik niks verder nakijken.
 

Bijlagen

  • Videokaart Asus.jpg
    Videokaart Asus.jpg
    87.4 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Als u de kleur van de taakbalk wilt wijzigen, selecteert u Start > Instellingen > Persoonlijke > Kleuren > Accentkleur.
Schakel Accentkleur op Start en taakbalk tonen in. Hiermee verandert de kleur van je taakbalk in de kleur van je algehele thema.
(dan zie je een soort doorzichtige taakbalk)
Zet transpantie-effecten uit
 
@wivy Nooit van gehoord ! Waar zit die instelling in Windows 11 ?
in Win 10!!! kan met een register hack, github gadget, Ashampoo taskbar customizer ...

HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
Microsoft
Windows
Dwm
Rigth click on the empty space , click New then
Create dword32 ForceEffectMode and set the value to 2

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan